قزوین:
عملیات بهسازی و ترمیم آسفالت جاده نسیم شمال قزوین با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان زودتر از موعد مقرر به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ 02 July 2020
 

 

 تکمیل جاده نسیم شمال تا ۴ ماه آینده

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، سیاوش طاهرخانی، شهردار قزوین در نشست کارگروه شورای ترافیک استان که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، گفت: بازسازی و ترمیم محور نسیم شمال یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت استان و مجموعه مدیریت شهری قزوین است که با فراهم شدن مقدمات آن از اردیبهشت ماه عملیات اجرایی بهسازی محور آغاز شده و تلاش داریم کمتر از چهار ماه این پروژه را به اتمام برسانیم.

شهردار قزوین اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: عملیات بهسازی محور نسیم شمال در سه فاز در دستور کار قرار دارد که فاز اول آن از حد فاصل شمال به سمت اقبالیه با برداشت زیر سازی و جابجایی گارد ریل‌ها و تیر برق‌ها شروع شده است.

طاهرخانی با بیان اینکه هیچ گونه توقف در طرح بوجود نیامده و با جدیت و نظر کارشناسان در حال انجام است، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات زیرسازی محور نسیم شمال با تلاش شبانه روزی برای رفاه شهروندان و تردد مسافران انجام شود.

وی ادامه داد: تکمیل طرح احداث کمربندی شرق قزوین در روان سازی ترافیک تأثیر مهمی دارد و تسریع در ساخت آن از ضرورت‌های توسعه شهری است.

سید محمد علمی معاون عمرانی و فنی شهردار قزوین نیز در این نشست گفت: تکمیل پل امام رضا (ع) موجب رونق بخش جنوبی شهر و روان سازی ترافیک در قزوین می‌شود.

علمی افزود: این پروژه منطبق با طرح‌های بالادستی و هماهنگ با طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) است که یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری قزوین در کاهش بار ترافیکی در جنوب شهر به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) با هدف تسهیل در عبور و مرور و روان سازی ترافیک غرب و شرق شهر و افزایش ظرفیت ترافیکی بلوار جمهوری اسلامی به عنوان کمربندی جنوبی شهر، برقراری ارتباط بین تقاطع غیر همسطح ابوترابی و بلوار جمهوری در راستای تکمیل رینگ شرقی و کاهش حجم ترافیک میدان تهران قدیم در حال ساخت است.

این مسئول با اشاره به اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی این طرح، اظهار داشت: فاز دوم این پل اتصال به پل باغستان سنتی است که کمربندی شرقی شهر را پس از متصل شدن به پل ولایت تکمیل خواهد کرد.

معاون عمرانی و فنی شهردار بیان کرد: تکمیل طرح احداث کمربندی شرق قزوین در روان سازی ترافیک تاثیر مهمی دارد و تسریع در ساخت آن از ضرورت‌های توسعه شهری است.

علمی اضافه کرد: احداث کمربندی شرق قزوین یکی از طرح‌های شاخص ترافیکی به طول ۶ کیلومتر است که از ۸۹ در دستور کار مدیریت شهری قزوین قرار گرفته و این طرح که در محدوده میدان شورا تا میدان مینودر اجرا می‌شود، با هدف تسهیل در دسترسی شمال به جنوب و تکمیل چرخه کمربندی شرق قزوین در حال اجراست.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای رینگ شرقی شهر قزوین را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
منبع : صداوسیما 
برچسب ها: نسیم شمال ، بازسازی ، جاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار