مدیر پژوهش قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مدیریت خدمات اجتماعی در مسجد انجام و به جامعه منتقل میشود و الگوی جدیدی از فعالیت‌ها در مسجد شکل میگیرد.
کد خبر: ۸۷۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 15 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی موحد با اشاره به اجرای طرح تحول اجتماعی مسجد محور در مساجد سراسر کشور گفت: آرمان این طرح این است که مسجد را از نمازخانه صرف و محلی برای برگزاری مناسک مذهبی به پایگاه مدیریت خدمات اجتماعی مردم تبدیل کند.
وی افزود: طرح «تحول اجتماعی مسجد محور» طرحی است که در سه حوزه محلات شهری، روستاها و پایگاه‌های فرهنگی-اجتماعی مناطق آسیب‌پذیر، فعالیتی را با روحانیون در مساجد سراسر کشور آغاز خواهد کرد و با برنامه‌هایی که فعالیت‌های اجتماعی را به فعالیت‌های سنتی مسجد ضمیمه کرده است سطح ارتباط امام جماعت را با محله و عموم اقشار جامعه ارتقا می‌دهد.
حجت‌الاسلام موحد یادآورشد: آرمان این طرح این است که مسجد را از نمازخانه صرف و محلی برای برگزاری مناسک مذهبی به پایگاه مدیریت خدمات اجتماعی مردم تبدیل کند، به این شکل که امام جماعت پیگیر فعال و دلسوزی برای مردم باشد که ارائه خدمات حاکمیتی را از طرف همه‌ی نهادهای خصوصی و عمومی را به محله‌ی خود بکشاند و زبان گویای مردم باشد.
مدیر پژوهش قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: در این طرح امام جماعت باید مطالبه گری را منطبق بر اصولی که مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است را به نحوه صحیحی برای مردم اجرا کند و مردم را به این سمت حرکت بدهد بنابراین در حوزه اشتغال، معیشت، خانواده و سبک زندگی و در حوزه‌ی بصیرت افزایی سیاسی ورود می‌کند و علاوه بر این‌ها بحث اخلاق و معنویت و علم‌آموزی را هم در مسجد دنبال می‌کند.
وی اضافه کرد: برای اینکه این خدمات در مسجد اتفاق بیفتد اهدافی در هفت محور ترسیم‌شده است که این هفت محور یعنی اخلاق و معنویت، علم و دانش، عزت ملی و مرزبندی با دشمنان، مبارزه با فساد، سبک زندگی، اقتصاد، استقلال و آزادی متناسب است با هفت توصیه پایانی بیانیه گام دوم انقلاب که برای آن‌ها کار ویژه‌هایی تعریف‌شده است و مهم است که با اشراف و مدیرت امام جماعت نهادهای دخیل و کنشگران مسجد این فعالیت را انجام دهند.
حجت‌الاسلام موحد با تأکید بر اینکه در این طرح اصلاً به دنبال بالا بردن پرچم این سازمان و ادعای ریاست بر مسجد نیستیم افزود: می‌خواهیم این خدمت از مسجد به جامعه منتقل شود و الگوی جدیدی از فعالیت‌های مسجد شکل گیرد بنابراین معرفی این طرح به معنای بریدن روبان نیست بلکه معرفی این طرح به معنای اجرای عملیات‌های موفق در محله است و هدف این است که کمک کنیم تا امام جماعت این طرح را رقم بزند.
مسئول منطقه‌ای طرح تحول اجتماعی مسجد محور بابیان اینکه در اجرای این طرح کل محله جامعه هدف است اظهارداشت: ارتباط فعال با تمام مردم در برنامه کار قرار دارد بنابراین یکی از نقش‌های که برای امام جماعت مساجد قائل هستیم این است که تسهیل گر ارشد محله است و تسهیل گر خود به‌تنهایی فکر نمی‌کند تا عملیات کند بلکه بافکر مردم کار و نقشه عملیات را طراحی و همراه با مردم اقدام می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار