کد خبر: ۸۶۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹ 28 June 2020

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به آغاز رسیدگی به ورزشگاه غدیر اهواز، با قدردانی از اصحاب رسانه بابت مطالبه گری در خصوص چرایی وضعیت نا به سامان این ورزشگاه، گفت: شکل و شمایل ورزشگاه غدیر تغییر خواهد کرد.

افشین حیدری در اولین جلسه شورای ورزش خوزستان در سال ۹۹ که شامگاه هفتم تیرماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در این روزهای سخت، تلاشگران در بخش کادر درمان، پزشکان و پرستاران، همگی تلاش می‌کنند و چشم امید دارند که مردم خوب استان خوزستان و ایران نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند تا ان‌شاءالله هر چه زودتر زنجیره بیماری کرونا قطع شود و به شرایط عادی زندگی برگردیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سال ۹۸ با تمام کم و کاستی‌ها و پستی و بلندی‌ها در حوزه قهرمانی و همگانی گذشت؛ در حوزه زیرساختی در سال ۹۸ افتتاحیه‌های بسیار زیادی داشتیم و خوشبختانه استان خوزستان از نظر پروژه‌های عمرانی، استان اول کشور است. من هم از ابتدای سال ۹۶ تا به امروز که مدیریت ورزش استان خوزستان را بر عهده دارم، با توجه به گستردگی پروژه‌های عمرانی در استان که بیش از ۲۸۰ پروژه عمرانی نیمه‌تمام وجود داشت، تلاش هایی برای به سرانجام رسیدن این پروژه ها داشته ایم که تاکنون نیز بخش اعظمی از آن ها با استفاده از اعتبار دولتی یا ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شده‌اند. همچنین اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در بین دستگاه های استان و ادارات کل ورزش و جوانان کشور در بحث واگذاری پروژه ‌های نیمه‌تمام که اولویت اول دولت است، اول است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اعتبارات عمرانی که از سال ۹۶ تاکنون برای ورزش در نظر گرفته شده است، ۷۰۰ میلیارد تومان است که البته تنها بخشی از آن تخصیص پیدا کرده است. به هر حال خوزستان، هشت سال جنگ تحمیلی را هم داشته است و واقعیت این است که پس از جنگ نیز کار بازسازی و ورزش اولویت نبود و اعتبارات لازم را در اختیار مدیران قبلی نگذاشتند. همه زحمت‌ کشیدند ولی نبود اعتبار همیشه دردی بود که در حوزه زیرساختی ورزش، خود را نشان می‌داد. اما خدا را شکر با استفاده از اعتبارات ارزش افزوده و اعتبارات کمک‌های وزارت نفت و سایر نهادها، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، منطقه آزاد اروند و پتروشیمی‌ ماهشهر، خوشبختانه اعتبارات ما به حدی رسیده است که امیدواریم طی سه سال آینده، بخش اعظمی از خواسته‌های ما در حوزه زیرساختی به نتیجه برسند.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، توانستیم برای ۱۲ پروژه عمرانی به عنوان پروژه شاخص، تخصیص اعتباری ۱۰۰ درصدی بگیریم که اعتبار آن ۹۱ میلیارد تومان است. امیدواریم با این اعتبار بتوانیم پروژه‌های ارزشمندی را در استان مثل خانه های کشتی و چهار استخر نیمه‌تمام به سرانجام برسانیم. ضمن اینکه ما هنوز در بحث زیرساخت‌ها در استان مشکلات بسیار زیادی داریم که نیاز به حمایت تمام مجموعه‌ها از جمله استاندار خوزستان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و نمایندگان است. امیدواریم در سال ۹۹ پروژه‌های خوبی را افتتاح کنیم. به هر حال در بخش سخت‌افزاری نیز با کمک همه توانستیم گام‌های خوبی برداریم.

حیدری خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ در حوزه نرم‌افزاری و قهرمانی، اداره کل ورزش و جوانان به همت هیات‌های ورزشی، قهرمان و پیشکسوتان و سایر دست‌اندرکاران، ۲۱۹۰ مدال کشوری کسب کرد که ۱۸۰ مدال بین‌المللی، ۵۸ نشان آسیایی و ۲۷ مدال جهانی بوده است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته، ۲۰۰ برگزیده تیم ملی داشتیم و تعداد تیم‌های خوزستان در لیگ‌های مختلف کشوری ۱۹۴ تیم بود. استان خوزستان قطب ورزش ایران است اما واقعیت این است که باید به همان اندازه که ظرفیت در کشور دارد، بتوانیم برای آن منابع ایجاد و ظرفیت آن را به بالفعل تبدیل کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان همچنین با اشاره به وضعیت ورزشگاه غدیر اهواز خاطرنشان کرد: این ورزشگاه کمتر از ۱۰ سال است که از افتتاح آن می‌گذرد و یکی از پنج ورزشگاه بزرگ ایران محسوب می‌شود اما هیچ پشتوانه مالی جهت نگهداری آن نداشتیم و شاید تا به امروز به سختی و مقطعی مشکلات این ورزشگاه را حل می کردیم. اما پس از سیلاب سال گذشته، ورزشگاه غدیر نیز آسیب دید که به دفعات عنوان کردیم و به وزارت ورزش نامه ارسال کردیم که مشکل این ورزشگاه باید اساسی حل شود و نباید به فکر این باشیم که یک مسابقه فوتبال در این ورزشگاه برگزار شود و مبلغی دریافت و بتوانیم از ورزشگاه نگهداری کنیم. این ورزشگاه باید مدیر، چارت تشکیلاتی و اعتبار دائمی داشته باشد که بتوانیم هزینه‌های آن را ساماندهی و به صورت روزانه برای آن محتوا و برنامه تعریف کنیم.

وی بیان کرد: از اصحاب رسانه که گزارش‌هایی در خصوص وضعیت ورزشگاه غدیر اهواز ارائه دادند و تصاویر این ورزشگاه را منتشر کردند، تشکر می کنم زیرا آن‌ها کمک شایانی به ما داشتند و خوشبختانه وزیر ورزش نیز نامه‌ای به آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کرد و درخواست ردیف اعتباری دائمی برای این ورزشگاه داشت تا مثل ورزشگاه تختی تهران مشکل این ورزشگاه نیز با ردیف اعتبار دائمی حل شود. همچنین وزیر ورزش یک نامه به آقای انصاری رئیس سازمان امور استخدامی کشور ارسال کرد و قرار شد ما چند پست سازمانی‌مان را حذف کنیم و برای ورزشگاه غدیر تشکیلات اداری ایجاد کنیم. این ورزشگاه نیاز به مسئول فرهنگی، مدیر و دیگر پست‌ها دارد. ان‌شاءالله به زودی مشکل ورزشگاه غدیر برای همیشه حل خواهد شد و دیگر دغدغه و نگرانی نداریم. برای ما واقعا دردآور است که کارگران مجموعه ورزشگاه غدیر، هفت هشت ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و ان‌شاءالله بتوانیم با انعقاد قرارداد با یک پیمانکار، این مشکل را حل کنیم.

حیدری خاطر نشان کرد: با تدبیر آقای حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به ورزشگاه غدیر اختصاص داده شده است و طی روزهای گذشته، کار بهسازی پمپ‌های آب این ورزشگاه آغاز شد و رنگ کاری آن از امروز، یکشنبه شروع می شود و باید بگویم شکل و شمایل ورزشگاه غدیر تغییر خواهد کرد و خوب می‌شود. ان‌شاءالله اگر آن ردیف دائمی هم برقرار شود، مشکلات آن مرتفع خواهد شد. به هر حال خوشحالیم مطالبه‌گری در استان خوزستان جزو اولویت‌های اصحاب رسانه است و من به عنوان متولی ورزش خوزستان از تمام عزیزانی که به ما در حل مشکل ورزشگاه غدیر کمک کردند، تشکر می‌کنم.

وی در ادامه نیز گفت: واقعا کلانشهر اهواز به ویژه بخش های غیزانیه و اسماعیله از نظر امکانات ورزشی در مضیقه هستند و نیاز است که امکانات خوبی به این مناطق داده شود. به زودی نیز تعداد ۱۰۰ خانه ورزش روستایی تجهیز می شوند و اولویت ما همین مناطق غیزانیه و اسماعیلیه هستند. همچنین وزیر ورزش، شش میلیارد ریال جهت احداث چمن مصنوعی در غیزانیه اختصاص داده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: از نمایندگان خوزستان درخواست داریم که طی نشست با مسوولان وزارت نفت، باعث کمک بیشتر این وزارتخانه به ورزش شوند. زیرا در حوزه نفتخیز اهواز از سوی وزارت نفت نسبت به ورزش، کوتاهی صورت گرفته است و می طلبد که وزارت نفت کمک کند تا در کلانشهر اهواز بتوانیم فضاهای ورزشی خوبی ایجاد کنیم.

وی در پایان نیز عنوان کرد: همچنین باوجود اینکه خوزستان بیشترین ظرفیت آبی کشور را دارد اما جزو استان های خوش رتبه این رشته در کشور نیست. ضمن این که تاکنون سازمان آب و برق به هیات قایقرانی استان اجازه ورود به دریاچه و کنار رودخانه کارون را برای احداث اسکله نداده و حیف است که این همه ظرفیت آبی در خوزستان باشد و نتوانیم به خوبی از آن ها استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار