کد خبر: ۸۷۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 07 July 2020

جایگاه نخست کشوری محیط بانان گیلانی مرهون مشارکت مردمی است

تابناک/ مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان بیان کرد: ارتقاء جایگاه یگان حفاظت این اداره کل و محیط بانان استان در مقام نخست کشور مرهون تعامل و مشارکت های مردمی است.

ساسان کفایی روز  سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به کسب رتبه برتر یگان حفاظت استان در کشور گفت : به طور قطع کسب این رتبه نتیجه تلاش همه محیط بانان و اعضای یگان حفاظت بوده است.  
وی با بیان اینکه هدف گذاری ما در سال جاری ارتقاء شاخص های محیط زیست استان در کشور است، گفت : آمار کشفیات از سوی یگان حفاظت این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته و تلاش می کنیم تا در سایر حوزه ها نیز به رتبه های برتر دست یابیم.
وی تاکید کرد: مشارکت مردمی یاریگر برداشتن موانع و انگیزه مضاعفی برای محیط بانان و نیروهای فعال در حوزه محیط زیست است.
کفایی، با تاکید بر تعامل با دستگاه قضایی استان و نیروی انتظامی گفت: نتیجه تعاملات مثبت و تلاش جمعی، منجر به افزایش کشفیات و بهبود وضعیت محیط زیست در سطح استان می شود.  
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به ایجاد اتحاد بین مسئولان استانی و مردم برای حل مشکلات پسماند نیز افزود : مطالبه گری مردم به همراه تعامل مدیران می تواند منجر به حل ریشه ای مشکل پسماند در استان شود.
کفایی در خصوص اقدامات مدیریتی برای تالاب انزلی هم با اشاره به برنامه های تدوین شده برای سال ٩٩ ابراز امیدواری کرد : با همکاری تشکل های مردم نهاد شاهد افزایش آگاهی و مشارکت بیشتر مردم در حفاظت از تالاب انزلی باشیم.
وی اظهار داشت: باید در یک فضای شفاف و با رعایت اخلاق مداری و همدلی و تعامل، گامهای بلندی در راستای حل مشکلات زیست محیطی استان گیلان از جمله پسماند، حفاظت از تالاب ها و حفظ محیط زیست برداریم.
کفایی با قدردانی از مردم طبیعت دوست گیلان به دلیل نقش انکار ناپذیر آنان در حفظ انفال الهی و همراهی و همدلی با حفاظت محیط زیست گیلان  از آنان خواست هر گونه تخریب، تصرف غیر مجاز و تجاوز به عرصه های زیست محیطی را به نزدیکترین پاسگاه یا ادارات حفاظت محیط زیست استان به منظور پیگیری موضوع و جلوگیری از روند تخریب گزارش دهند.
وی تاکید کرد: اقدامات حفاظتی این یگان با قاطعیت کامل و با همراهی نیروی انتظامی استان و حمایت کامل دستگاه قضایی ادامه خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار