برنامه هر یکشنبه، یک افتتاح این هفته به منطقه 6 رسید و 634میلیارد ریال پروژه عمرانی و خدماتی در این منطقه، آغاز و یا بهره برداری شد.
کد خبر: ۸۷۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 13 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، با حضور مدیران شهری، اعضای شورای شهر، امیران ارتش، فرماندار اصفهان و اصحاب رسانه در منطقه شش شهرداری اصفهان، در برنامه این هفته " هر یکشنبه، یک افتتاح" پروژه بوستان سایه به بهره برداری رسید و عملیات عمرانی دو طرح احداث مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح روی بزرگراه شهید کشوری و ایستگاه تصفیه خانه جنوب اصفهان آغاز شد.
در مراسم بهره برداری و آغاز به کار این پروژه ها، قدرت اله نوروزی، شهردار اظهار کرد: همت والای مدیران شهری و مشارکت با همه اجزای استان و نهادها دلیل موفقیت مدیریت شهری بوده است چراکه شهر متعلق به شهرداری نیست و همه افرادی که آن را یاری می کنند در آن سهم دارند.
وی ادامه داد: در برخی طرح های عمرانی، ارتش به گونه ای شهرداری را حمایت کرده است که امروز شاهد موفقیت های بزرگی همچون ساخت حلقه حفاظتی هستیم. این در حالیست که برخی معتقد بودند که ورود به حلقه حفاظتی و ساخت رینگ چهارم به دلیل قرار گرفتن بخشی از آن در زمین های ارتش، شدنی نیست.
شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان برای اجرای بخش غربی رینگ چهارم حفاظتی جلسات متعددی را در تهران و اصفهان با امیران و فرماندهان ارتش از جمله فرمانده کل ارتش و فرمانده کل نیروی زمینی ارتش برگزار کرده است، گفت: طبق این مذاکرات هر بار یک گام به جلو حرکت کرده ایم.
وی تصریح کرد: امیدواریم بخش غربی رینگ حفاظتی که از انتهای فاز دوم سپاهان شهر آغاز و از شهر ابریشم به درچه می رسد، از سوی ارتش اجرایی شود چراکه این توان در ارتش وجود دارد. همان طور که از امروز سازمان عمران شهرداری عملیات ساخت مجموعه پل ها و تقاطع شهید کشوری را آغاز می کند، این توان و لجستیک در ارتش وجود دارد که 10 کیلومتر از مسیر رینگ چهارم را که در زمین های ارتش هم واقع شده، اجرا کند.
وی ادامه داد: اجرای پروژه های متعدد 130 هکتاری شهید کشوری و پروژه 170 هکتاری که به محلی برای اقدامات عمرانی و سرمایه گذاری بزرگ برای سرمایه گذاران تبدیل می شود، حاصل تعامل شهرداری و ارتش است.
شهردار اصفهان افزود: پروژه 130 هکتاری شهید کشوری 20 سال پیش ساخته شد اما اکنون بعد از 20 سال تحویل شده است.
اتفاقات بزرگ در منطقه 5 طی توافق شهرداری و ارتش
وی با بیان اینکه اگر گفت و گوی درست و رفتار صادقانه نبود هیچ گاه این اتفاق نمی افتاد، گفت: ارتش در این زمینه ها یکی از ارکان موفقیت شهرداری اصفهان بوده است. به همین دلیل از ارتش که در برابر شهر احساس مسئولیت اجتماعی می کند قدردانی می کنم. البته شهرداری پروژه های زیادی در رابطه با ارتش اجرا می کند که در این زمینه در منطقه 5 اتفاقات بزرگی رخ داده است که طی توافقات طولانی با ارتش بوده و قابل برگشت نیست.
وی افزود: در این پروژه ها منافع هر دو طرف لحاظ شده است و البته منفعت ارتش و شهرداری چیزی جز خدمت به مردم نیست.
شهردار اصفهان بیان کرد: شهرداری منطقه شش سال گذشته با 600 میلیارد تومان بودجه فقط 400 میلیارد تومان در سالن اجلاس سران هزینه کرده است که این کار کوچکی نیست.
وی افزود: البته هرچقدر تلاش ها بیشتر شود، حاشیه هم ایجاد می شود که در این زمینه باید به شدت مراقب بود. مدیران در رابطه با مسائل مردم باید احساس مسئولیت کنند اما در مورد حاشیه ها بدانند که این کار شما را متوقف خواهد کرد بنابراین باید مانند نجیب زادگان بی اعتنا با این موارد برخورد کرد تا قطار رو به امید مسیر حرکت خود را طی کند.
حاشیه سازی ها حرکت ما را متوقف نمی کند
نوروزی تصریح کرد: طی سه سال گذشته در همه مناطق شهر اصفهان پروژه هایی اجرا شد و امسال مردم هر هفته میوه شیرین خدمت را خواهند چشید.
وی ادامه داد: هیچ حاشیه سازی و حرکت نامعقول حرکت ما را متوقف نمی کند. خدمت در محاصره هیچ فردی نیست و همه افراد و نهادهایی که در شهر دست یاری داده اند و همچون رفیقان صدیق کمک می کنند در این موفقیت ها شریک اند.
شهردار اصفهان اظهار کرد: اطمینان دارم که مسیر حدود 80 کیلومتری رینگ چهارم، خط دوم مترو و سالن اجلاس ساخته خواهد شد و یک روز مردم این شهر با مترو از عاشق آباد تا بهارستان جابجا می شوند.
وی افزود: زیربنای امنیت ملی کشور رضایت مردم است و نمی توان این عنصر را از صحنه امنیت حذف کرد و شهرداری در همین راستا به مردم خدمت می کند.
نوروزی در مورد زمان بهره برداری از مجموعه پل های شهید کشوری نیز با اشاره به اینکه زمان مقرر برای احداث این طرح 10 ماه است، گفت: من همین جا قول می دهم که با تلاش شبانه روزی و چندشیفته نه تنها بر اساس زمان بندی عمل شود بلکه به یاری خداوند زودتر از زمان نیز به بهره برداری برسد.
توسعه اصفهان در گرو همکاری ارتش و شهرداری
در ادامه این جلسه، امیر محسن آتش افروز، ارشد نظامی آجا در استان ‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از ویژگی های منحصر به فرد ارتش در استان اصفهان این است که بیشترین زمین های ارتش در اصفهان قرار دارد، گفت: می توان گفت حدود یک دوم زمین ها در اصفهان است به گونه ای که همکاری بین مسکن و شهرسازی، ارتش و شهرداری اصفهان نیاز به مشارکت و توافق دارد در غیر این صورت توسعه اصفهان صورت نخواهد گرفت.
وی ادامه داد: تعاملات ارتش از گذشته تاکنون موضوعی نیست که پنهان مانده باشد و وقتی از وسط اتوبان شهید کشوری عبور می کنیم در واقع از میان زمین های هوانیروز می گذریم که سبب روان سازی ترافیک برای مردم شده است.
ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در نتیجه تعامل ارتش و شهرداری اصفهان برای این پروژه مردم منتفع شده اند و هدف ما این است گرفتاری های مردم کم شود در نتیجه همواره ارتش در اجرای طرح ها پیش قدم است.
وی افزود: همزمان ارتش در امدادرسانی در سیل گلستان و مسجد سلیمان نیز همکاری داشته است.
امیر آتش افروز در مورد تعامل با شهرداری گفت: امروز برای ادامه این همکاری ها، تعاملات دیگری را با کمک دکتر نوروزی، شهردار اصفهان شکل داده ایم.
وی به تفاهم نامه ارتش و شهرداری برای اجرای خیابان کمکی ارتش برای کاستن از ترافیک سه راه حکیم نظامی تا سه راه سیمین اشاره و اظهار کرد: از دیگر تعاملات ما با شهرداری ساخت ادامه اتوبان همت است.
ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری همچنین در مورد اجرای پروژه رینگ چهارم نیز تصریح کرد: این طرح سبب کاهش ترافیک در غرب شهر می شود.
وی بیان کرد: اگر اصفهان نیازمند تعاملات است قطعا این مسیر دو طرفه است و باید منافع هر دو طرف لحاظ شود. منافع ارتش حفظ توان رزمی است و اگر در آزادسازی زمینی این عامل لحاظ نشود، توافق و آزادسازی هم صورت نمی گیرد.
امیر آتش افروز اظهار کرد: در برخی دوره های شهرداری در گذشته یکی دو مورد توافق نه چندان خوب با شهرداری انجام شد اما با حضور دکتر نوروزی این تعاملات به خوبی پیش خواهد رفت.
اجرای پل ها و تقاطع شهید کشوری جزو پروژه های توسعه شهری است
در ادامه این مراسم، شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه اتفاقات مهم در شرایط سخت رخ می دهد، اظهار کرد: ارتش نماد مقاومت در عرصه های مختلف است و اگر هم سویی بین سازمان ها و نهادها با هم نباشد، اتفاقات مهم هم رخ نمی دهد.
وی ادامه داد: از شهرداری اصفهان که در این شرایط سخت اقتصادی پایمردی کرده اند قدردانی می کنیم. شرایط اقتصادی و التهابات ناشی از کرونا به گونه ای است که باید در هر جلسه اخبار ناامیدکننده بشنویم اما حقیقتا این روزها در هر جلسه مدیریت شهری که می رویم جز خبرهای امیدبخش برای آینده، خبر افتتاح یا آغاز عملیات و ... نشنیده ایم.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه برنامه شورای پنجم شهر اصفهان توجه به اجرای طرح های عمرانی با رعایت عدالت فضایی در مقیاس های منطقه ای، شهری و محلی بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر چنین طرح هایی در منطقه شش در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه اجرای پل ها و تقاطع شهید کشوری جزو پروژه های توسعه شهری است و اگر همراهی ارتش نبود برای منافع مردم این پروژه آغاز نمی شد، گفت: این پروژه فراتر از منطقه شش و در حد طرح های شهری است.
طغیانی با بیان اینکه برنامه هر یکشنبه یک افتتاح در واقع هر هفته چند افتتاح است، تصریح کرد: این پروژه ها هر کدام یک مراسم را می طلبد اما با توجه به کمبود زمان و شیوع کرونا باید چندین طرح در یک روز افتتاح و آغاز شود.
وی افزود: اگر اصفهان برای دیگران نصف جهان است برای اصفهانی ها همه جهان است و امیدواریم به قله های افتخار خود بازگردد.
تامین آب 700 هکتار فضای سبز اصفهان با راه اندازی تصفیه خانه جنوب
همچنین در این مراسم، محمدرضا برکت، مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان نیز با اشاره به اینکه بودجه منطقه در سال 97 حدود 230 میلیارد تومان بود که توانستیم به جذب 129 درصدی برسیم، اظهار کرد: براساس بارگذاری 86 درصدی پروژه های عمرانی در سال 98 این بودجه به 434 میلیارد تومان افزایش یافت که 560 میلیارد تومان وصول شد.
وی ادامه داد: با توجه به تاکید شهردار اصفهان برای تکمیل طرح های شاخص بودجه سال 99 به 550 میلیارد تومان افزایش یافت که 37 درصد آن طی سه ماه امسال محقق شده است.
مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان تصریح کرد: سال گذشته به غیر از پروژه قطار شهری حدود 800 میلیارد تومان صرف طرح های عمرانی شهر اصفهان شد که می توان گفت حدود نیمی از آنها در منطقه شش اجرا شده است.
وی افزود: سال 98 بیش از 115 طرح با میزان پیشرفت 90 درصد عملیاتی شد. همچنین برای سال 99 هم 155 طرح برای منطقه تعریف کردیم که 131 پروژه جدید است و این به این معناست که همه 115 طرح سال 98 اجرایی شده است.
برکت به اجرای مجموعه پل ها و تقاطع شهید کشوری با مشارکت ارتش و شهرداری اشاره و اظهار کرد: یکی دیگر از طرح هایی که امروز آغاز می شود، اجرای تصفیه خانه جنوب شهر است که توان تصفیه 240 لیتر بر ثانیه و 20 هزار مترمکعب در شبانه روز را دارد و 17 میلیارد تومان اعتبار صرف آن می شود. این تصفیه خانه در زمینی به مساحت هزار مترمربع ساخته می شود.
وی افزود: این تصفیه خانه می تواند در مجموع 700 هکتار فضای سبز را پوشش دهد که شامل جنگل های شرق، میدان مرکزی میوه و تره بار و باغ رضوان است.
راه اندازی فروشگاه کوثر برای اهالی شهرک کشوری
گفتنی است، در حاشیه بهره برداری از بوستان سایه در شهرک شهید کشوری جعی از اهالی این شهرک نسبت به نبود برخی امکانات مانند درمانگاه، مسجد و کلانتری، نانوایی و ... در این شهرک مطالباتی داشتند که شهردار اصفهان با حضور در جمع مردم اظهار کرد: هرچند این مشکلات ارتباطی به حوزه شهرداری ندارد و باید از سوی مسئولان دیگر رسیدگی شود اما نگرانی ها و مطالبات شما را با مسئولان مطرح خواهم کرد.
وی ادامه داد: تنها موردی که از میان این مطالبات به شهرداری اصفهان مربوط می شود، احداث بازار کوثر است که شهرداری قصد دارد یکی از فروشگاه های کوثر خود را در این شهرک و برای رفاه مردم راه اندازی کند و البته این کار با مطالعات کارشناسی، بررسی لازم، امکان سنجی و ... انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار