کد خبر: ۸۶۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 22 June 2020
تابناک/استاندار گیلان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام جهش تولید گفت: جهش تولید با حرکت‌هایی کند و لاک‌پشتی محقق نمی‌شود و نیازمند رشد تصاعدی در شاخص‌ها هستیم.
جهش تولید با حرکت‌های لاک‌پشتی محقق نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع امشب در جلسه شورای اداری رشت در سالن شرکت برق با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر و هفته قوه‌ قضائیه اظهار کرد: رشت ازجمله شهرستان‌هایی است که علاوه بر ظرفیت‌های کم‌نظیر در بخش‌های مختلف اقتصادی، دارای پتانسیل‌های فرهنگی و اجتماعی بالایی دارد و از این منظر نیز شهره است.

وی با بیان اینکه هر پیشرفتی در جامعه، حاصل تلاش گروهی و خردجمعی با همکاری مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی است، گفت: رشت به لحاظ نیروی انسانی، ازجمله مناطق غنی نه‌فقط گیلان بلکه کشور بوده و استفاده از ظرفیت مشارکت‌های آحاد مردم، اقشار و گروه‌ها زمینه‌ساز تقویت همدلی، وفاق و انسجام در جامعه است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نیاز امروز کشور هم‌افزایی در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید است، افزود: امروز دولت در سه جبهه استکبار جهانی، بیکاری و شرایط اقتصادی و کرونا در حال نبرد است و پیروزی در این شرایط جز با وفاق، همدلی و انسجام میسر نمی‌شود.

زارع با اشاره به اینکه دولت در مبارزه و مقابله با ویروس کرونا، برنامه‌های مختلفی دارد، تصریح کرد: برای مقاومت و ایستادگی در برابر تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا و استکبار، با توکل بر خدا و اجرای برنامه‌های مفید و مؤثر دولت در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و عمرانی با سربلندی از این دوره گذار نیز عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در عرصه مقابله با کرونا در چهار ماه گذشته مردم بیشترین همکاری را داشتند، گفت: همیاری، همکاری و تعاملی که اقشار مختلف مردم با متصدیان مبارزه با کرونا داشتند؛ عامل موفقیت ما در این عرصه بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال نیز باید تعاون بیشتر از گذشته وجود داشته باشد، افزود: در مصاف با بیکاری نیز همین رویکرد اثرگذار است و برای اشتغال‌زایی، راهی جز کارآفرینی و فراهم‌سازی زمینه نقش‌آفرینی مؤثر سرمایه‌گذاران نداریم.

زارع با بیان اینکه نقشه راه توسعه گیلان مطابق با اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمین طراحی‌شده، خاطرنشان کرد: بر این مبنا راهبرد توسعه‌ای شهرستان رشت تعریف‌شده که انتظار دارم در دوره جدید مدیریتی، به شاخص‌های تعیین‌شده برسیم.

استاندار گیلان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام جهش تولید بیان کرد: جهش تولید با حرکت‌هایی کند و لاک‌پشتی محقق نمی‌شود و نیازمند رشد تصاعدی در شاخص‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه جهش تولید، یک هدف‌گذاری هوشمند برای رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب است، اظهار کرد: در این مسیر باید موانع، شناسایی و راهکارهای کاربردی به‌سرعت ارائه و به مرحله اجرا گذاشته شود.

زارع با اشاره به اینکه تحقق دولت الکترونیک و گسترش ارائه خدمات به مردم در بستر فضای مجازی، یکی از فرصت‌هایی بود که پس از کرونا برای ما عینیت یافت، گفت: اکنون، بسیاری از خدمات به شهروندان و نیز موضوعات آموزشی در حوزه‌های مختلف دانش‌آموزی و دانشگاهی، از این بستر انجام می‌شود و باید از فرصت به وجود آمده، نهایت بهره را ببریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری این نکته که عرصه امروز مدیریت کشور برای حل مشکلات اقتصادی، به تعبیر رئیس‌جمهوری، عرصه مدیریت جهادی است، افزود: کسب موفقیت در چنین شرایطی باید مبتنی بر حفظ آرامش و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی میان همه بخش‌های فعال اقتصادی دولتی و خصوصی باشد و انتظار دارم همه مدیران استان به این مهم جامه عمل بپوشانند.

وی به اهتمام دولت دوازدهم به ساماندهی پروژه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین عامل موفقیت هر مسؤولی داشتن اطلاعات کافی و اشرافیت به مجموعه اختیارات قانونی و وظیفه‌اش است.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم، با قدردانی از تلاش‌های میرشمس مؤمنی زاده، علی فتح الهی به‌عنوان فرماندار جدید شهرستان رشت معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار