کد خبر: ۸۶۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ 24 June 2020
 
تابناک/اسطوره آواز بریتانیا در دوران جنگ جهانی دوم، ویرا لین روز پنج‌شنبه گذشته در سن نزدیک به ۱۰۳ سالگی از دنیا رفت. منابع نزدیک به ویرا، در توئیتر خبر مرگ او را اعلام کردند و طرفدارانش نوشتند: از مرگ خانم ویرا لین ۱۰۳ ساله عمیقاً اندوهگین هستیم، از خانم ویرا به دلیل مشارکت ارزشمند در عالم هستی و از شادمانی و گرمایی که با موسیقی خود برای بسیاری از مردم آفریدند و کارهای خیریه ایشان تشکر می‌کنیم، لبخند بزنید و آواز بخوانید.
 

خواننده مورد علاقه ملکه الیزابت از دنیا رفت

اختصاصی «تابناک با تو»؛ اسطوره آواز بریتانیا در دوران جنگ جهانی دوم، ویرا لین روز پنج‌شنبه گذشته در سن نزدیک به ۱۰۳ سالگی از دنیا رفت. منابع نزدیک به ویرا، در توئیتر خبر مرگ او را اعلام کردند و طرفدارانش نوشتند: از مرگ خانم ویرا لین ۱۰۳ ساله عمیقاً اندوهگین هستیم، از خانم ویرا به دلیل مشارکت ارزشمند در عالم هستی و از شادمانی و گرمایی که با موسیقی خود برای بسیاری از مردم آفریدند و کارهای خیریه ایشان تشکر می‌کنیم، لبخند بزنید و آواز بخوانید.

بسیاری از مردم ویرا لین خواننده بریتانیایی را نمی‌شناسند. او (دلبر سربازان) لقب گرفته بود و همین چند روز پیش از دنیا رفت. او برای بسیاری از خواننده‌ها و مشاهیر هم نسل خود یک الگوی هنری بود. در این گزارش دانستنی‌هایی را که کمتر درباره او منتشر شده را خواهید خواند.

خواننده مورد علاقه ملکه الیزابت از دنیا رفت

۱. ویرا لین با نام اصلی ویرا مارگارت ویلش در شرق پایتخت انگلستان (لندن) در ۲۰ مارس ۱۹۱۷ به دنیا آمد.

۲. وقتی هفت سال داشت در کلوب‌های کارگران آواز می‌خواند.

خواننده مورد علاقه ملکه الیزابت از دنیا رفت

۳. او خواننده و ترانه‌سرا و بازیگر انگلیسی بود که کاست‌ها و نمایش‌های موسیقی او از محبوبیت بسیاری در دوران جنگ جهانی دوم برخوردار بود.

۴. او نشان امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد و از آن پس (بانو ویرا لین)، لقب گرفت.

خواننده مورد علاقه ملکه الیزابت از دنیا رفت

۵. در دوران جنگ، به مصر، هند و برمه سفر کرد و برای سربازان بریتانیایی در فضای باز کنسرت اجرا کرد. پس از آن معروف شد و نام او را  (دلبر و معشوقه سربازان) گذاشتند.

خواننده مورد علاقه ملکه الیزابت از دنیا رفت

۶. ترانه این خواننده فقید به نام (دوباره همدیگر را خواهیم دید) we'll Meet Again موفقيت بسیاری را در مدت قرنطینه کرونا در انگلستان به دست آورد و در این مدت به محبوب‌ترین آهنگ ایام قرنطینه تبدیل شد. پیام ملکه الیزابت دوم به شهروندان بریتانیا در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا با یادآوری ترانه‌ای از ویرا لین، خواننده پاپ دهه‌های ۳۰ و ۴۰ قرن بیستم پایان یافت: «دوباره همدیگر را خواهیم دید.»

ملکه الیزابت دوم در یک سخنرانی، برای بالا بردن روحیه سربازان بریتانیایی بازنشسته و از کار افتاده بخش‌هایی از این ترانه را یاد آوری کرد. 

به گزارش یورو نیوز، «دوباره همدیگر را خواهیم دید» در دوره جنگ جهانی دوم و برای خانواده‌هایی که عزیزانشان در میدان‌های نبرد بودند و به‌ویژه برای خلبانان جوان نیروی هوایی سلطنتی و معشوق و معشوقه‌هایشان، ترانه‌ای راوی امید به پیروزی در آینده‌ای نزدیک بود: «نمی‌دانم کجا/نمی‌دانم کی/ اما می‌دانم که در یک روز آفتابی دوباره همدیگر را خواهیم دید...»

خواننده مورد علاقه ملکه الیزابت از دنیا رفت

۷. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیسی در توئیتر،  ویرا لین را ستود و نوشت: افسون ویرا لین و صدای گیرای او، کشور ما را بهره‌مند کرد و روحیه‌ها را بالا برد و صدای او همچنان در قلب نسل‌های آینده مانا خواهد بود.

۸. ویرا با ترانه‌هایی مانند The White Cliffs of Dover و Thete'll Always Be an England و Had Wings If Only l و بالا بردن روحیه سربازان انگلیسی در حملات هوایی آلمان علیه انگلستان در جنگ جهانی دوم به شهرت رسید.

ترانه محبوب ویرا لین در سال‌های پس از جنگ بارها بازخوانی (کاور) شد. اما شاید ارجاع پینک فلوید در آلبوم دیوار به همین ترانه، چهار دهه پس از سروده شدن، جهان را با «دوباره همدیگر را خواهیم دید» آشنا کرد. راجر واترز، نوازنده گیتار بیس پینک فلوید و سراینده دیوار، در ترانه ویرا ناامیدی و دلتنگی خود از روزهای روشن را به تصویر کشید: «آیا کسی ویرا لین را به یاد می‌آورد؟/ یادش می‌آید او چطور می‌گفت در یک روز آفتابی دوباره همدیگر را خواهیم دید؟/ ویرا! چه بر سر تو آمده؟/ آیا کس دیگری همین احساس مرا دارد؟»

خواننده مورد علاقه ملکه الیزابت از دنیا رفت

روایت پینک فلوید از ویرا لین، چهار دهه پس از جنگ، روایت دنیای پرآشوب نسل کودکان دوره پسا بحران است. در آلبوم دیوار، بلافاصله پس از ترانه ویرا، فریاد همنوایی «پسران را به خانه بازگردانید» شنیده می‌شود: «کودکان را به حال خود رها نکنید، پسران [سربازان] را به خانه برگردانید.»

۹. او در صبح ۱۸ ژوئن ۲۰۲۰ در شهر دیچلینگ در سن ۱۰۳ سالگی در کنار خانواده‌اش از دنیا رفت.

خواننده مورد علاقه ملکه الیزابت از دنیا رفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار