مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه بیماری کرونا باعث افزایش سرانه مصرف آب تا ۶۰۰ لیتر شده است، گفت: میانگین افزایش مصرف آب در استان ۳۰ درصد است که ادامه این روند منجر به جیره‌بندی آب می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 21 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله تیموری  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: این روند از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و به حدی رسید که مصرف آب در استان ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: استاندارد کشوری مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز حدود ۱۵۰ لیتر می باشد که در حال حاضر این عدد در ایلام بیش از ۶۰۰ لیتر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: این در حالی است که با شروع فصل گرما و استفاده از کولرهای آبی باعث شده که مصرف روزانه آب بصورت مضاعفی افزایش پیدا کند.

تیموری اضافه کرد: با توجه به اینکه زیرساخت های آبرسانی اعم از ظرفیت انتقال آب و مخازن ذخیره و توزیع آب جوابگوی این میزان مصرف به هیچ عنوان نمی باشد از کلیه مشترکان شرکت آب و فاضلاب در سطح شهرها و روستاهای استان استدعا داریم با همکاری بیش از پیش نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام کنند تا به دلیل افزایش بیش از حد مصرف دچار قطعی آب و جیره بندی و یا کاهش فشار شبکه در طول شبانه روز نشویم.

وی گفت: با توجه به افزایش مصرف بی رویه آب و پایین رفتن سطح مخازن، لذا مصرف آب شرب استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و چنانچه مصرف شهروندان به همین روال ادامه یابد ناچار به جیره‌بندی آب خواهیم بود.

تیموری از شهروندان خواست تا با مدیریت مصرف، سرانه مصرف آب را کاهش دهند تا تابستان کم مشکلی را به لحاظ تامین آب داشته باشیم.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی ایلام از آب سالم برخوردارند

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: ۲۱۰ هزار مشترک شهری و ۵۸ هزار مشترک روستایی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند که کل جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش خدمات آب سالم و بهداشتی شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند که از این لحاظ استان ایلام جایگاه اول را در سطح کشوری دارد.

تیموری با اشاره به وضعیت شبکه فاضلاب شهری و روستایی استان نیز گفت: بیش از ۸۲ هزار انشعاب فاضلاب در سطح استان وجود دارد که از این میزان بیش از ۵۵ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ایلام، ایوان، آبدانان، دهلران، دره شهر و مهران فعال است و کار مطالعات تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان های ملکشاهی و آبدانان نیز به پایان رسیده و در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آنها در آینده نزدیک آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام نیز افزود: عملیات اجرایی این پروژه با ظرفیت ۴۷ هزار مترمکعب ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تیموری با بیان اینکه در ساخت و اجرای مدول دوم این تصفیه‌خانه از تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود، افزود: در صورت تامین اعتبار این پروژه با اعتبار ۴۲۰ ریال تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

تیموری در خصوص اجرای پروژه های فاضلاب روستایی در استان نیز گفت: در حال حاضر ۲ پروژه تصفیه خانه فاضلاب روستایی در شهر شباب شهرستان چرداول با ۴۰ درصد و روستای ارمو شهرستان دره شهر با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

شاخص بهره مندی روستاهای ایلام از آب آشامیدنی به ۸۰ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام در این خصوص گفت: هم اینک بیش از ۱۳۶ هزار نفر از جمعیت روستایی استان (۸۰ درصد) از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.

تیموری شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و افزود: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در ایلام هم اکنون به بالای ۹۹ درصد رسیده است.

۲۲ روستا از چرخه آبرسانی سیار خارج می شود

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام گفت: ۱۴۰ پروژه آبرسانی به روستاها با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان طی یک سال گذشته تاکنون تکمیل و بیش از ۲۰۰ روستا به شبکه آب شرب پایدار متصل شدند.

تیموری با اشاره به اینکه ساخت مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار این شرکت قرار دارد، یادآور شد: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تلاش است با هدف گذاری ۲ ساله و تکمیل تعداد دیگری از این مجتمع‌ ها، علاوه بر بهره مندی بیشتر روستائیان از آب شرب، روستاهای باقی مانده را از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.

طرح آبرسانی به ملکشاهی ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل، سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب،۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر در حال اجرا است.

وی گفت: ایستگاه پمپاژ شماره ۱ بطور کامل اجرا شده و ایستگاه های پمپاژ ۲ و ۳ و تصفیه خانه آب با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا است.

تیموری یادآور شد: همچنین خط انتقال برق فشار قوی بطول ۳۰ کیلومتر بطور کامل اجرا شده است و از ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ کیلومتر تکمیل و از ۹ هزار متر مکعب مخزن، هفت هزار متر مکعب به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاههای پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستا های اطراف خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب شهر ملکشاهی ایجاد می کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

وی همچنین از بهره برداری از فاز اول طرح آب شیرین کن شهرستان ملکشاهی به صورت آزمایشی خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع بیش از ۱۶ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

تیموری پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۵ درصد بیان کرد و ادامه داد: این پروژه طی سه ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار