حجت الاسلام شکری با تبریک فرارسیدن روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: ویژه برنامه های دهه کرامت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در البرز برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ 23 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام کاظم شکری در خصوص دهه کرامت و برپایی برنامه های ستاد کانون های فهما استان البرز گفت: ویژه برنامه های دهه کرامت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در البرز برگزار می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: آئین بزرگداشت دهه کرامت در قالب مسابقه کتاب و کتابخوانی با عنوان « بی تو یکسال»، برپایی مسابقه داستان نویسی، مقاله نویسی، خاطره نویسی، نقاشی، شعر و موشن گرافی با موضوع عناوین مشخص شده برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه دختران و درک فضائل معرفتی حضرت معصومه سلام الله علیها بیان کرد: تقدیر از دختران عفیف و مسجدی با امتیاز ویژه ملقب بودن به نام حضرت معصومه( سلام ا... علیها)، راه اندازی کاروان نشاط آفرین همخوانی و سرود متناسب با عناوین روزهای دهه کرامت و توزیع 600 بسته کمک معیشتی میان نیازمندان از دیگر برنامه های این دهه است.

به گفته حجت الاسلام شکری، برنامه های دهه كرامت در سطح كانون هاي فرهنگي هنري مساجد منتخب با رعايت دستورالعمل هاي ستاد مبارزه با شيوع ويروس كروناي استان در نظر گرفته شده است.

وی در محور دیگر این گفت و گو از مشاركت در چهارمين جشنواره مردمي كرامت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام ا... عليها خبر داد و گفت: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره و كسب اطلاعات بيشتر و نحوه شركت در اين جشنواره به نشاني keramat.amfm.ir مراجعه کنند.

اطلاع رساني گسترده در سطح كانون هاي مساجد و شركت در ۲ پويش سلام بر امام (با محوريت آستان قدس رضوي) و پويش فداي دخترم ( با محوريت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام ا... عليها) از دیگر مواردی است که این استاد دانشگاه به آن اشاره کرد.

وی مطرح کرد: همچنین اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد، مشاركت در برنامه زير سايه خورشيد ( استقبال از خادمان حرم مطهر رضوي) كه با محوريت آستان قدس رضوي در تمامي استان ها برگزار مي شود، دارند.

وی توضیح داد: شركت اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در مسابقه سراسري عكس با عنوان همسايه آفتاب كه به منظور بزرگداشت حضرت شاهچراغ (عليه السلام) توسط آستان مقدس حضرت احمد ابن موسي الكاظم (عليه السلام) برگزار می شود نیز از دیگر برنامه های مشارکتی این دهه است.

حجت الاسلام شکری در بخش دیگر سخنان خود از اجراي طرح سه شنبه هاي تكريم در ايام دهه كرامت بر اساس دستورالعمل ابلاغي ستاد با قيد اولويت از دهم تیرماه سال جاری خبر داد و آن را بستری برای خدمت رسانی و توجه به محرومان ذکر کرد.

مدیر ستاد فهما با اشاره به تلاوت آیات قرآن در شب های میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام مطرح کرد: یادآوری اهمیت دهه کرامت به مناسبت اعیادی که در این دهه واقع شده است یکی از برنامه های امامان مساجد است.

حجت الاسلام شکری افزود: معرفي كتاب در طرح شنبه هاي كتاب در اين ايام به كتبي كه در رابطه با اهل بيت(ع) به ویژه امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد ابن موسي الكاظم شاهچراغ عليه السلام از دیگر برنامه های این دهه است.

در پایان مدیرستاد فهما استان البرز با اشاره به اینکه قرائت صلوات خاصه حضرت علي ابن موسي الرضا (عليه السلام) به نحو مقتضي در تمام اين ايام با اهتمام فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز اجرا می شود مطرح کرد: از دیگر برنامه های مشارکتی ستاد فهما البرز ، اطلاع رساني و مشاركت جدي در مسابقه كتابخواني رضوي كه از سوي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور به نشاني www.iranpl.ir است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار