صابریان مطرح کرد؛
رییس اورژانس تهران گفت: تعداد ماموریت‌های اورژانس تهران در حوزه کرونا بالاست و نیازمند بودجه بیشتری هستیم.
کد خبر: ۸۶۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 01 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: پیمان صابریان در نشست ویدئوکنفرانسی درباره آمادگی اورژانس تهران برای ارائه خدمات به بیماران کرونا با توجه به افزایش موارد بروز بیماری طی چند روز اخیر، اظهار کرد: با توجه به افزایش بیماران کرونا، در سطح شهر تهران ۵۰ دستگاه آمبولانس به بیماران کرونایی خدمت رسانی و در صورت لزوم آنها را به بیمارستان می‌کنند.

او گفت: همچنان تعداد ماموریت‌های اورژانس تهران در این زمینه خیلی بالاست. این ماموریت‌ها نیازمند لوازم اضافه است که باعث افزایش هزینه‌های اورژانس است و البته این هزینه‌ها در بودجه سال قبل دیده نشده است. نیروهای ما به صورت ۲۴ ساعته در خدمت رسانی هستند و ساعت کاری آن‌ها بسیار بالا رفته است. نیروهای عملیاتی ما در سطح خوبی خدمات می‌دهند و امیدوارم بتوانیم مثمر ثمر باشیم.

آمار ابتلای کرونا در نیروهای اورژانس تهران

رییس اورژانس تهران درباره تعداد افرادی که در اورژانس تهران به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: حدود ۱۱۰ یا ۱۲۰ نفر از نیروهای اورژانس به کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع تعداد نیروهای عملیاتی ما ۲۶۰۰ نفر هستند. بنابراین آمار ابتلا در نیروهای اورژانس تهران تقریبا زیر پنج درصد است. البته میانگین ابتلای کادر درمان در دنیا حدود ۲۰ درصد است. با پروتکشن خوبی که برای پرسنل فراهم شد، درصد ابتلای پرسنل‌مان به کرونا پایین‌تر است و این نشانه خوبی است؛ چراکه نیروهای ما تخصصی هستند و در صورت ابتلا، قابلیت جایگزینی ندارند و بنابراین نیاز است تمهیدات ویژه‌ای در رابطه با آنها بیندیشیم.

او درباره اقدامات اورژانس تهران برای پوشش برگزاری کنکور، گفت: در اورژانس تهران همواره بزرگ‌ترین مراسم‌ها را پوشش داده‌ایم و مشکلی در این زمینه نیست. برای کنکور هم مانند سال‌های گذشته مشکل خاصی نداریم و در صورت لزوم می‌توان خیلی خوب خدمات را ارائه کرد.

روزانه ۳۷۰۰ ماموریت در اورژانس تهران

صابریان درباره تعداد ماموریت‌های اورژانس تهران از ابتدای امسال تاکنون گفت: ما متوسط ماموریت روزانه‌مان بالای ۳۷۰۰ ماموریت بوده است. با توجه به آنکه به قرنطینه خانگی هم خدمات می‌دهیم، این موضوع باعث شده تعداد خدمات بالاتر رود و نیازمند ناوگان بزرگتری باشیم اما در مورد ماموریت‌های ترافیکی در حال حاضر آمار تقریبا مشابه گذشته است.

او در پاسخ به سوالی درباره سهم اورژانس تهران از برداشت اخیر وزارت بهداشت از صندوق ذخیره ملی، گفت: برای خرید تجهیزات مبلغی به ما ارائه نشده است، البته از ابتدای سال تا کنون دکتر نمکی و معاون توسعه به ما لطف کرده و مبالغی برای اورژانس تهران فرستاده‌اند، اما با توجه به کسری بودجه‌ای که امسال با آن مواجه هستیم، نیازمند همکاری و نگاه بهتری در بودجه‌ها هستیم تا بتوانیم امسال را بگذرانیم و کرونا نیز به تدریج کاهش یابد.

۳۰  درصد کسری بودجه‌ اورژانس تهران

صابریان گفت: تظاهرات کرونا در افراد مختلف متفاوت است و ما بر اساس شرایط بیمار، خدمات و درمان‌های متفاوتی ارائه می‌دهیم. در حدی که بتوانیم افراد مبتلا را به شرایط پایدار برسانیم،‌ در خانه خدمات ارائه می‌کنیم.

او درباره مشکلات اورژانس تهران در حوزه تجهیزات گفت: در اورژانس تهران بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بودجه‌مان کسری بودجه داریم و پولی که به ما ارائه می‌شود، کفاف حقوق و اضافه کار نیرو‌ها را هم نمی‌دهد البته برای خرید تجهیزات مشکل خاصی نداریم و مشکل‌مان بودجه‌ای و مالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار