کد خبر: ۸۶۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 30 June 2020
 

تابناک/سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز وارد گیلان شد. در این سفر مجتمع استقرار شرکت‌های فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان افتتاح می‌شود.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با استقبال استاندار وارد گیلان شد. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با سفر به استان‌های گوناگون شکل گیری زیست بوم اقتصاد دانش بنیان را در جای جای کشور رصد می‌کند تا با اقدامات موثر این حرکت شتاب گیرد. اینبار نوبت به فناوران و فعالان زیست بوم علم و فناوری استان گیلان رسید.

در نخستین بخش از این سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به پارک علم و فناوری استان گیلان می‌رود. در این پارک مجتمع استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور با حضور او افتتاح می‌شود تا کسب و کار آنها با سرعت بیشتری توسعه یابد. 4 سوله کارگاهی برای این مجتمع با حمایت معاونت علمی در نظر گرفته شد که در مجموع مساحت هزار و 400 متر مربع دارد. 4 شرکت دانش بنیان در حوزه‌های طراحی و تولید ماشین آلات، راحی و تجهیزات آبزی پروری، تولید کود آلی استریل شده از فضولات حیوانی و فرمولاسیون چربی زداهای صنعتی در این مکان فعالیت فناورانه خود را ادامه می‌دهند.

همچنین ستاری از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان بازدید می‌کند. در این نمایشگاه 12 شرکت محصولات خود را ارائه می‌دهند.
اما بازدید از روند پیشرفت شهرک علم و فناوری استان گیلان دیگر بخش سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به این استان است. 30 هکتار فضا برای این شهرک در نظر گرفته شده است و به زودی فاز نخست آن به مساحت 8 هکتار آماده می‌شود.

در ادامه ستاری به دانشگاه گیلان می‌رود و از نمایشگاه محصولات و دستاوردهای فناورانه این دانشگاه بازدید می‌کند. از میان 100 فناوری برتر دانشگاه، 50 دستاورد پژوهشی در 4 حوزه در این نمایشگاه نمایش داده می‌شود که شامل محصولات شرکت‌های مرکز رشد، مقابله با کرونا، دستاوردهای دانشکده‌های گوناگون دانشگاه و شرکت‌های تحقیق و توسعه است.

بازدید از چند شرکت دانش بنیان، بازدید از محصولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه آزاد واحد رشت، آیین آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان و دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است. در این سفر قرار داد اجرایی کارخانه نوآوری رشت نیز امضاء می‌شود.

زیست بوم اقتصاد دانش بنیان در سال‌های اخیر بیش از پیش تحرک داشته است. تحریم‌ها و مقابله با کرونا واقعیت‌های تازه‌ای از توانمندی‌های نیروی انسانی خلاق و نوآور را رو کرد. شکل گیری این زیست بوم با سرعت در حال گسترش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار