وزیر نیرو خبر داد:
وزیرنیرو گفت: امروز و در هفته دوازدهم پویش هر هفته "الف _ب_ ایران"، تاکنون ۴۴ پروژه در ۱۴ استان با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان شامل پروژه‌های امروز به اتمام رساندیم که وارد مدار بهره‌برداری شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ 16 July 2020

به گزارش «تابناک»؛ رضا اردکانیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو در استان هرمزگان که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد،‌ اظهار داشت: امروز ۲ واحد تصفیه خانه بزرگ فاضلاب در جنوب تهران با سرمایه گذاری ۶۴۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب کار اجرایی را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز و در هفته دوازدهم پویش هر هفته "الف_ ب_ ایران"، تاکنون ۴۴ پروژه در ۱۴ استان با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان شامل پروژه‌های امروز به اتمام رساندیم که وارد مدار بهره‌برداری شده است.

افتتاح ۴۴ پروژه در ۱۴ استان با سرمایه گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان

وزیر نیرو با بیان اینکه ۲۰۹ پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار میلیارد تومانی تا پایان سال باقی می‌ماند، گفت: این برنامه حاکی از سیر طبیعی فعالیت‌های اقتصادی در کشور ما، تمرکز مدیران و دست اندرکاران بر کار خودشان همچنین عدم اتکا ۱۰۰ درصدی به صادرات روزانه نفت و همراهی مردم به ویژه فعالان بخشی خصوصی با دولت در سال "جهش تولید "برای اتمام این طرح‌ها است.

اردکانیان درباره پروژه‌های افتتاح شده امروز در استان هرمزگان اظهار داشت: در استان هرمزگان امروز پروژه بزرگی در بخش آب و برق افتتاح کردیم؛ که شامل بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به ظرفیت ۳۷۵ مگاوات با سرمایه گذاری بخش خصوصی است که به تولید همزمان آب شیرین هم می‌پردازد و سیستم آب شیرین کن با خروجی همین نیروگاه کار می‌کند.

به گفته اردکانیان، توان نیروگاه بندرعباس به ظرفیت ۱۱۵ مگاوات رسید و ۲۹۰ مگاوات به این ظرفیت افزوده شد؛ در بخش برق ۱۴ طرح انتقال و توزیع در مناطق استان به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: امروز از مجموع آب شیرین کن بزرگ ۱۰۰ هزار متر مکعبی در بندرعباس، ۲۰ هزار متر مکعب دوم را افتتاح کردیم.

وزیر نیرو ادامه داد: مصرف آب در بندرعباس و مناطق اطراف شهرستان خمیر حدود سه هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است که آب شیرین کن از سدهای میناب، شمیل و نیان و به تازگی سرنی استفاده می‌شود.
وی گفت: با این آب شیرین کن، نیاز شهر بندرعباس و شهرستان خمیر از آب با کیفیت تأمین می‌شود.
اردکانیان با اشاره به دیگر طرح‌ها که امروز در استان هرمزگان با حضور رییس جمهوری به صورت مجازی به بهره برداری می‌رسد، اظهار داشت: طرح‌های دیگری در تأمین آب منطقه برای شمین و میناب داریم که می توان به ۵۰۰ هکتار کشت گلخانه ای و  مشروب شدن ۲ هزار هکتار اراضی شهرستان میناب اشاره کرد.
وزیر نیرو با بیان اینکه اشتغال زایی جمعیت پنج هزار نفری در این طرح انجام شد، افزود: در بشاگرد طرح تأمین آب با کیفیت در شهر سردشت و روستاهای اطراف آن از سد جگین امروز افتتاح می‌شود.
وی این طرح را مهم و تا حدودی پیچیده دانست که ۸۱ کیلومتر خط انتقال و ۹۰۰ متر پمپاژ به دلیل کوهستانی بودن منطقه دارد.

شایان ذکر است نداشتن توان فنی مهندسی مطالعاتی در منطقه سبب شده وزیر نیرو اعلام کنند که این حجم خط انتقال و پمپاژ از جیب بیت المال را مصرف کنند در صورتی برای تامین آب مردم بشاگرد می‌توانستند از بغل گوش منطقه آب شرب و کشاورزی منطقه را به شکل پایدار و تضمین شده تامین کرد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار