رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: برای رفع مشکلات و تحقق شعار جهش تولید همه دادستان های حوزه قضائی استان باید انجام اقدامات ضروری را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 09 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمهدی موسوی در پایان دیدار با صنعتگران و تولیدکنندگان شهرستان ساوه که در اتاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه برگزار شد، افزود: در این نشست نظر و خواست صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی مطرح شد و تلاش می کنیم با بهره گیری از ظرفیت های قضائی نسبت به رفع آنها و تسهیل و روان سازی روند تولید و اشتغال مساعدت کنیم.
وی یادآورشد: مشکلات عمده تولیدکنندگان ساوه در زمینه هایی مانند کمبود نقدینگی و چالش های بر سر راه صادرات کالاهای تولیدی و همچنین واردات مواد اولیه است.
رئیس دستگاه قضایی استان ادامه داد: صنعتگران شهرستان ساوه همچنین خواستار رسیدگی به مشکلاتی که در پیوند با ارگان های خدمات رسان از قبیل اداره برق و همچنین تامین اجتماعی و امور مالیاتی وجود دارد، شدند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: بر اساس یکی از مصوبات نشست امشب، قرار شد دادستان های حوزه قضایی استان در راستای پیگیری مشکلات و موانع بر سر راه جهش تولید ورود کنند.
وی همچنین با اشاره به سخنان رییس قوه قضاییه مبنی بر ورود دادستان ها بدون اینکه منتظر شکایت و دادخواست صنعتگران و بخش تولید باشند، افزود: رفتار دادستان‌ها در این زمینه و مطابق با منویات مقام معظم رهبری نباید دادخواست محوری باشد و باید با هر اداره و نهاد و به خصوص بانکها برای تداوم تولید وارد گفت و گو و اقدام شوند.
وی تاکید کرد: بر اساس نظر رئیس قوه قضاییه حتی اگر بانکها واحدهای تولیدی را بابت مطالبات خود تملک کنند، حق ندارند تولید و اشتغال را متوقف کنند و شیوه تعامل با سایر نهادها از قبیل بیمه، امور مالیاتی، برق و سایر دستگاه ها نیز به گونه ای باشد که به روند کار و جهش تولید لطمه ای وارد نشود.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین تشکیل کارگروه تخصصی حوزه تولید و صنعت را از دیگر مصوبات جلسه امشب برشمرد و افزود: با اینکه چنین سازو کاری قبلا در مرکز استان ایجاد شده بود اما طبق تصمیم گیری امشب به این ساختار، بدنه کارشناسی نیز افزوده شد تا در حوزه های امور مالیاتی، تامین اجتماعی و بانکها با بهره گیری از نظرات کارشناسان بتوانیم روند جهش تولید را در استان تسهیل و تسریع کنیم.
بازدید از ۲ کارخانه فعال در زمینه تولید لوله و نوشیدنی و دیدار با صنعتگران و تولیدکنندگان شهرستان ساوه از دیگر برنامه های رئیس دستگاه قضائی استان مرکزی در سفر به ساوه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار