کد خبر: ۸۶۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 23 June 2020

سجاد مردانی

 
 

با بسته خبری اخبار سایر ورزش ها با ما همراه باشید.

تابناک/ایسکانیوز – مائده داودی| حجم اخبار ورزش‌های ایران و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در گروه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش‌ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید. 

 

صعود دو پله‌ای سجاد مردانی در رده‌بندی جهانی تکواندو

از سوی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی هوگوپوشان در خرداد ماه اعلام شد، با وجود اینکه با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان تمامی رویدادهای ورزشی لغو یا معوقه شدند اما تکواندوکاران کشورمان جایگاه خود را در میان برترین‌های جهان حفظ کرده و همچنین میرهاشم حسینی و سجاد مردانی توانستند جایگاه خود را دو پله ارتقا دهند.

در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، سجاد مردانی تکواندوکار اصفهانی وزن ۸۰+ کیلوگرم با دو پله صعود و ۲۴۳.۲۵ امتیاز جایگاه ششمی را به خود اختصاص داده است؛ سعید رجبی دیگر نماینده این وزن با ۱۱۹.۰۵ امتیاز رده سی و یکم را در اختیار دارد.

 

6تندیس قرمانان المپیکی رونمایی شد

تالار مشاهیر ورزش ایران امروز (سه‌شنبه) در محل کمیته ملی المپیک با حضور قهرمانان مدال‌آور المپیک، گشایش یافت. در حاشیه آیین گشایش تالار مشاهیر ورزش ایران از ۶ تندیس قهرمانان مدال‌آور المپیک با حضور وزیران ورزش و جوانان و گردشگری، رییس کمیته ملی المپیک و شهردار تهران رونمایی شد.

در این مراسم، از تندیس مدال آوان المپیکی محمد مهدی یعقوبی، محمدابراهیم سیف‌پور سعدآبادی، امامعلی حبیبی گودرزی، علی میرزایی، محمود ملاقاسمی تبریزیو مرحوم سیامند رحمان رونمایی شد.

 

کمک مجلس برای همکاری موسسات مالی با فدراسیون کشتی

روز گذشته علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی با همراهی عبدالمهدی نصیرزاده رییس سازمان لیگ، جواد یزدانی نیا نایب رییس سازمان لیگ و محمدحسین شاهمرادی رییس کمیته امور مسابقات سازمان لیگ در دفتر پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حاضر شدند تا ضمن تبریک بابت سمت جدید نشستی را برای کمک به کشتی کشور برگزار کنند.

در این نشست درباره راهکارهای کمک مجلس شورای اسلامی به کشتی کشور بحث و بررسی هایی صورت گرفت و در نهایت مقرر شد با همکاری مجلس و به ویژه کمیسیون اقتصادی مذاکراتی میان فدراسیون و سازمان لیگ کشتی با برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری صورت بگیرد. این مذاکرات در راستای برگزاری باشکوه لیگ برتر و کمک به کشتی کشور خواهد بود.

 

اعلام آمادگی گیلان برای میزبانی کشتی آزاد جام تختی

بعد از تعویق بازی‌های المپیک، فدراسیون کشتی تصمیم گرفت که چرخه انتخابی تیم ملی را در همین سالِ منتهی به المپیک توکیو اجرایی کند.

اولین مرحله رسمی از چرخه انتخابی تیم ملی (بعد از پیکارهای استانی)، مسابقات قهرمان کشوری خواهد بود که قرار است نیمه دوم مهر ماه برگزار شود و کشتی‌گیران بدون مدال پیکارهای قهرمانی 2019 جهان و سهمیه المپیک در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

استان گیلان برای میزبانی از این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده است. در هفته آینده نیز قرار است تفاهم‌نامه برگزاری این رویداد بین‌المللی با مدیرکل ورزش این استان و فدراسیون کشتی به امضا رسد.

 

برگزاری رقابت های جهانی کاراته در آبان 1400

نشست هیات رییسه فدراسیون جهانی با حضور اسپینوز رییس فدراسیون جهانی و سایر اعضا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست اعضای هیات رییسه تصمیم گرفتند رقابت های قهرمانی جهانی که قرار بود اواخر سال 2020 در دوبی (امارات) برگزار شود، به نوامبر(آبان ماه 1400) 2021 موکول شد.

 

نایب قهرمان المپیک درگذشت

وهبی آکداگ کشتی گیر ترکیه‌ای و حریف مرحوم سید شمس الدین سید عباسی، که مدال‌های نقره المپیک و برنز جهان را در کارنامه ورزشی خود داشت، پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری و در سن ۷۱ سالگی، دار فانی را وداع گفت.

 

برگزاری جام بزرگ خلیج فارس در خرم آباد

سیاوش سپهوند رئیس هیئت دوومیدانی لرستان می‌گوید: امسال طبق تقویم فدراسیون چند مسابقه مهم به میزبانی لرستان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مسابقات، جام بزرگ خلیج فارس است که در رشته‌های پرتابی طبق تقویم فدراسیون، نیمه دوم مرداد در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

 

رئیس هیات اسکواش استان خوزستان انتخاب شد

مجمع انتخاب رییس هیات اسکواش خوزستان با حضور ۱۳ عضو برگزار شد و آران توانست با ۱۳ رای، رییس هیات اسکواش خوزستان شود. محمد پولادی و مهراد آران نامزدهای این مجمع بودند.

پولادی یکی از ۲ نامزد مجمع انصراف خود را اعلام کرد و رای گیری با حضور یک نامزد برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار