بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس گفت: با این وضعیت مطمئن باشید هفته بعد تیم‌های بیشتری دچار ویروس کرونا خواهند شد.
کد خبر: ۸۷۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 07 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: سید مهدی سید صالحی، بازیکن پیشین تیم‌های استقلال و پرسپولیس درخصوص رقابت‌های لیگ برتر و ارزیابی خود از ۲ بازی برگزار شده اخیر اظهار داشت: سطح کیفی بازی‌ها اصلاً بالا نبود. خیلی از تیم‌ها مصدومان زیادی در ۲ بازی اخیر داشتند و بازیکنان اصلاً از لحاظ روحی و روانی آماده نبودند. بخش اعظم این مشکلات به ویروس کرونا مربوط می‌شود و این استرس باعث می‌شود که در کیفیت بازی آن‌ها تاثیر داشته باشد.

وقتی بازیکن پرسپولیس نیمه اول اخراج می‌شود، یعنی از لحاظ روحی آماده نیست

او ادامه داد: چند ماهی بازیکنان تیم‌ها به صورت انفرادی تمرین کرده بودند، اما باید بدانیم که فوتبال یک ورزش گروهی است. آماده نبودن بدنی بازیکنان یک بحث است و آماده نبودن روحی و روانی آن‌ها یک موضوع دیگر. بازیکن پرسپولیس نیمه اول بازی مقابل شاهین شهرداری از زمین بازی اخراج شد. این موارد به ناآماده بودن بدنی و روحی و روانی بازیکنان مربوط می‌شود. این موضوع را نه تنها در لیگ ایران، بلکه در بسیاری از لیگ‌های معتبر اروپایی هم شاهد بودیم. تیم‌های مختلف اروپایی مصدومان زیادی داشتند و نباید در ایران انتظاری به جز این داشته باشیم.

چگونه می‌خواهند ۷ بازی باقیمانده لیگ را برگزار کنند؟

سید صالحی درباره شرایط ۲ هفته اخیر فوتبال ایران گفت: برگزار کردن ادامه بازی‌های لیگ هم کار دشواری خواهد بود. ۲ باشگاه استقلال تهران و فولاد خوزستان بازیکنان کرونایی زیادی دارند و من مانده ام که چگونه می‌خواهند ۷ بازی باقیمانده را برگزار کنند؟ پرسپولیس همین حالا هم اختلاف خود را با رقبایش زیاد کرده است. تیم‌های حریف پرسپولیس هم مدام امتیاز از دست می‌دهند. تیمی که بتواند از این فرصت استفاده کند، در انتهای فصل جشن قهرمانی برپا می‌کند. البته این را هم باید بگویم که ۷ بازی دیگر باقی مانده و فوتبال جذابیت هایش به اتفاقات آن است. روی کاغذ می‌توان پرسپولیس را قهرمان این دوره از بازی‌ها دانست، اما هیچ چیزی تا روز آخر مشخص نمی‌شود.

وقتی به مشکل می‌خوریم تازه یادمان می‌آید که باید یک فکری می‌کردیم

او با اشاره به نبود اقتدار در تصمیمات فدراسیون فوتبال نسبت به حواشی روز‌های اخیر تصریح کرد: برنامه ریزی‌های ما اشتباه است. همیشه کار را آغاز می‌کنیم سپس وقتی به مشکل برخورد کردیم، می‌نشینیم و فکر می‌کنیم. همین روز‌های ابتدایی، ۲ تیم با مشکل کرونا مواجه شده اند و بازیکنان بسیاری از آن‌ها راهی قرنطینه شدند. حالا این تیم‌ها چگونه می‌خواهد فوتبال بازی کنند.

 

باید بازی‌ها را در ۲ شهر به صورت متمرکز برگزار می‌کردند

سید صالحی گفت: به نظر من باید بازی‌ها را به صورت متمرکز برگزار می‌کردیم. می‌شد ۲ شهر که اوضاع بهتری نسبت به دیگر شهر‌ها دارند را به عنوان میزبان بازی‌های باقیمانده لیگ معرفی کرد. این کار باعث می‌شد تا میزان رفت و آمد‌ها کمتر شود. حالا که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود، فرقی برای تیم‌های پرطرفدار مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان ندارد. به راحتی هم می‌شد بعد از هر مسابقه از تمامی بازیکنان تست کرونا گرفت. برگزاری متمرکز بازی‌ها باعث می‌شد که میزان نظارت فدراسیون در مسابقات لیگ بیشتر شود. مطمئن باشید اگر چنین کاری انجام می‌شد با مشکل امروز مواجه نمی‌شدیم.

مطمئن باشید هفته بعد ۵ تیم لیگ برتری دیگر دچار ویروس کرونا خواهند شد

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: بازیکنان پس از انجام تمرین در حال حاضر به منزل خود می‌روند و اصلاً تحت مراقبت قرار نمی‌گیرند. نمی‌دانم چرا فدراسیون بازی‌ها را به صورت متمرکز برگزار نکرد. با این کار می‌شد به صورت متمرکز و طی ۴۵ روز تمام این بازی‌ها را به پایان رساند. شاید بازیکنان استقلال یا فولاد ویروس را به خاطر رفتن به رستوران یا یک مکان دیگری گرفته باشند. این موضوع باعث می‌شود که به هم تیمی‌ها و خانواده خودشان ویروس را سرایت بدهند. بهتر بود بازی‌ها را در ۲ شهر که ورزشگاه نسبتاً خوبی دارند برگزار کرد. با این کار میزان هزینه‌ها هم کمتر می‌شد و بازی‌ها به سلامت به پایان می‌رسید. با این وضعیت مطمئن باشید هفته بعد ۵ تیم لیگ برتری دیگر دچار ویروس کرونا خواهند شد.

با این اوصاف تنها بازیکنان لژیونر می‌توانند به تیم ملی کمک کنند

او در پاسخ به این سوال که آیا برایند لیگ نوزدهم می‌تواند کمک شایانی به دراگان اسکوچیچ و تیم ملی فوتبال ایران بکند، گفت: بعید می‌دانم. بازیکنان لیگ ما امسال در چند مرحله بدنسازی انجام دادند. فولاد خوزستان و استقلال طبق شنیده‌ها تعداد بازیکنان کرونایی شان ۲ رقمی شده است. این بازیکنان پس از طی کردن دوران قرنطینه چه زمانی می‌خواهند دوباره بدنسازی داشته باشند؟ با این اوصاف تنها بازیکنانی که می‌توانند به تیم ملی کمکی کرده باشند، همان بازیکنان لژیونر خواهند بود. چرا که باشگاه‌های آن‌ها طبق برنامه جلو رفتند و پس از انجام هر دیدار، بازیکن به حال خودش رها نمی‌شود. مطمئن باشید بازیکنان استقلال و فولاد که درگیر کرونا بودند به خاطر تماسی که با دیگران داشتند، افراد بیشتری را به این ویروس مبتلا کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار