کد خبر: ۸۷۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 15 July 2020

 

شدت گرفتن موج سوم شیوع کرونا در شهر بندری هنگ کنگ و افزایش نگرانی های عمومی، در کنار بالا رفتن شمار مبتلایان باعث شده است تا این منطقه وارد فاز بحرانی کرونا شود.
 
                                                   هنگ کنگ وارد فاز بحرانی کرونا شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تلویزیون محلی هنگ کنگ روز چهارشنبه گزارش کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ مورد مبتلا به کرونا در این منطقه شناسایی شده است که ۴۱ مورد آن مبتلایان داخلی بوده اند هنوز معلوم نیست نیمی از این افراد چطور به این ویروس مبتلا شده اند.

در کنار تعطیلی مدارس در این منطقه امروز همچنین رستوران های این شهر از ساعت ۱۸ به وقت محلی تا ۵ بامداد تعطیل شده اند و حق ارایه خدمات به مشتریان را ندارند.

فاصله گذاری اجتماعی در هنگ کنگ به طور جدی باید رعایت شود و زدن ماسک در مکان های عمومی بخصوص در وسایل نقلیه همگانی اجباری شده است.

شمار افراد در تجمعات که تا قبل از شروع موج سوم بیماری تا ۵۰ نفر مجاز بود به چهار نفر کاهش یافته است در هیچ رستورانی بیش از چهار نفر نباید سر یک میز باشند از بسیاری مکان ها از جمله سالن های ورزشی خواسته شده است فعالیت خود را متوقف کنند.

نهادهای بهداشتی در هنگ کنگ تاکید کرده اند از امروز همه باید مقررات و پروتکل های پزشکی و بهداشتی را رعایت کنند همزمان اعلام شده است که هنوز مشخص نیست ۲۰ نفر از مبتلایان روز دوشنبه چگونه کرونایی شده اند و بیماری آنها چه منشایی دارد.

به تمام کسانی که در دو هفته گذشته به رستوران ها و سالن های پذیرایی مراجعه کرده اند و احیانا دچار ناخوشی شده اند گفته شده است فورا به پزشک مراجعه کنند.

در یک هفته گذشته در هنگ کنگ بیش از ۲۱۰ نفر به ویروس کرونا آلوده شده اند که اکثر آنها موارد محلی هستند شمار کل مبتلایان به این ویروس در منطقه از مرز یک هزار و ۵۰۰ نفر عبور کرده است.

در همین حال وزارت خارجه چین هم اعلام کرده است تیمی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی با پزشکان چینی درباره منشا بیماری گفت و گوهایی داشته اند «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین خاطر نشان کرد موضوع منشا بیماری و تحقیقات ذی ربط سازمان بهداشت جهانی نباید فقط محدود به مرزهای چین باشد.

او گفت: این موضوع باید از نظر علمی روشن شود طبیعتا سازمان بهداشت جهانی برای رسیدن به نتیجه، باید کارشناسانش را به مناطق و کشورهای دیگر جهان که لازم باشد اعزام کند.

از روز جمعه که کارشناسان سازمان بهداشت جهانی راهی چین شدند این اولین موضعگیری رسمی پکن درباره سفر آنها است این کارشناسان بر اساس گزارش های دریافتی شامل دو کارشناس حیوانات و بیماری های همه گیری بوده اند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار