مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: برنامه های هجدهمین جشنواره امام رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت امسال به دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا با تغییر رویکرد همراه بوده است.
کد خبر: ۸۶۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 24 June 2020

به گزارش تابناک رضوی، محمود رضا برازش امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری هجدهمین جشنواره امام رضا (ع) در استان های کشور و ویژه برنامه های دهه کرامت در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد با بیان این مطلب افزود: امسال برنامه های در نظر گرفته شده در هجدهمین جشنواره امام رضا (ع)  با گرایش به سمت و سوی فضای مجازی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: برای اجرای برنامه های شب میلاد امام رضا (ع) معمولا هر سال با مقدماتی همراه است که امسال نیز  قبل از سال ۹۹ این برنامه ها آغاز شده است از جمله انتخاب خادمان برتر داخلی و بین المللی است که ۵ خادم برتر  داخلی انتخاب  شدند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) عنوان کرد: در بخش بین الملل نیز امسال به دلیل ویروس کرونا میزبان خادمان خارجی نخواهیم بود اما با همکاری سازمان های بین المللی اسامی خادمان برتر به ما اعلام‌ می شود.

وی با بیان اینکه تعامل خوبی با رسانه ملی صورت گرفته است؛ گفت: به همین منظور ۱۰ برنامه مشارکتی از جمله برنامه چراغانی توسط بنیاد امام رضا (ع) و با  همکاری شبکه سه سیما پخش می شود که خادمان برتر داخلی میهمان این برنامه هستند.

برازش با اشاره به برنامه های استان ها در ایام دهه کرامت؛ بیان کرد: هر سال برنامه هایی در قالب جشنوارهای شعر، داستان نویسی، تئاتر و ...برگزار می شده که امسال به دلیل ویروس کرونا پیش بینی می شود جشنواره های استانی بعد از پایان‌ماه صفر در آبان ماه برگزار  شود. 

وی افزود: در حوزه خلق اثر علاوه بر جشنواره هایی که در زمینه پژوهشی داریم از پایان نامه های پژوهشی دانشجویان حمایت می کنیم.

برازش با بیان اینکه در حوزه جشنواره شعر و داستان تا امروز ۱۴ استان کارهایشان آماده و مراحل اجرایی ان در حال طی شدن است؛ گفت: پیش بینی می شود  هر استان حدود ۵۰ کلیپ تولید کنند.

برازش افزود: در حوزه تئاتر نیز علاوه برجشنواره تئاتر کودک و نوجوان، ۸ نمایشنامه از نویسندگان برتر کشور آماده است؛ همچنین در حوزه موسیقی آثار فاخری با حمایت بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) تولید شده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) افزود: در همین راستا با همکاری آستان قدس رضوی مجموعه آواها و نواهای رضوی در قالب یک پک سی دی ۵۰۰ دقیقه ای آماده شده است.

وی با بیان این‌که در بخش فیلم نیز همکاری گسترده ای با معاونت سینمایی داشته ایم؛ افزود: در بخش هنرهای تجسمی بخش های متنوعی داریم.

برازش اظهار داشت: تمام تولیدات فرهنگی هنری مرتبط با امام رضا (ع) در بانک اطلاعاتی جامع رضوی در حال جمع آوری است.

وی در خصوص حوزه توزیع و نشر گفت: این حوزه با روش های مختلفی صورت می گیرد از جمله نشر در صدا و سیما و نشر در رسانه های شهری است.

وی با بیان اینکه روند علمی دنیا حرکت به سمت فضای مجازی است؛ افزود: اکنون اهمیت فضای مجازی در شرایط ویروس کرونا بیشتر احساس می شود و در واقع بخش بزرگی از تولیدات مختلف فرهنگی هنری ما با استفاده از فضای مجازی نشر داده می شود تا از این طریق مرجعی برای اطلاع رسانی و ترویح فرهنگ رضوی نه تنها در داخل کشور بلکه در کل جهان باشیم.

مدیر عامل بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با بیان اینکه استقبال خوبی از تولیدات ما در فضای مجازی شده است؛ گفت: برخی از کلیپ‌های تولیدی ما در دهه کرامت در روز تا ۲۰۰ هزار  بازدید داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار