کد خبر: ۸۶۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 27 June 2020
 
گیلان ظرف یک سال اخیر صاحب ۱۱ شرکت دانش بنیان شد

تابناک/رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: سال گذشته ۴۱ شرکت دانش بنیان در گیلان فعال بود، اما در یک سال اخیر ۱۱ شرکت دانش بنیان جدید به آمار این شرکت ها افزوده شده است.

دکتر علی باستی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اگر چه عمده شرکت های دانش بنیان در رشت فعال است اما این شرکت ها در شهرهایی دیگر استان گیلان از جمله بندرانزلی، رودسر و لاهیجان راه اندازی شد.

وی با اشاره به تولید و صادرات محصولات فیزیکی در شرکت های دانش بنیان گیلان افزود:  تولید انواع مشعل های صنعتی، محلول های شیمیایی، مواد آفت کش، قطعات ماشین آلات نمونه هایی از تولیدات شرکت های دانش بنیان استان و صادرات آن به کشورهایی از جمله عراق، ترکیه و غیره است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه عمده شرکت های دانش بنیان در تهران و شهرهای بزرگ کشور فعال است ، تصریح کرد: با این وجود جایگاه گیلان در آمار فعالیت شرکت های دانش بنیان به نسبت مساحت خوب است و با کشور همخوانی دارد، ضمن اینکه در این استان شرکت هایی ظرفیت دانش بنیان شدن را دارند.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه برای دانش بنیان شدن یک سری معیارهایی وجود دارد اما شرکت هایی در گیلان از معیارهای تبدیل شدن به شرکت های دانش بنیان برخوردارند بنابراین می توانند به سایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری مراجعه کنند.

باستی بیان داشت: ۱۱۰ حمایت از شرکت های دانش بنیان در بخش های مختلف از جمله مالیات، گمرک، بیمه، نظام وظیفه، توسعه بازار، صادرات، بورس و فرابورس، تسهیلات مالی و منابع انسانی ارایه می شود که شرکت های دانش بنیان می توانند از آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان از ظرفیت های خوبی برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: افراد فعال در این شرکت ها از تحصیلات بالایی برخوردارند، ارزش افزوده ای که محصول شرکت های دانش بنیان ایجاد می کند، بالا است ضمن اینکه این شرکت ها تاب آوری بالایی دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با تاکید بر اینکه علم و دانش را نمی توان تحریم کرد، اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان بخشی از درآمدی را که کسب می کنند بابت دانش آنان است.

وی با اشاره به انعطاف پذیری شرکت های دانش بنیان در شرایط بحرانی خاطر نشان کرد: در بحران کرونا شرکت های دانش بنیان تولید محصولات شان را به سمت تولید محصولات بهداشتی پیگشیری از کرونا شامل تولید ماسک N۹۵، ژل ها و مواد ضدعفونی کننده و غیره سوق دادند.

باستی در ادامه با اشاره به سفر هفته جاری سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به گیلان بیان داشت: افتتاح سوله های کارگاهی نیمه صنعتی – کارگاهی فشتام، بازدید از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان ، بازدید از پیشرفت اجرایی طرح شهرک علم فناوری "استقرار شرکت های دانش بنیان به همراه ساختارهای ستاد اجرایی پارک علم و فناوری" و نشست اقتصاد دانش بنیان جهش تولید در استانداری گیلان از جمله برنامه های معاون رئیس جمهوری به این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار