سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه تعداد افراد ثبت‌نام شده طی سال گذشته را 70 هزار سهامدار عنوان کرد و گفت: این آمار طی سه ماه امسال با رشد 390 درصدی به 350 هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۷۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 23 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، اعظم فرجی امروز در جمع اصحاب رسانه، از رشد 222 درصدی ارزش داد و ستد سهام و حق تقدم طی سه ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: آمار بسیار چشمگیری هم امسال از طریق کارگزاری‌ها در بورس ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تعداد افراد ثبت‌نام شده طی سال گذشته را ۷۰ هزار سهامدار عنوان کرد و افزود: این آمار طی سه ماه امسال با رشد ۳۹۰ درصدی به ۳۵۰ هزار نفر رسیده است.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه در خصوص پیش‌بینی از روند بازار سرمایه، گفت: با طرح‌های که دولت برای حمایت از بازار سرمایه داشته، پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی با شیبی ملایم‌تر ادامه داشته باشد.

۵۳ درصد دارندگان سهام عدالت در کرمانشاه «روش مستقیم» را انتخاب کردند

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد کرمانشاهی‌ها سهام عدالت دارند، خاطرنشان کرد: از ابتدای اردیبهشت‌ماه روش آزادسازی سهام عدالت شروع شده که حدود ۵۳ درصد معادل ۷۶۰ هزار نفر روش مستقیم را برای آزادسازی سهام عدالت انتخاب کردند.

فرجی ادامه داد: سبد سهام عدالت شامل ۳۶ شرکت بورس و فرابورس و ۱۳ شرکت غیربورسی است که دیگر امکان ویرایش سهام عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم نیست، افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند در صورت تمایل اقدام به فروش کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند با برنامه‌ریزی که دولت دارد حداکثر تا شهریورماه سال‌جاری سهام این شرکت‌ها در قالب شرکت سرمایه‌گذاری استانی پذیرش و قیمت‌گذاری می‌شود و آن زمان سهامداران می‌توانند سهامی را در قالب صندوق سرمایه‌گذاری استانی معامله کنند.

فرجی در خصوص سود سهام عدالت، گفت: سود شرکت‌ها سرجای خود است اگر سهامدار سهام خود را نگه‌دارد، قطعا شامل مزایای سود شرکت‌ها و افزایش سرمایه‌هایی که در قالب حق تقدم به آن‌ها تعلق می‌گیرد؛ با رشد خوبی که بورس داشته ارزش سبد سهام بالا رفته و هیچ اجباری برای فروش نیست و سود شرکت‌ها از طریق سامانه سجام و شماره حساب‌ها واریز می‌شود.

وی در خصوص جاماندگان سهام عدالت، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای به طور رسمی برای این دسته از افراد اعلام نشده، ولی دولت‌ در این راستا برنامه‌هایی دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار