اسحاق ترکاشوند با اشاره به تلاش برای ثبت عمارت کرد کریمی در فهرست آثار ملی خاطرنشان کرد: این عمارت در روستای قلعه آستیجان متعلق به دوره قاجاریه و در ۴ هزار متر مربع زیربنا احداث شده است.
کد خبر: ۸۷۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 22 July 2020
رئیس میراث فرهنگی تویسرکان از راه‌اندازی سه اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان خبر داد و گفت: ثبت عمارت کرد کریمی روستای قلعه آستیجان در فهرست آثار ملی در حال پیگیری است.

به گزارش فارس، ترکاشوند از راه‌اندازی سه اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: نخستین اقامتگاه بوم‌گردی در محله (ده‌بنه) منطقه سرابی در چهار واحد با ظرفیت ۲۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی برای چهار نفر ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اقامتگاه در باغ قدیمی با چشم‌انداز بسیار خوب بازسازی شده ایجاد می‌شود افزود: اقامتگاه منطقه سرابی قبل از هفته دولت افتتاح می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان از راه‌اندازی دومین اقامتگاه بومگردی در محله (زرهان) با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی حمیدرضا ترکاشوند خبر داد و گفت: این اقامتگاه دارای ۱۲ اتاق و دو سوئیت است که هم اکنون مرمت آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی اقامتگاه بومگردی محله زرهان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بستر اشتغال برای ۱۰ نفر ایجاد می‌شود بیان کرد: اگر بتوانیم به این پروژه تسهیلات دهیم تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد؛ البته فعلا تسهیلات ابلاغ نشده است.

ترکاشوند از ایجاد سومین اقامتگاه بوم گردی در روستای قلعه آستیجان در عمارت قدیمی کرد کریمی خبر داد و افزود: این اقامتگاه در خانه قدیمی بسیار زیبای کرد کریمی با ۱۰ اتاق توسط علیرضا کرد کریمی فعال خواهد شد؛ البته بازسازی این عمارت با ارائه تسهیلات انجام می‌شود.

وی با اشاره به تلاش برای ثبت عمارت کرد کریمی در فهرست آثار ملی خاطرنشان کرد: این عمارت در روستای قلعه آستیجان متعلق به دوره قاجاریه و در ۴ هزار متر مربع زیربنا احداث شده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان با اشاره به اینکه ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی نقش زیادی در انتقال داشته‌های هر قوم از هر جامعه به نسل‌های بعد دارد گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی ضمن ارائه خدمات به گردشگران، اشتغال و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار