کد خبر: ۸۷۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 15 July 2020

اعزام تیم‌های امدادی و توزیع اقلام غذایی بین سیل‌زدگان گیلان

تابناک/ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام تیم‌های امدادی هلال‌احمر به مناطق حادثه‌دیده از سیل و آبگرفتگی ۴۸ ساعت گذشته در استان گیلان و توزیع اقلام زیستی و بهداشتی میان آسیب‌دیدگان این بلای طبیعی خبر داد.

مهدی ولی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام آخرین گزارش مدیریتی از وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته در استان گیلان افزود: پنج شهرستان این استان شامل تالش، سیاهکل،  رضوانشهر،  فومن و ماسال متاثر از این حادثه بودند که علاوه بر امدادرسانی به آسیب دیدگان،  اقدامات پشتیبانی عملیات شامل آماده باش ۱۶ شهرستان در قالب ۱۶ تیم پنج نفره به همراه تجهیزات کامل و آماده باش دو تیم واکنش سریع استان گیلان در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

وی توضیح داد: در ۴۸ ساعت گذشته اقلام غذایی، زیستی و بهداشتی شامل برنج،  بخاری برقی، پودر لباس شویی،  چراغ والور، چای،  بسته غذایی ۷۲ ساعته،  روغن مایع،  موکت، پتو مینک و نایلون در میان حادثه دیدگان و متاثرین از سیل و آبگرفتگی استان گیلان در بین آنان توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد:  از روز دوشنبه ۲۳ تیرماه براثر شدت بارش باران در استان گیلان، ۲ شهرستان تالش و سیاهکل متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند که در تالش، منطقه ییلاقی کیش دیبی واقع در محور تالش به مریان براثر بارش ها به ۵ باب منزل مسکونی خسارت وارد شد که با دریافت گزارش این حادثه، یک تیم ارزیاب شامل پنج نفر از امدادگران هلال احمر به وسیله خودروی کمک دار و به منظور امدادرسانی به حادثه دیدگان به محل وقوع سیل و آبگرفتگی اعزام شدند.

ولی پور ادامه داد: ساعت ۲۲ دوشنبه نیز، وقوع سیل و آبگرفتگی در منطقه عین شیخ دیلمان شهرستان سیاهکل و آسیب به هفت باب منزل مسکونی به امدادگران اعلام و یک تیم ارزیاب (شامل پنج نفر) به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: روز سه شنبه ۲۴ تیرماه نیز پنج شهرستان تالش، سیاهکل، رضوانشهر، فومن و ماسال در استان گیلان متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند که شدت بارش ها در منطقه ییلاقی کیش دیبی واقع در محور تالش به مریان، منجر به آسیب دیدن هفت خانوار و ۲ دهنه پل و همچنین مسدود شدن مسیر شده بود که با دریافت گزارش حادثه، ۲ تیم ارزیاب (شامل ۱۰ نفر) با یک خودروی کمکدار و یک خودروی سمند به منظور امدادرسانی به منطقه اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در منطقه عین شیخ دیلمان شهرستان سیاهکل نیز، بارش ها منجر به خسارت هفت باب منزل مسکونی شده که ۲ تیم امدادی (شامل ۱۰ نفر) با یک خودروی کمکدار و خوروی سمند به منطقه اعزام و اقلام زیستی و بهداشتی شامل ۷۰ کیلوگرم برنج، ۷ شعله بخاری برقی، ۷ بسته پور لباسشویی، ۷ شعله چراغ والور، ۱۴ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۴ بطری روغن، ۷ تخته موکت،   ۵۶ تخته پتو، ۳۵ کیلوگرم نایلون و ۳.۵ کیلوگرم چای میان آسیب دیدگان از سیل و آبگرفتگی توزیع کردند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ساعت حدود ۱۹ شب گذشته نیز، محور پونل به خلخال – رودخانه شفارود در شهرستان رضوانشهر نیز متاثر از سیل و آبگرفتگی بود که براساس ارزیابی تیم پنج نفره اعزامی، وقوع سیل و آبگرفتگی در این منطقه خسارتی در پی نداشت. شهرک ماسوله شهرستان فومن نیز امروز متاثر از سیل و آبگرفتگی بود که براساس گزارش تیم پنج نفره امدادگران اعزامی، در این منطقه نیز به جز آسیب به یک دستگاه خودروی سواری، خسارت دیگری گزارش نشده است.

وی گفت: شهرستان ماسال، محور ماسال به اولسبلانکا (ییلاقات ماسال) نیز از عصر امروز متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده که با اعزام تیم پنج نفره امدادی هلال احمر، میزان خسارات احتمالی وارد شده دراین منطقه در دست بررسی است.

ولی پور افزود: به دلیل شدت بارش ها در پنج شهرستان استان گیلان، امدادگران هلال احمر در ۱۶ شهرستان در قالب ۱۶ تیم ۵ نفره به همراه تجهیزات لازم و همچنین دو تیم واکنش سریع هلال احمر استان در حالت آماده باش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار