رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری پیشوا گفت: مجموعا تا کنون ۱۱۶ مورد اطفاء حریق در یک ماهه اخیر در مزارع شهرستان پیشوا صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۶۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 22 June 2020
۱۱۶ مورد آتش‌سوزی در مزارع پیشوا در یک‌ماه/ بیشتر آتش‌سوزی ها عمدی بود!

مجید اصغری رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری پیشوا در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: همزمانی شدن فصل برداشت با افزایش دمای هوا در جنوب‌شرق استان تهران باعث می‌شود که همه ساله شاهد حوادث آتش‌سوزی مزارع باشیم که تأخیر در برداشت محصول می‌تواند احتمال خسارت ناشی از آتش‌سوزی را چندین برابر افزایش دهد.

وی افزود: خوشبختانه پرسنل زحمتکش آتش نشانی شهرداری پیشوا توانسته تمام ماموریت های خود را به خوبی انجام دهد.
 

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری پیشوا عنوان کرد: از ابتدای خرداد ماه تا کنون ۱۹۱ مورد ماموریت توسط سازمان آتش نشانی شهرداری پیشوا انجام شده است که مورد اطفاء حریق واقع شده است.

اصغری تصریح کرد: از این تعداد ماموریت انجام شده بیشترین آتش سوزی ها مربوط به مزارع بوده که باید کشاورزان توجه و اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

وی اضافه کرد: مجموعا تا کنون ۱۱۶ مورد اطفاء حریق در یک ماهه اخیر در مزارع شهرستان پیشوا صورت گرفته است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری پیشوا گفت: امسال متاسفانه آمار آتش سوزی ها نسبت به سال گذشته زیاد شده و فراتر از آن چیزی بوده که تصور می کردیم که از جمله مزارع برداشت شده و برداشت نشده گندم و جو می باشد.

وی خاطرنشان کرد : با بارش های بهاری خوبی که امسال افتاد و با رویش پوشش گیاهی و علف های هرز در باغ ها و زمین های بایر حریق های دیگر از جمله مراتع و باغات موجود در شهرستان پیشوا اتفاق افتاده که متاسفانه همشهریان عزیز با در نظر نگرفتن عواقب خطر ناک و زیان آور آن اقدام به آتش زدن زمین ها می کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری پیشوا بیان کرد: عمده ترین علت آتش سوزی‌های اخیری در پیشوا عمدی بوده است، شهروندان عزیز بدانند حتی انداختن یک ته سیگار هم باعث شعله ور شدن آتش می شود.

وی در پایان تاکید کرد: از کشاورزان عزیز تقاضا داریم هرچه زودتر محصولات کشاورزی را برداشت کنند و در محل هایی که دپو می‌شوند مراقبت های ویژه و نکات ایمنی را در نظر بگیرند و از عموم مردم عزیز شهرستان خواهش می کنیم از آتش به پا کردن در کنار مراتع و زمین های کشاورزی جداً خودداری کنند و در صورت مشاهده چنین حادثه هایی موارد مربوط را سریعا به سامانه ۱۲۵ اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار