کد خبر: ۸۷۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 04 July 2020

تهران – فرماندار شهرستان دماوند از ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم در این شهرستان خبر داد و گفت: ورودی آرامستان‌ها تنها برای دفن اموات بازگشایی خواهد شد.

مهدی حیدری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به جدیدترین تدابیر و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان اشاره و اظهار داشت: با توجه به روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان دماوند تمهیدات و دستور العمل‌های جدیدی را در این خصوص اتخاذ نموده و اجرای آن امری لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه تمامی اماکن تفریحی، گردشگری و بوستان‌ها در ۵ شهر و روستاهای این شهرستان تعطیل است، تصریح کرد: استفاده از ماسک برای همه کارکنان ادارات و متصدیان اصناف الزامی است و ورود ارباب رجوع‌ به ادارات نیز با ماسک الزامی خواهد بود.

فرماندار شهرستان دماوند استفاده از تب سنج در ورودی ادارات به منظور کنترل میزان تب و سلامت افراد را به‌عنوان یکی دیگر از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا برشمرد و گفت: همچنین ورودی آرامستان‌ها صرفا برای دفن اموات بازگشایی شده و با توجه به ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم، هیئت امناها مسئولیت نظارت بر این موضوع را برعهده خواهند داشت.

حیدری با اشاره به تداوم ممنوعیت فعالیت تالارهای پذیرایی و مساجد تا اطلاع ثانوی، عنوان کرد: هر گونه تجمع ‌و شلوغی در واحدهای صنفی ممنوع بوده و در صورت مشاهده، بازرسی اصناف موظف به پلمپ صنف متخلف خواهند بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه دماوند به دلیل گردشگرپذیر بودن با بیشترین تهدید به جهت شیوع کرونا در منطقه مواجه است، بیان داشت: گرچه در ابتدای آغاز شیوع ویروس کرونا شاهد همکاری مردم شهرستان و اصناف بودیم اما اکنون شاهد شیوع مجدد کرونا در منطقه هستیم که امید است با سیاست‌های جدید از این مسیر نیز عبور کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نقش مردم و همراهی آنان بسیار در این زمینه موثر است، تصریح کرد: طی روزهای اخیر شاهد تخلف برخی از تالارهای پذیرایی، اصناف و ... بودیم که قطعا با آنان برخورد خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت و درمان، تا دیروز ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۸۳ مورد بستری شدند.

سیماسادات لاری افزود: با احتساب تعداد بیماران جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسیده که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 وی با بیان اینکه ۳۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند افزود:  تاکنون یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، استانهای خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام را در وضعیت قرمز کرونا اعلام کرده و افزود: استانهای تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار