مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه با تاکید بر شفاف‌سازی فعالیت‌های شهرداری‌های سطح استان گفت: شهرداران و مدیران شهری باید براساس قانون عمل کنند
کد خبر: ۸۷۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 21 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا، سعید سلیم ساسانی ، بر ضرورت اجرایی کردن شهر الکترونیک در شهرداری ها تاکید کرد و افزود: به منظور ایجاد شفافیت در سیستم مدیریت شهری باید سیستم الکترونیکی مدیریت شهر راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر قانون مداری شهرداران و مدیران شهری، گفت: این تفکر که برای کار کردن و خدمت به مردم باید قانون را زیرپا گذاشت به هیچ عنوان تفکری درستی نیست؛ ما در تمامی زمینه ها قانون مدون داریم که باید از آن پیروی کنیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه با بیان اینکه قانون گریزی بیشترین ضرر را به مدیریت شهری می زند، افزود: شهرداری ها باید قوانین و ضوابط مربوط به ساخت و ساز و دیگر رویه ها را برای مردم به صورت کامل شفاف سازی کنند.

جذب نیرو عادلانه و قانونمند باشد

سلیم ساسانی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع جذب نیرو در شهرداری ها اشاره کرد و گفت: موضوع جذب نیرو در شهرداری ها باید کاملا منطبق با قانون و عادلانه انجام شود.

وی افزود: در برخی از موارد می بینیم که شهرداری‌های سطح استان خارج از چارچوب و مقررات قانونی تعداد زیادی نیرو جذب می‌کنند که برای مدیریت شهری بار مالی بسیاری دارد و مشکل ساز می شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه شهرداری‌ها، نیازمند نیروی متخصص و کیفی هستند، گفت: برای جذب نیروها باید براساس قانون پیش برویم تا نیروهای متخصص و کارآمد جذب شهرداری‌ها شوند؛ در صورتی که جذب نیرو خارج از ضوابط باشد بدون شک منجر به ایجاد ناامیدی در جامعه می شود.

ساسانی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی برای نیروهای آتش نشانی در سطح استان، اظهارداشت: با اقدامات خوب تیم مدیریت قبلی ۲۲۰ نفر سهمیه جذب نیروی آتش نشان برای استان گرفته شد که با برگزاری آزمون‌های سختگیرانه این نیروها از میان نوابغ ورزشی جذب شدند.

اجرای پروژه های بدون اولویت ممنوع

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از گفت وگوی خود با ایرنا در رابطه با اجرای پروژه های شهری نیز گفت: شهرداری ها باید از آغاز پروژه های بدون اولویت پرهیز کنند و توان خود را بر اتمام پروژه های نیمه کاره متمرکز نمایند.

سلیم ساسانی با بیان اینکه پروژه های نیمه کاره شهری همچون مجتمع تجاری فیروزه، قطار شهری و تله کابین طاقبستان باید تکمیل شود، گفت: باید توان اعتباری شهرداری و جذب سرمایه گذاری به جای آغاز پروژه های جدید بر تکمیل چنین پروژه های کلیدی که تاکنون سرمایه های بسیاری برای آن‌ها هزینه شده است، صرف شود.

وی افزود: بدون شک در صورتی که پروژه های مهم را نیمه کاره رها کنیم و به سراغ زخمی کردن پروژه های جدید برویم علاوه بر هدر رفتن سرمایه از توسعه نیز دور خواهیم شد و اعتماد اجتماعی را از دست می دهیم.

شهرداری ها جذب سرمایه گذار کنند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید از سرمایه گذاری های بخش خصوصی و حتی بین المللی برای توسعه شهر استفاده کرد، گفت: کارگروه جذب سرمایه گذاری برای توسعه در سطح استان تشکیل شده است و شهرداری ها موظف هستند از این مدل تامین مالی، برای توسعه شهر استفاده کنند.

سلیم ساسانی با تاکید بر اینکه باید با جذب سرمایه گذاری، مردم را در مدیریت شهر سهیم کنیم، گفت: روندی که اکنون در سطح شهر کرمانشاه برای جذب سرمایه گذاری مشاهده می کنیم با نقطه ایدآل فاصله بسیاری دارد.

وی توضیح داد: باید در موضوع جذب سرمایه گذاری، مشارکت مردم را عام تر ببینیم و با توجه به قانون شرایط یکسانی برای تمام افراد فراهم کنیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید اعتماد عمومی را جلب کنیم و سپس به سراغ جذب سرمایه گذار برویم، گفت: برای تمام افرادی که قصد سرمایه گذاری در شهر دارند فضای رقابتی یکسانی ایجاد کنیم؛ اگر به صورت موردی به موضوع ورود پیدا کنیم و در واگذاری پروژه ها عدالت نداشته باشیم اعتماد عمومی را از بین خواهیم برد.

عملکرد شهرداری ها در مقابله با کرونا مطلوب بود

سلیم ساسانی در بخش دیگری از صحبت های خود به عملکرد شهرداری ها برای مقابل با بیماری کرونا پرداخت و گفت: شهرداری های سطح استان در بحث مقابله با بیماری کرونا به خوبی پای کار آمدند و توانستند برای مردم دلگرمی ایجاد کنند.

وی افزود: اقداماتی که این ارگان ها در سطح شهرها به منظور ضدعفونی معابر عمومی و خدمات رسانی در آرامستان ها انجام دادند بسیار مطلوب بود که جای قدردانی دارد.


استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار