کد خبر: ۸۷۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱ 09 July 2020
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان به 29 نفر خبر داد و گفت: امروز متاسفانه دو مورد فوتی جدید گزارش شد که هر دو مورد 62 ساله و 83 ساله دچار بیماری زمينه ای و اهل گچساران بودند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه گفت: در نوزدهمین روز از تیرماه، 165 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری هستند که از این تعداد 57 نفر مبتلای قطعی هستند.
وی با اشاره به اینکه 10 بیمار نیز در بخش آی سی یو بيمارستان‌هاي استان بستري مي باشند، اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 1537 مورد گزارش شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: امروز نیز از 172 جواب دریافتی از آزمایشگاه تشخیص مولكولي یاسوج 80 درصد موارد مثبت در شهرستان های گچساران(٣٦ درصد )، بویراحمد، باشت و بهمئی و 20 درصد دیگر نیز مربوط به شهرستان های چرام، کهگیلویه، لنده و دنا مي باشند .
وی ادامه داد: تاکید کارشناسان به استفاده از ماسک درحالی است که بسیاری از افراد هنگام حضور در اماکن عمومی و سرپوشیده از این کار امتناع کرده یا از نکات بهداشتی مرتبط با استفاده از ماسک آگاهی ندارند که خود می‌تواند به عاملی در افزایش خطر ابتلا به بیماری یا گسترش آن به دیگران تبدیل شود.
دکتر پرویز یزدانپناه خاطر نشان کرد: رعایت توصیه‌ها و نکات بهداشتی در استفاده از ماسک بسیار ضروری است؛ چرا که استفاده از ماسک آلوده یا نامناسب برای افراد حتی می‌تواند خطرناک هم باشد.
وی در پایان گفت مردم باید حتی الامکان از مسافرت ،تردد در شهر و حضور در مکان های شلوغ و مراکز خرید،مراكز بهداشتي درماني و تجمعات خودداری کنند و سلامت خود و جامعه را به خطر نیندازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار