معصومه پارچیان با بیان اینکه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد با شهرداری است، افزود: دستورالعمل ابلاغی برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر مبنای زنده گیری و عقیم سازی این سگ‌ها است و تا حد امکان باید از اتلاف سگ‌ها جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۷۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 19 July 2020
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار با بیان اینکه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد باید از طریق زنده گیری و عقیم سازی انجام شود، گفت: پیمانکار خصوصی برای زنده گیری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد در شهرستان‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، پارچیان درباره ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی و اقدام شهرداری شهر بهار به سگ کشی اظهار کرد: صبح جمعه مطلع شدیم که شهرداری بهار با دستور شهردار اقدام به سگ کشی کرده است.

وی با بیان اینکه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد با شهرداری است، افزود: دستورالعمل ابلاغی برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر مبنای زنده گیری و عقیم سازی این سگ‌ها است و تا حد امکان باید از اتلاف سگ‌ها جلوگیری شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار بیان کرد: شهرداری باید هماهنگی‌های لازم در زمینه دفن بهداشتی این سگ‌ها را با محیط زیست انجام دهد، اما تاکنون بعد از گذشت چند روز از قضیه سگ کشی با محیط زیست شهرستان بهار برای انجام این کار هماهنگی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه پیمانکار خصوصی برای زنده گیری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد در شهرستان‌ها وجود ندارد، اعلام کرد: شهروندان شهرستان بهار از حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهر ناراضی بوده و نگران سلامتی خود و خانوادهایشان هستند.

پارچیان با بیان اینکه محیط زیست عضو کارگروه مسئول تصمیم گیری در زمینه سگ‌های ولگرد نیست، گفت: محیط زیست شهرستان بهار به شهرداری تذکر داده که برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد مطابق دستورالعمل‌های ابلاغ شده از طریق زنده گیری و عقیم سازی آن‌ها عمل کند.

وی با بیان اینکه انتشار ویدئوی سگ کشی شهرداری شهر بهار باعث آزردگی خاطر بسیاری از افراد شده است، خاطرنشان کرد: یک شرکت خصوصی باید برای زنده گیری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد ورود کند تا از بروز چنین اتفاقاتی در سطح شهر جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار