کد خبر: ۸۶۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 22 June 2020
تابناک/رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تأکید بر نقش مؤثر رسانه در تبیین سیره شهدا به نسل بعدی گفت: رسانه‌ها با قلم و نشر اخبار در خصوص ویژگی‌های شهدا و بازگو کردن فداکاری‌های دوران دفاع مقدس می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه رواج دهند ولی برای انجام این کار باید تولید محتوا را در اولویت قرار دهیم.
تشکیل ۱۱ گروه جهادی توسط بسیج رسانه گیلان/رسانه نقش مهمی در تبیین سیره شهدا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، مهدی پارسا ظهر امروز در جلسه نشست خبری اصحاب رسانه با فرماندهی سپاه این شهرستان در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مهدی خوش‌سیرت در سالن اجتماعات سپاه با بیان اینکه اصحاب رسانه در همه عرصه‌ها در کنار انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: رسانه‌ها مظلوم‌ترین قشر جامعه بوده و در سرما و گرما در کنار انقلاب اسلامی هستند و این همیاری از بسیاری شبهات جلوگیری کرده و باعث

وی مهدی خوش‌سیرت را یکی از سرمایه‌های معنوی نظام دانست و گفت: استان گیلان در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری داشته و در این راه هشت هزار شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی‌کردند که شهید خوش‌سیرت را می‌توان یکی از ستاره‌های درخشان استان گیلان نامید.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با ذکر نکته‌ای از مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه‌داشتن یاد شهدا بیان کرد: استکبار سعی دارد فرهنگ ایثار و شهادت را از نسل سوم و چهارم دور کرده و در این مواقع نقش برگزاری مراسم یادواره شهدا بسیار مهم است زیرا بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

پارسا با تأکید بر نقش مؤثر رسانه در تبیین سیره شهدا به نسل بعدی تصریح کرد: رسانه‌ها با قلم و نشر اخبار در خصوص ویژگی‌های شهدا و بازگو کردن فداکاری‌های دوران دفاع مقدس می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه رواج دهند ولی برای انجام این کار باید تولید محتوا را در اولویت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌های انقلابی باید جنایات امریکا را در دنیا را به‌طورجدی و مستمر بازگو کنند، گفت: تمامی این جنایات آمریکا باعث انزوا این کشور مستمر شده و رو به افول هستند ولی بعضی از رسانه‌های معاند سعی دارند شرایط در آمریکا را عادی جلوه دهند لذا باید رسانه‌های انقلابی پای‌کار آمده و این اتفاقات و رو به افول رفتن استکبار را نشان دهند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به تفاوت‌های رسانه‌های غربی و انقلابی افزود: رژیمی که جمهوری اسلامی را متهم به بایکوت رسانه می‌کرد امروز به دستور ترامپ بسیاری از رسانه‌های آمریکا بایکوت شدند و در اینجا نقش فضاهای مجازی بسیار مهم بوده و باید رسانه‌ها به فضاهای مجازی و مخاطبان آن خوراک خبری بدهند.

پارسا، با بیان اینکه فرهنگ جمهوری اسلامی یک فرهنگ و تفکر استکبارستیز برای تمامی ملت‌های آزادی‌خواه است، اظهار کرد: امروز مردم آمریکا پرچم کشور خود را آتش زده و عکس پرچم جمهوری اسلامی و سردار سلیمانی را در دست گرفتند که این امر نشان‌دهنده این است که فرهنگ جمهوری اسلامی در حال گسترش و نفوذ در تمامی ملت‌های آزادی‌خواه است.

وی به نقش مهم رسانه در بیان مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: رسانه باید زبان گویای مردم باشند به همین دلیل ۱۱ گروه جهادی رسانه توسط سازمان بسیج رسانه استان گیلان تشکیل‌شده و این ۱۱ گروه به روستاها رفته و مشکلات مردم را به گوش مسؤولین می‌رسانند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با قدردانی از اصحاب رسانه استان گیلان در انعکاس اخبار فداکاری‌های دوران کرونا بیان کرد: در دوران کرونا که بسیاری از مسؤولین از ترس به کارسازمانی خود نمی‌آمدند، رسانه‌ها در تمامی مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و آرامگاه رفته و فداکاری‌های کادرمانی، پرستاری و گروه‌های جهادی را نشان دادند.

پخش مراسم بزرگداشت شهید مهدی خوش‌سیرت از صداوسیما

فرمانده سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه نیز در این نشست با بیان اینکه سردار خوش‌سیرت مایه افتخار ما گیلانی‌ها است، اظهار کرد: این شهید عارف در دل‌های تمامی رزمندگان نفوذ کرده و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری سرداران و شهیدان گیلانی ستاره درخشان کشور هستند.

سرهنگ محمد نیک فطرت با مهم برشمردن گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در کشور گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جامعه و علی‌الخصوص جوانان و‌ نوجوانان گسترش دهیم زیرا استکبار سعی دارد به طرق مختلف ازجمله فضای مجازی بر روی نسل امروز تأثیر گذاشته و کشور را رو به انزوا ببرد که تاکنون موفق به انجام این کار نشده است.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری مراسم یادواره شهید عارف مهدی خوش‌سیرت بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گیلان امسال مراسم یادبود این شهید عارف با سخنرانی هم‌رزم و یکی از سرداران کشور، بدون حضور مردم و به‌صورت پخش زنده از شبکه باران برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه نباید در شهرستان بعد از ۴۱ سال به شهدا بی‌حرمتی شود، افزود: اخیراً اخباری به گوش ما رسید مبنی بر اینکه بعضی از مسئولان محلی به دنبال این هستند تا زن و مرد به‌صورت مختلط شنا کرده و حتی نیروی انتظامی را هم تحت‌فشار گذاشته‌اند.

نیک فطرت با تأکید بر اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا تصریح کرد: آمریکا در بسیاری از برهه‌ها با تهدید انقلاب سعی در عقب‌نشینی ایران داشت که نمونه بارز انجام این کار را درحرکت کشتی نفت‌کش ایران به سمت ونزوئلا را شاهد بودیم ولی دلاور مردان جمهوری اسلامی به این تهدیدها توجه ای نکرده و نفت‌کش را به بهترین نحو به کشور ونزوئلا انتقال دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار