کد خبر: ۸۷۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 07 July 2020

تابناک / وزیر نیرو با اشاره به كاهش نيم درصدي تلفات شبكه برق كشور در سال گذشته گفت: اين كاهش موجب صرفه‌جويي بزرگی در سوخت مصرفي نيروگاه‌ها شد و معادل همه سوختي بود كه در طول سال براي توليد برق صادراتي كشور استفاده كرديم.


وزیر نیرو عنوان کرد:


كاهش نیم درصد تلفات شبكه معادل صرفه‌جویی سوخت یک سال تولید برق صادراتي كشور
وزیر نیرو با اشاره به كاهش نيم درصدي تلفات شبكه برق كشور در سال گذشته گفت: اين كاهش موجب صرفه‌جويي بزرگی در سوخت مصرفي نيروگاه‌ها شد و معادل همه سوختي بود كه در طول سال براي توليد برق صادراتي كشور استفاده كرديم.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" افزود: اين عرصه جديد در صنعت برق و در بخش آب هم كه معطوف به افزايش بهره‌وري اعم از منابع مالي، فناوري‌هاي موجود و منابع انساني است، مسير جديدي را براي توسعه پايدار كشور باز مي‌كند. ما قطعا" اين مسير را با شدت ادامه مي‌دهيم و اين افزايش و ارتقاي راندمان در نيروگاه شاهرود موجب صرفه‌جويي قابل ملاحظه در سوخت و ‌توليد برق بيشتر مي‌شود.
وزير نيرو همچنين اظهار داشت: در آغاز فصل تابستان، هفته اول تير براي ما وزارت نيرويي‌ها، علاوه بر هفته مديريت مصرف آب فرصتي است كه ارتباط خود را با مردم در اين زمينه فعال‌تر کرده و به خود و هم‌وطنان، بيشتر يادآوري ‌كنيم كه چقدر مهم است در كنار همه تلاش‌ها براي توليد و عرضه اين دو محصول راهبردي(آب و انرژي)، سهم و نقش خودمان را در رعايت آداب و عادات صحيح‌تر در مصرف اين دو ايفا كرده و از اين جهت زندگي را براي خود و فرزندانمان توام با رفاه و آسايش بيشتر رقم بزنيم.
وي با اشاره به هفته هشتم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران افزود:‌ با اتكاي به تجربه موفق پويش در نيمسال 98 با اتمام 227 پروژه با سرمايه بيش از 33 هزار ميليارد تومان، امسال را با ظرفيت بيشتر و ابعاد وسيع‌تري آغاز كرديم و تا پايان سال 99، 250 پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب به بهره‌برداري خواهد رسيد. اگرچه شرايط تحريم است اما اين، انگيزه ما را براي تلاش بيشتر و وفاي به عهد مضاعف مي‌كند.
اردكانيان ادامه داد: امسال موفق شديم نتيجه سال‌ها زحمت و تلاش همه دست‌اندركاران صنعت برق را در قالب اولين‌هاي برقي تدوين كنيم كه نسخه‌اي از آن تقديم رهبر معظم انقلاب شد و با اظهار لطف ايشان مبني بر تقدير از تلاش همه همكاران و تاكيد بر ادامه كار با همين جديت و از جمله توجه دادن ما به عرصه بسيار مهم كه عرصه شبكه‌هاي انتقال است، مواجه شديم. ما در كوتاه‌ترين زمان ممكن توفيق پيدا كرديم كه اولين پاسخ را به اين توجه دقيق و هوشمندانه ايشان عرضه كنيم و آن، پروژه‌اي است كه امروز با عنوان افتتاح مركز پايش شبكه انتقال و توزيع برق كشور به ثمر رسيد.
وي گفت: به مدد مركز مزبور، تمامي اين سيستم در معرض رويت خواهد بود و با دقت فراوان خواهيم توانست تمام نقاط اين شبكه وسيع و عملكرد آن و مديرانمان را در عرصه‌هاي مختلف مدنظر داشته باشيم و از دل اين پايش دقيق و رويت‌پذيري شبكه، پروژه‌هاي مهمي براي بهبود سيستم انتقال و اتصالاتي كه دارد و احيانا روشن شدن نقاط ضعف آن و پايداري اين سيستم عايد خواهد شد.
اردكانيان با اشاره به ضرورت راه‌اندازي اين مركز افزود: بخشي از سرمايه‌گذاري‌هاي صنعت برق در كنار توليد و ساخت نيروگاه‌ها معطوف به اين سيستم خواهد بود و دولت و مجلس مانند هميشه ما را مدد خواهند داد كه اميد است با دانستن قدر توجه رهبري، در اين صنعت زيربنايي بويژه در سال جهش توليد و در ماه‌هاي گرم سال بر تلاش‌ها و فعاليت‌ها افزوده شود. عملكرد ما مورد توجه آحاد هموطنان است.
وي گفت: با كمك مردم، اين تابستان را كه گرمايش زودتر به ما رسيده و به نظر استمرار خواهد داشت، با اتخاذ روش‌هاي صحيح مصرف تبديل به تابستاني همراه با آسايش خواهيم كرد.
اردكانيان در عين حال با اشاره به نقش بخش خصوصي در سرمايه‌گذاري براي پروژه‌ها گفت: اين اشتياق و علاقه و تاكيد بر واگذاري پروژه‌هاي بيشتر به بخش خصوصي فعال در اين عرصه، در بخش نيروگاه‌هاي تجديدپذير و حرارتي علامت ديگري است از اينكه صنعت برق و وزارت نيرو هر چند مبالغ هنگفتي بدهكار است، اما از خوش‌حساب‌ترين و مورد اعتمادترين بدهكاران به همكاران خود در بخش خصوصي است و اين اشتياق به مشاركت بيشتر در پروژه‌هاي بيشتر علامت پابرجايي، پايداري و وفاي به عهد است.
وزیر نیرو با بیان اینکه تلاش تمام همكاران ما اين است كه با برداشتن بارهاي مالي از دوش سرمايه‌گذاران به آنها مجال بيشتري براي مشاركت داده شود، اظهار كرد: هر چند منتظر روشن شدن مكانيزم بازگشت سرمايه توسط دولت بوديم، خوشبختانه حال كه شرايط براي بازپرداخت سرمايه از محل صرفه‌جويي سوخت فراهم شده، به محض اخذ مصوبه از هيئت وزيران كه در دستور كار است با استفاده از بند «و» تبصره يك، اين پرداخت‌ها فعال مي‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار