هوشنگ بازوند در گفتگو با تابناک:
استاندار کرمانشاه گفت: در نشست امروز با وزیر کشور و معاونین ایشان به بیان و ارائه ی طرح های پیشنهادی برای کمک به حل بحران های موجود در استان های منطقه ۴ کارگروه استانی پرداختیم.
کد خبر: ۸۶۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ 29 June 2020

هوشنگ بازوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در جلسه ای که امروز با حضور وزیر کشور و معاونین ایشان برگزار شد پیشنهاداتی طرح شد و در نشست امروز استانداران منطقه ۴ شامل کرمانشاه، ایلام ، همدان ، لرستان ، خوزستان و مرکزی حضور داشتند و دبیری این منطقه بر عهده استانداری کرمانشاه و دبیرخانه دائمی آن در کرمانشاه مستقر شده است لذا هفته گذشته جلسه ای در خدمت رئیس جمهور داشتیم و دبیران مناطق ۵ گانه کشوری گزارشی از مناطق خود دادند و امروز نیز در حضور وزیر کشور و معاونین ایشان این جلسه برگزار شد.

 وی در ادامه پیشنهادات مطرح شده در جلسه ی امروز را عنوان کرد: از جمله ی این پیشنهادات می توان به  پیگیری تأمین اعتبار ٢ هزار میلیارد تومانی برای اتمام طرح گرمسیری کرمانشاه و ایلام ، تامین اعتبار برای انسداد مرزها ، خوزستان ایلام و کرمانشاه، بحث ایجاد یک ردیف متفرقه و مستقل برای استان هایی همچون کرمانشاه و ایلام که آمار بیکاری شان بالاست، محرومیت زدایی توسط شرکت های توسعه گرا و نهاد های عمومی مثل ایمیدرو، ایدرو، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان به منظور رفع محرومیت ها، از جمله سرفیروزآباد که برای محرومیت زدایی شان تعریف شده است. قرار بر شکل گیری یک هلدینگ گردشگری شد که از استان مرکزی شروع و به سمت استان همدان می آید، همدان به عنوان محور گردشگری و مسئولیت گردشگری را بر عهده دارد و از همدان به سمت کرمانشاه و سپس بسمت لرستان، ایلام و خوزستان حرکت می کند و سپس بر می گردد. این شرکت هلدینگ گردشگری در مکان های گردشگری، مسافرین را جا به جا می کند.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در منطقه (4) حدود ١٢ میلیون نفر جمعیت دارد و این استان ها دارای ثروت بسیاری هستند، خاطر نشان کرد: این استان ها حدود ١ هزار کیلومتر مرز با عراق دارند، در عین حال صاحب فرصت هایی به عنوان محل گردشگری در اسفند ماه و ایام نوروز هستند، همچنین سالیانه میزبان ٣ میلیون زائر امام حسین(ع) می باشند.

 وی با بیان اینکه جنگ به سه استان مرزی کشور خسارات زیادی وارد کرد و فرصت توسعه را از آنها گرفت، تصریح کرد: این استان ها اکنون نیازمند جبران خسارات زیرساخت ها هستند، از جمله زیرساخت ها بحث کریدور شماره ١٠ که از مرز بازرگان تا بندر امام (که از استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان به خوزستان وصل می شود) همچنین راه آهن کرمانشاه به خسروی و یک کانتر به ایلام که مورد بحث قرار گرفته شد و قرار بر این شد که به کلیه ی زیرساخت های که در جنگ آسیب دیده و نتوانستیم جبران کنیم که این زیر ساخت ها پیشنهاد شد تا طی یک سند آمایش رسیدگی شود.

 بازوند تاکید کرد: در بحث بانک ها نیز با توجه به اینکه استان های منطقه ۴ در بحران هایی چون سیل و زلزله، خساراتی را متحمل شده اند و منابع داخلی شان صرف تسهیلات گردیده است، پیشنهاد دادیم بانک ها منابع داخلی را از طریق بانک مرکزی تقویت کنند. همچنین مقرر شد دبیران این مناطق با توجه به ضرورت جلسات بالاتر و ملاقات هایی به طور مثال در کمیسیون های دولت یا مجلس داشته باشند.

بازوند در پایان گفت :کلیه استان ها به ۵ منطقه تقسیم شده اند، منطقه ١ به دبیری تهران، منطقه ٢ به دبیری اصفهان، منطقه ٣ به دبیری آذربایجان شرقی، منطقه ۴ به دبیری کرمانشاه و منطقه ۵ به دبیری خراسان رضوی میباشد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار