کد خبر: ۸۷۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 02 July 2020
تابناک/به گفته استاندار گیلان پروژه تصفیه‌خانه سراوان با پیشرفت ۹۵ درصدی مواجه بوده و بنابر اعلام پیمانکار و شهرداری این پروژه تا دوماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
بهره‌برداری از تصفیه‌خانه سراوان در شهریور ۹۹

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در حاشیه بازدید از مراحل پایانی ه پروژه تصفیه‌خانه شیرابه زباله سراوان در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های مستمر اجرای پروژه حوزه پسماند اظهار کرد: کماکان مهم‌ترین معضل استان گیلان مسئله پسماند است که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و باید هرچه سریع‌تر اقدامات عاجل اندیشیده شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های پسماند استان گیلان افزود: بر اساس آخرین آمار، پروژه‌های مرتبط با پسماند بین ۲۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت داشته که باید این روند ادامه پیدا کند.

استاندار گیلان پروژه تصفیه‌خانه زباله سراوان را پس از تکمیل شدن تأسیسات و ماشین‌آلات اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تأسیسات، تجهیزات و ماشین‌آلات این تصفیه‌خانه با پیشرفت ۹۵ درصدی مواجه بوده و تقریباً می‌توان گفت کامل شده ولی بخشی از کوره جانبی این تأسیسات نیاز به اقدامات لازم جهت تکمیل دارد.

زارع با قدردانی از صبوری و همکاری مردم سراوان در طی این چند سال بیان کرد: بنا بر وعده پیمانکار و همچنین شهرداری، امیدواریم تصفیه‌خانه سراوان تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اذعان به اینکه نیروگاه زباله‌سوز رشت برای تکمیل نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: پروژه نیروگاه زباله‌سوز در رشت با مشارکت بخش خصوصی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده و بسیاری از مشکلات استان در حوزه پسماند را برطرف می‌کند‌.

استاندار گیلان اعتبارات اختصاص‌یافته به‌توسط سازمان برنامه‌وبودجه به پروژه‌های پسماند گیلان را بی‌سابقه دانست و گفت: در ماه‌های اخیر اعتباری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان به حوزه پسماند اختصاص پیدا کرد بسیار امیدوارم تا پایان سال مالی این اعتبار در کنار اعتبارات موردنیاز برای تکمیل پروژه تصفیه‌خانه زباله سراوان جذب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار