سرپرست اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم گفت: برخی به جای ساخت اتاقک در باغ و مرزعه خود در این شهرستان ویلا می‌سازند که با این متخلفان برخورد می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 06 July 2020

ابوذر رحمانی روز دوشنبه در جلسه ساماندهی امور کشاورزی و باغبانی در فرمانداری سمیرم، اظهارداشت: اتاقک احداثی در مزرعه برای استفاده کارگر ساخته می‌شود نه اینکه برخی به دنبال سوء استفاده باشند و بخواهند همین اتاقک کوچک را به ویلایی دو طبقه تبدیل کنند.

به گفته وی زمین‌های زراعی و باغ‌ها به‌عنوان بستر اقتصاد کشاورزی، رکن تامین امنیت غذایی جامعه از سرمایه‌های ملی جامعه بوده و براساس آموزه‌های دینی، فرهنگ ایرانی اسلامی و قوانین کشور حفاظت از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی و ملی است.

 سرپرست اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی را اقدامی غیرقانونی و خلاف مصالح جامعه برشمرد و گفت: کسانی که ساخت و سازهای غیرمجاز در باغ خود را تخریب کنند، از تخفیف در جریمه بهره‌مند می‌شوند.

رحمانی به موضوع مهم تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی وباغ‌ها، هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ مزرعه بزرگ در سمیرم وجود دارد، تصریح کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا بدون اخذ مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است.

سرپرست اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم ادامه داد: بخشی از مشکلات موجود و ویلاسازی ها در بخش پادنای بزرگ این شهرستان مشاهده شده که علاوه بر این مشکل شاهد بکارگیری تعدادی اتباع غیرایرانی در برخی مزارع و باغ‌ها هستیم.

رحمانی اظهارداشت:  تبدیل یا تغییرکاربری اراضی زراعی، باغی و زمین‌های بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی علاوه بر قلع و قمع بنا به پرداخت جزای نقدی و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم می‌شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار