نبی بستان در گفتگو با تابناک:
دبیر اجرایی انجمن علمی روانشناسی بالینی کرمانشاه گفت: افراد با برنامه ریزی درست و هدف گزینی می‌توانند شوک روانی اجتماعی بحران‌های مختلفی مثل شیوع بیماری کرونا را کاهش دهند.
کد خبر: ۸۷۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 21 July 2020

نبی بستان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اولین قدم در بحث رویارویی با دوران شیوع بیماری کرونا، پذیرش شرایط جدید است این به ما کمک می کند آرامش خودمان را حفظ و با شرایط کنار بیاییم. یک بحث بسیار مهم که از نظر روانشناختی اهمیت دارد، آسیب روانی و اجتماعی کودک و نوجوانانی است که آمادگی پذیرش این تغییرات را ندارند.

 وی افزود: این احتمال وجود دارد که کودکان و نوجوانان در حین شیوع کرونا بحران هایی را تجربه کنند و سال ها بعد تحت عنوان اختلالات روانی خود را نشان دهد. طبعا تمام انسان ها برای مواجهه با رویدادها و تغییر موقعیت زندگی باید برنامه داشته باشند.

متخصص روانشناسی و مبتکر کیو سی تی در ادامه بیان داشت: بنابراین برنامه ریزی و هدف گزینی شوک روانی و اجتماعی بحران های مختلف را کمرنگ می کند، اما زمان بر است. طبیعتا انسان ها پیشتر روش یکنواختی برای زندگی پذیرفته بودند. با افزایش تاب آوری نیز می توان استرس و نگرانی را کمرنگ کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر عدم کسب مهارت های لازم به خصوص مهارت های اجتماعی مثل نظم پذیری، مسئولیت پذیری و همکاری موجب افزایش وحشت، ترس و اظطراب شده است.

 بستان تاکید کرد: در حال حاضر خانواده ها از نظر اقتصادی هم تحت شعاع هستند، برخی از والدین به بچه ها وعده های مختلف دادند که اکنون نمی توانند آن را عملی کنند. بسیاری از فعالیت ها مثل بازی های بومی محلی را می توان جایگزین فعالیت های سابق کرد و از حداقل امکانات بهره مند شویم تا کودکان و نوجوانان با حل مساله و دانش افزایی خود را برای دوران پس از کرونا آماده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار