روزی با صدای گریه اش، حس زیبایی به پدر و مادرش هدیه کرد و حالا با صدای گریه اش درد یتیم شدن را فریاد می‌زند.
کد خبر: ۸۶۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 23 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: قهرمان رویاهایش را زیر خاک دفن کردند، خاک سردی که از آن خاکستر مشکلات تازه‌ای بلند می‌شود، یا شاید هم آتشی که ممکن است دامن سلامتی اقوام را بگیرد و دودش در چشم دختر بچه‌ها و پسر بچه ها، اندوه یتیم شدن را به دنبال داشته باشد.

حالا دخترک مانده با غم نبود پدر و پازل به هم ریخته‌ جملاتی که مدام از زبان بزرگتر‌ها تکرار می‌شوند؛ جملاتی که می‌گویند، در خانه بمانیم، به دیدار یکدیگر نرویم، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و... جملاتی که با تصویر مبهم شلوغی خانه‌شان در پنجشنبه‌های بعد از پدر، هیچگونه همخوانی ندارند.

هر ساعت و دقیقه و ثانیه؛ نام منحوس کرونا در گوش او تکرار می‌شود، به همراه آمار و ارقامی که تعداد جانباختگان این ویروس را نشان می دهد. ویروسی که جان پدرش را نیز در سایه سیاه خود گرفت و اینجاست که دخترک تصمیم می گیرد زنده بماند، پس عروسکش را برداشته و از شلوغی‌ها فاصله می‌گیرد، در اتاق را می بندد و پنجره آرزوهایش را باز می‌کند؛ آرزو‌هایی که رنگ کشف شده به خود می‌گیرند، کشف داروی ویروس کرونا و درمان تفکری که نمی‌خواهد با این ویروس کنار بیاید.

ویروسی که لبخند‌ها را خشکانده، شادی‌ها را به عزا تبدیل کرده و دورهمی‌ها را در کنج فاصله‌گذاری اجتماعی به حبس برده است.

کرونا

مراسم‌هایی که به کرونا ختم می شوند

فرمانداری خرمشهر اعلام کرده تاکنون حدود ۴۵ مراسم عروسی و بیش از ۵۰ مراسم عزا در این شهرستان برگزار شده، مراسم هایی که شرکت در آن‌ها خیانت به خدمات کادر درمان و امنیت جسمانی جامعه است.

محمد حیدری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان گفت: تنها ظرف دو هفته گذشته، از برگزاری ۵ مراسم عروسی بزرگ در تالار‌های شهر، ممانعت به عمل آمد و از صاحبان این مراسم ها، تعهد کتبی و قانونی گرفته شد، ولی با توجه به افزایش آمار فوتی‌های کرونا در منطقه، پیش بینی می‌شود، برگزاری مراسم عزا و فاتحه خوانی نیز افزایش یابد.

او با بیان اینکه رصد و نظارت بر اماکن شهری، توسط گروه‌های بازرسی متشکل از نیرو‌های بسیج، اداره صمت، اتاق اصناف و نیروی انتظامی، به قوت خود ادامه دارد، افزود: متاسفانه برخی از شهروندان در پی بسته بودن تالار‌های پذیرایی، مراسم عروسی و عزای خود را به مضیف‌های (محل ضیافت یا مهمان خانه) بزرگ در روستاها، منتقل می‌کنند؛ که این خود یک زنگ خطر است و در همین راستا، دهیاران را موظف کردیم در هر شرایطی مانع از برگزاری اینگونه مراسم و تجمع‌ها شوند.

تجربه ای که نه شنیدن دارد و نه دیدن

سهل انگاری در شیوع کرونا، از نظر شرعی حرام است

محمد جواد عادل پور امام جمعه خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، گفت: بر اساس آیه قرآنی " لَا تُلْقُوا بِایدیکمْ اِلَی التّهْلکهِ " که در آن توصیه شده افراد با دستانشان خود را هلاک نکنند، شرکت در مراسم و تجمعاتی که سلامت افراد جامعه را تهدید کند، مورد نهی قرآن قرار گرفته است.

او ادامه داد: در حدیث شریف "لاضَرَرَ وَ لاضِرارَ فى الاسلام" تاکید شده که آحاد مختلف جامعه نباید به خود و دیگران ضرر وارد کنند. چرا که ضرر و اضرار در دین اسلام مشروعیت ندارد.

امام جمعه خرمشهر اظهار داشت: اگر شهروندان با آگاهی از اینکه حضورشان در عروسی، عزا یا هرگونه تجمعی، سلامت خودشان و دیگران را تحت الشعاع قرار می‌دهد در اینگونه مراسم ها شرکت کنند، مرتکب امر حرام شده اند.

تجربه ای که نه شنیدن دارد و نه دیدن

سهم من در کرونا

شکرالله سلمان زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان هم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مهمترین عامل برون‌رفت از شرایط ابتلا به کرونا، پرهیز از حضور در تجمعات است و در عین حال استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، به عنوان تنها راه پیشگیری و مقابله با کرونا باید در جامعه ترویج و تثبیت شود.

او در ادامه تصریح کرد: درصد قابل توجهی از ابتدای کرونا در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان، مربوط به ابتلای گروهی ناشی از شرکت در مراسم عروسی، عزا و یا دورهمی خانوادگی بوده است.

در شلوغی این شهر بی شب تاب و مهتاب و آفتاب که در آن کرونا، مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل، پارک‌ها و بوستان‌ها را سوت و کور، سینما‌ها را تاریک و خیابان‌ها را خلوت کرده است؛ کمی با خودمان خلوت کنیم، کمی فکر کنیم؛ به مهمان ناخوانده مان، ویروس کرونایی که با شرکت در مراسم و تجمعات، در حال پذیرایی از آن هستیم، به دست دادن‌هایی که موجب از دست دادن عضوی از یک خانواده می‌شوند، به تمام سهل انگاری‌هایی که عواقب سختی برای مان خواهند داشت.

بیایید، در روز‌هایی که با کرونا و بدون داروی کرونا باید دوره کنیم شب را و روز را و هنوز را؛ کمی بیشتر هوای یکدیگر را داشته باشیم.

گزارش از راضیه حمید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار