کد خبر: ۸۶۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴ 01 July 2020
 

تابناک/سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری طی سفر امروز خود به گیلان در جمع خبرنگاران حاضر شد و در مورد ساخت واکسن‌های انسانی جدید و پیشرفت تحقیقات در مورد واکسن کرونا توسط محققان ایرانی اطلاعاتی را بازگو کرد.

سورنا ستاری اعلام کرد: ما 6 قرارداد برای ساخت واکسن‌های انسانی جدید داریم، از این تعداد سه قرارداد مربوط به شرکت‌های دانش بنیان و سه قرارداد مربوط به پژوهشگاه‌ها است.

وی با اشاره به پیشرفت طرح‌های ساخت واکسن کرونا و زمان ارائه این واکسن افزود: چند طرح در این حوزه در حال  تحقیق و بررسی است. از این تعداد دو طرح پیشرفت قابل توجهی داشته اما باید صبر کرد و منتظر نتیجه ماند.
 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مورد رونمایی از 5 واکسن انسانی تا پایان سال گفت: در حال حاضر دو واکسن جدید تولید شده توسط محققان ایرانی آماده رونمایی است. تا پایان سال سه مورد جدید دیگر رونمایی خواهد شد.

سورنا ستاری ظهر امروز در سفر خود به گیلان از نمایشگاه محصولات فناورانه دانشگاه آزاد واحد رشت و لاهیجان بازدید کرد. وی همچنین  در بازدید پارک علم و فناوری گیلان در جریان پیشرفت‌های جدید پروژه‌های شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار