رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی تاکید کرد:
رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی از اصحاب رسانه درخواست کرد در شرایط متلاطم اقتصادی پشتوانه تولید و سرمایه گذاری باشند.
کد خبر: ۸۶۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 29 June 2020

به گزارش تابناک رضوی،  مهندس حسن حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب دغدغه مسائل معیشتی دارند و نامگذاری سال ها نیز با تاکید بر این مسئله انجام می شود اما متاسفانه در پایان سال شاهد هیچ گونه اتفاق تاثیر گذاری در این زمینه نیستیم.

وی با بیان اینکه تا کنون با وجود گذشت 98 روز از سال 99 که با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است شاهد رقم زدن انگیزه ای برای وقوع این جهش نبودیم عنوان کرد: در کمال تاسف اکنون شاهد افزایش بی رویه دلار تا این لحظه هستیم و مقررات دست و پا گیر و سختگیرانه امسال نیز بیشتر از سالهای قبل است.

نائب رئیس خانه صنعت و معدن کشور ضمن تشکر از تلاش های رزم حسینی استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: اقدامات استاندار خراسان رضوی در واقع نوعی ریسک محسوب می شود زیرا خارج از محدوده اختیارات قانونی و تنها در جهت حفظ منافع ملی صورت گرفته است.

رئیس خانه صنعت و معدن با تاکید بر تاثیر گذاری اصحاب رسانه در حمایت از صنعت و معدن اظهار کرد: خبرنگاران از تهرانی ها بخواهند گوشه چشمی به استان ها داشته باشند و بخشی از اختیارات خود را به استانداران و مدیران استان ها اختصاص دهند.

 

حسینی با اشاره به رشد13/5 درصدی اشتغال استان در سال 98 تصریح کرد: این اتفاق نتیجه اعتماد استاندار به مردم و بخش خصوصی است و چنانچه حمایت بیشتری از پروژه های دیگری که در بخش مثلث اقتصادی فعالیت می کنند صورت بگیرد می توانیم شاهد تحول اقتصادی کلانی در کشور باشیم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان با بیان اینکه اکنون در شرایط اوضاع متلاطمی در بخش اقتصاد هستیم اظهار کرد: با این وضعیت ثبات اقتصادی ما به یک روز هم نمی رسد، زیرا تولید فرایندی است که گاها چندین ماه به طول می انجامد اما پارامترهای لازم در این پروسه در زمانی کمتر از یک ساعت جا به جا می شود.

مهندس حسینی تاکید کرد: این تلاطم ها مربوط به یک بخش خاص نیست و تا زمانی که حاکمیت سرمایه های ملی خودش را تضعیف می کند شاهد وقوع این نوسانات در بخش های مختلف خواهیم بود.

نائب رئیس خانه صنعت و معدن کشور با اظهار تاسف از اینکه حاکمیت گمان می کند مردم متوجه این مسائل نمی شوند تاکید کرد: مردم ما همه چیز را درک می کنند و نباید سکوت آنها را که نشانگر نجابت و عشق آنها به کشورشان است دلیل بر عدم درک آنها تصور کرد.

وی افزود: بعنوان مثال پس از 40 سال هنوز نتوانستیم بازار مرغ را ثابت نگه داریم ضمن اینکه در بازار مسکن، خودرو و مایحتاج مورد نیاز روزانه مردم نیز این آشفتگی ها وجود دارد.

حسینی عنوان کرد: تا زمانیکه دولت بخش خصوصی را به رسمیت نشناسد امکان ندارد اتفاق خاصی در کشور صورت بگیرد و تمام رویدادهای بدی که در حوزه اقتصاد شاهد آن هستیم بخاطر تخریب بخش خصوصی است.

مهندس حسینی با اظهار تاسف از اینکه همه رانت ها به صنعت خودروسازی تعلق می گیرد یادآور شد: جای نقد در این صنعت وجود دارد و با وجود حمایت های بدون حساب از این صنعت پس از 50 سال هنوز نتوانستیم خودرویی مطابق با استانداردهای جهانی تولید کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار