کد خبر: ۸۶۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 23 June 2020
 

تابناک/همزمان با ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (ع) و آغاز دهه کرامت مراسم تکریم و الگوسازی، اسماعیل پور وطن خیر و نیکوکار گیلانی در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بنیاد نخبگان گیلان امروز با مشارکت بنیاد خیرین دانشگاه گیلان، مجمع خیرین مدرسه ساز استان و آموزش و پرورش استان و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تکریم از فرهیختگان، سرآمدان و نخبگان جامعه و شناسایی رموز موفقیت آنان، مراسم تکریم و الگوسازی اسماعیل پوروطن  خیر و نیکوکار گیلانی را در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء رشت برگزارکرد.

مسعود اصفهانی رئیس بنیاد نخبگان گیلان در آیین با اشاره به اینکه هدف از تأسیس بنیاد نخبگان استان گیلان، برنامه¬ ریزی و اقدام برای شناسایی و حمایت مادی و معنوی نخبگان و بهره مندی از استعداد و توانایی های آنان در راستای ارتقای تولید علم و فناوری و پیشرفت همه جانبه و متوازن استان گیلان است، گفت: بنیاد نخبگان گیلان در چارچوب اساسنامه، و ضوابط بنیاد ملی نخبگان فعالیت خود را رسما از سال ۸۹ آغاز کرده است.

او  افزود: در تلاشیم برای تکریم هرچه بیشتر از نیکوکاران علمی و شناساندن این خیران به آحاد جامعه، با مستند سازی اقدام به چاپ کتاب و ساخت فیلم و مستند از زندگی این بزرگ مردان کنیم.

اسماعیل پور وطن ، خیر و نیکوکار گیلانی در این مراسم با بیان اینکه از سال ۸۹ در راستای حمایت از کودکان بی سرپرست، بد سرپرست و خیابانی خانه‌ای به نام خانه سبز اندیشان وطن در طالب آباد انزلی بنا کردم افزود: این خانه در ۳ طبقه و با هزار و ۸۵ متر زیربنا احداث شده است و در حال حاضر ۶۷ فرزند که ۱۴ پسر و ۵۳ دختر هستند در آنجا نگهداری می‌شوند.

او  با بیان اینکه نگهداری از این کودکان کاملا رایگان و بدون وابستگی به کمک‌های دولتی است، افزود: همچنین پارسال یک درمانگاه شبانه روزی برای ارائه خدمات رایگان پزشکی به آحاد مردم کشور نیز راه اندازی کرده است.

این خیر گیلانی همچنین از احداث خانه عالمین با عنوان آبجی گولی برای نگهداری از سالمندان خبر داد و گفت: در حال حاضر این مرکز توان نگهداری ۱۴ سالمند را دارد.

اسماعیل پور وطن، با بیان اینکه برای تحصیلات عالیه فرزندان خود در این خانه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد، تصریح کرد: بورسیه این کودکان و نوجوانان را نیز فراهم کرده، اما این بورسیه مشروط به بازگشت به وطن و کمک به مردم سرزمین است.

در ادامه این آیین، شاه رضایی، مدیر کل دفتر علمی بنیاد ملی نخبگان ضمن قدردانی از این خیر که نقش مهمی در استعدادیابی کودکان و کمک به آنان در فرآیند علم آموزی دارد، گفت: نیکوکاران با اعمال خود به آخرت می‌نگرند و زندگی دنیویشان دست مایه آخرت است.

همچنین سید رحمان سیدزاده، دادستان بندرانزلی نیز با بیان اینکه کمک به کودکان بی و بد سرپرست و خیابانی می‌تواند در کاهش بسیاری ازمعضلات اجتماعی بکاهد.

او  با بیان اینکه حمایت از این کودکان می‌تواند جلوی بزه و ورود کودکان به کانون‌های اصلا تربیت را نیز بگیرد.

در ادامه سید حجت مهدوی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز با قدردانی از اقدام‌های خیرخواهانه این خیر گیلانی، گفت: عنصر نیت، همت و عقلانیت را می‌توان در حرکت معنوی این خیر مشاهده کرد.

او افزود: تکثیر نعمت و حمایت از نیازمندان نه تنها می‌تواند به توسعه جامعه و رضایت مندی نیازمندان کمک کند بلکه نیکوکاری حسنه و خیرات دنیوی و اخروی را نیز در بردارد.

در پایان این مراسم همچنین از تمبر اختصاصی اسماعیل پور وطن نیز رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار