نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: فشار اقتصادی و معیشتی بر مردم در حد بی سابقه‌ای افزایش یافته و حالا در کنار اقشار محروم جامعه و اصناف کم درآمد، جامعه حقوق بگیران هم تحت فشار هستند.
کد خبر: ۸۷۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 21 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،عبدالرضا مصری با انتقاد از تصمیمات مقطعی، اظهار کرد: تصمیمات مقطعی و یک شبه اوضاع کشور را بهتر نمی کند و نقد ما هم در مجلس همین است که دولت باید واقعا برنامه ای برای اقتصاد کشور داشته باشد.

وی افزود: در جلسه با وزیر صمت در مجلس از همین برنامه های یک شبه انتقاد شد که یک بار ارز نیمایی می دهند، یک بار ارز 4200 و ... و هیچ اتفاق خوبی برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور نمی افتد و سود این کارها در جیب یک عده خاص و یک عده دلال می‌رود.

مصری افزود: برنامه های یک شبه و مقطعی فقط ایجاد رانت کرده و از قِبَل آن سلطان برنج، سلطان دارو و هر سلطان دیگری زاده می شود و فشار و سختی‌اش برای مردم باقی می ماند.

وی به گرانی اقلام اساسی مورد نیاز مردم اشاره کرد وافزود: تمام این اقلام با ارز 4200 تومانی وارد می‌‎شود و به هیچ عنوان نباید قیمت آنها گران شود، اما افزایش قیمت این اقلام اساسی که با ارز دولتی وارد شده، بیش از سایر اقلام بوده است.

مصری افزود: وقتی با ارز 4200 تومانی «دارو» وارد می کنیم، چرا باید این کالای مورد نیاز مردم گران شود، چه کسی این میان از ارز 4200 تومانی سود می برد. سود همه اینها فقط در جیب یک عده دلال می رود.

این نماینده مجلس به طرحی که دو سال پیش در مجلس مطرح شد و دولت با آن مخالفت کرد اشاره کرد و افزود: دو سال پیش طرحی را به مجلس بردیم که بر اساس آن 14 میلیارد دلاری که به صورت ارز دولتی قرار بود صرف واردات کالا شود را دولت صرف واردات کالای اساسی کرده و این کالاها بصورت سهمیه بندی در اختیار مردم قرار گیرد که این طرح با مخالفت مواجه شد. 14 میلیارد دلار را به چند وارد کننده دادند و هیچ کالایی به قیمت ارزان دست مردم نرسید و فشار بر مردم مضاعف شد و تهش یک عده خاص سود بردند.

مصری با بیان اینکه اوضاع معیشت مردم بد است و دولت باید برنامه اقتصادی برای بهبود این شرایط ارائه کند، گفت: در اوضاع کنونی باید به دنبال راهکارهای عملیاتی بود. در همین راستا مقام معظم رهبری به سران قوا اجازه دادند که هر تصمیمی که به بهبود شرایط کشور کمک می کند، بگیرند و نیاز به مسیر طولانی تایید مجلس و نهادهای دیگری نباشد.

مصری تاکید کرد: این اجازه رهبری که در تاریخ انقلاب بی سابقه بوده حکم "چک سفید امضا" برای دولت دارد، یعنی دولت می تواند هر برنامه و خواسته ای برای بهبود اوضاع کشور دارد، بدون گذراندن مسیرهای طولانی در جلسه سران قوا مطرح کرده و مجوزهای لازم را اخذ کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت است، گفت: ابزار مجلس سوال و استیضاح از دولت و وزرا است. ولی در شرایط فعلی اگر دو وزیر را هم استیضاح کنیم چه دردی از جامعه دوا می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار