در سه‌ماهه نخست سال 99 محقق شد؛
مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از جمع‌آوری 24 میلیارد و 420 میلیون تومان زکات در هرمزگان طی سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این میزان زکات جمع‌آوری‌ شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 77 درصد رشد برخوردار بوده است.
کد خبر: ۸۶۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ 28 June 2020

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد؛ علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان هرمزگان، گفت: در سه‌ماهه نخست سال 99، مردم نیکوکار استان هرمزگان بالغ‌بر 24 میلیارد و 420 میلیون تومان در قالب پرداخت زکات به نیازمندان این استان کمک کرده‌اند که این میزان پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 77 درصد رشد داشته است.
الهیاری اظهار داشت: از مجموع زکوات جمع‌آوری‌شده، مبلغ 10 میلیارد و 320 میلیون تومان زکات واجب، دو میلیارد و 380 میلیون تومان زکات مستحبی و 11 میلیارد و 720 میلیون تومان در قالب زکات فطریه و کفارات بوده است.
دبیر شورای زکات استان به همکاری 506 عامل افتخاری و 976 نفر مبلغ زکات با دبیرخانه شورای زکات استان اشاره کرد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه، بر اساس تصمیم شورای زکات، در همان منطقه و با نیّت خیران و مؤدیان زکات، در امور محرومان و برای رفع نیازهای درمانی، عمرانی و مسکن، فرهنگی و تحصیلی، تهیه جهیزیه و تأمین معیشت خانوارهای نیازمند هزینه شده است.
این مقام مسئول افزود: یکی از ظرفیت‌های موجود و اثربخش به‌منظور رفع فقر در جامعه اسلامی، پرداخت زکات است و شورای زکات استان تلاش می‌کند با احیاء و ترویج فرهنگ این فرضیه الهی و از طریق هم‌افزایی کمک‌های مردمی، همکاری مسئولین ذی‌ربط و ظرفیت‌های موجود در کمیته امداد، در راستای مدیریت و کنترل فقر خدمات اثربخشی به نیازمندان ارائه نماید تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند باشیم.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار