هشت پروژه آبرسانی و عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده سپاه فتح استان در چین و لوداب به بهره برداری رسید. 
کد خبر: ۸۷۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 02 July 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیین بهره برداری از پروژه های آبرسانی و عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح, سرهنگ پاسدار حسن رضایی جانشین قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه فتح,سرهنگ پاسدار زریر فرضی زاده معاونت بازرسی سپاه فتح, سرهنگ پاسدار حسین انوری جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد ، سرهنگ دوم پاسدار مهدی حیدری معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح استان و هیئت همراه برگزار شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در آیین بهره برداری از این پروژه ها  ضمن تقدیر از خدمات نیروهای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپته فتح گفت: دیوار ساحلی (حفاظتی) و پل سواره رو در منطقه نسه کوه دهستان چین نخستین پروژه هایی بودند که به بهره برداری رسیدند .

سردار حمید خرم دل بیان کرد: برای احداث دیواره حفاظتی سنگی ملاتی روستای نسه کوه چین  به طول 800 متر مربع 900 میلیون ریال و برای ساخت پل سواره رو این روستا نیز 40 میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: زمستان سال گذشته به دلیل نبود پل مناسب در منطقه نسه کوه دهستان چین یکی از دانش آموزان هنگام عبور از لوله ای که به عنوان پل از آن استفاده می شد به داخل آب سقوط کرد اما توسط اهالی نجات یافت و با ساخت این پل مسیر عبور دانش اموزان به مدرسه ایمن شد.

سردار خرم دل پروژه آبرسانی به روستای خیار کال شامل( لوله کشی، پمپاز و مخزن آب شرب ) را از دیگر پروژه های افتتاحی امروز برشمرد و گفت : این پروژه نیز با مشارکت مردم و آب و فاضلاب استان و اعتبار 600 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی گفت: با افتتاح این پروژه 30 خانوار از نعمت اب سالم بهداشتی برخوردار شدند.

فرمانده سپاه کهگیلویه و بویراحمد پروژه تامین آب شرب روستای ده خل نامداران شامل( ( لوله کشی، پمپاز و مخزن آب شرب ) را دومین پروژه آبرسانی برشمرد که با اعتبار 400 میلیون ریال افتتاح شد .

سردار خرم دل  پروژه آبرسانی شامل( ( لوله کشی، پمپاز و مخزن آب شرب ) به روستای له فراخ چین را سومین پروژه افتتاحی امروز دانست و گفت: این پروژه نیز با اعتبار 600 میلیون ریال و با مشارکت مردمی و آب و فاضلاب استان به بهره برداری رسید.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: پروژه پل سواره رو روستای آبچندار گلال چین با اعتبار 450 میلیون ریال و یک باب خانه عالم روستای گلال با اعتبار 750 میلیون ریال نیز امروز به بهره برداری رسید.

سردار خرم دل بیان کرد: روستای گلال 85 خانوار دارد و برای نوسازی و ترمیم مدرسه این روستا نیز 350 میلیون ریال هزینه شده است.

وی در بازدید از طرح کانال کشاورزی روستای صفرآباد چین نیز گفت: این پروژه  به طول 1200 متر مربع است که 800 متر مربع از این کانال کار شده و 20 درصد باقی مانده نیز بعد از پایان فصل برداشت تکمیل می شود.

سردار خرم دل  اعتبار اجرای این طرح آبرسانی کشاورزی را 900 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح 28 هکتار اراضی کشاورزی به روش غرقابی آبیاری خواهند شد.

محرومیت زدایی از 14 دهستان استان 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا سال گذشته سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد پنج  دهستان را برای محرومیت زدایی تحت پوشش داشت، گفت: امسال 9 دهستان دیگر به این تعداد افزوده شده است  و امیدواریم اتفاقات بزرگی در مناطق محروم استان بیفتد.

دعای خیر مردم چین و لوداب بدرقه راه فرمانده سپاه فتح

خدمات رسانی بی منت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در مناطق محروم و دور افتاده استان در بخش آبرسانی ، عمرانی, پزشکی و بهداشتی و سایر حوزه ها شدت بیشتری به خود گرفته است.

امروز در آیین افتتاح و بهره برداری تعدادی از پروژه ای آبرسانی و عمرانی در مناطق چین و لوداب شهرستان بویراحمد مردم این مناطق به گرمی از حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و هیئت همراه استقبال کردند و مراتب قدردانی و سپاس خود را از مجموعه سپاه فتح و قرارگاه پیشرفت و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد اعلام داشتند.

مهمان پذیری و قدردانی از خدمات بی منت سپاه و تبعیت از ولایت فقیه از جلوه هایی ویژه ای بود که امروز از سوی مردم مناطق چین و لوداب شهرستان بویراحمد به نمایش گذاشته شد.

هر چند مسائل و مشکلات روستاها و دهستان های کهگیلویه و بویراحمد زیاد است و مردم این مناطق با محرومیت های عمیقی دست و پنجه نرم می کنند اما امروز به فرمانده سپاه فتح استان اعلام کردند در روزهایی که برخی مسئولان ما را فراموش کرده اند، سپاه و بسیج به یاری ما شتافته اند و به ما خدمات رسانی می کنند که جای بسی تقدیر دارد.

احساس رضایت زنان و مردان چین و لودابی از اجرای طرح های عمرانی و آبرسانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان به خوبی در چشمان آنها و جملاتی که با فرمانده جوان سپاه فتح رد و بدل می کردند نمایان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار