تابناک تهران - حسن کریمی معاون امور عمرانی استانداری تهران درباره توسعه گردشگری در شهرستانهای استان تهران گفت: راهکار اصلی برای بهره مندی از مزایای گسترده و بیشمار صنعت گردشگری در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی، سرمایه گذاری برای تامین زیرساخت ها و ایجاد و توسعه تاسیسات اقامتی، رفاهی و خدماتی دراین صنعت است.
کد خبر: ۸۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 02 September 2015
معاون امور عمرانی استاندار تهران گفت: بستر و زمینه مناسب برای رشد و توسعه صنعت گردشگری در این استان فراهم شده و به نحوی که با برنامه ریزی هدفمند و جامع می توانیم از مزایای توسعه این سنعت در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به خوبی بهره مند شویم.

حسن کریمی عصر سه شنبه در نشست بررسی فرصت های صنعت گردشگری شهرستان دماوند که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: دراین زمینه لازم است ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان شناسایی و زمینه جذب سرمایه گذار برای استفاده بهینه از این فرصت ها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دماوند قطب گردشگری استان تهران محسوب می شود ، اظهار کرد: یکی از نیازهای لازم برای رشد و توسعه صنعت گردشگری سرمایه گذاری در حوزه تامین زیرساخت ها و تاسیسات اقامتی و رفاهی است که این مهم باید با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی دخلی و خارجی اجرایی و عملیاتی شود.

کریمی استفاده از ظرفیت های صنعت سبز گردشگری در شهرستان دماوند را فرصتی مناسب برای رونق اقتصادی و اشتغال زایی در شهرستان ذکر کرد و گفت: راهکار اصلی برای بهره مندی از مزایای گسترده و بیشمار صنعت گردشگری در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی، سرمایه گذاری برای تامین زیرساخت ها و ایجاد و توسعه تاسیسات اقامتی، رفاهی و خدماتی دراین صنعت است.

معاون امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی در توسعه صنعت گردشگری استان تهران از جمله شهرستان دماوند افزود: یکی از اولویت های دولت یازدهم و مدیریت اجرایی استان تهران، زمینه سازی برای مشارکت فعال، موثر و هدفمند بخش خصوصی در بخش های زیرساختی صنعت گردشگری برای رونق این صنعت و توسعه اقتصادی استان است.

کریمی گفت: شهرستان دماوند با بهره مندی از شرایط آب و هوای مناسب فرصت ها و جاذبه های بیشماری در حوزه گردشگری برای جذب سرمایه های بخش خصوصی داخلی و خارجی را دارد.

رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز دراین نشست با تأکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، گفت: رشد و توسعه گردشگری مستلزم مشارکت بخش خصوصی است و برهمین اساس فراهم کردن زمینه برای جذب سرمایه های بخش خصوصی درراستای رونق این صنعت در سطح استان با معرفی فرصت ها و جاذبه های موجود بسیار مهم و قابل توجه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در ادامه این نشست گفت: تقویت زیرساخت های شبکه حمل و نقل در حوزه درون و برون شهری نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری دارد. 

فریبرز واحدی به طرح پیش بینی شده شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص ساخت و سازها اشاره کرد و افزود: داشتن طرح توسعه شهری با رویکرد گردشگری می تواند از تغییر کاربری اراضی نیز جلوگیری کند. 

وی با بیان اینکه توسعه معابر درون شهری کمک به مدیریت شهرها است اظهار کرد: با اجرای پروژه عمرانی آزاد راه بومهن - آبسرد و پروژه کنارگذر محدوده سرهار دماوند شاهد بهبود وضعیت ترافیکی منطقه گیلاوند در راستای توسعه صنعت گردشگری این منطقه خواهیم بود.
شهرستان دماوند با بهره مندی از جاذبه های طبیعی، آثار تاریخی، سابقه سکونت و همچنین شرایط آب و هوایی مناسب در تابستان ها دارای ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری استان تهران است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار