شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: باید توافقات آزادسازی برای اجرای پروژه میدان شهدای هسته ای به صورت ویژه در دستور کار شهردار منطقه چهار قرار گیرد و هر دو ماه یکبار هم گزارش پیشرفت کار ارایه شود.
کد خبر: ۸۷۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 23 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در جلسه دو هفته یک بار بررسی روند اجرای پروژه های عمرانی شهر اصفهان با اشاره به اینکه با برگزاری این جلسات، موانع و مشکلات پروژه های عمرانی رفع می شود، اظهار کرد: این جلسات با توجه به اینکه همه مدیران شهری و برخی اعضای شورای شهر اصفهان، حضور دارند می تواند آثار مثبت در پیشبرد اهداف ما داشته باشد و تاکنون نیز چنین بوده است.
وی ادامه داد: باید با تدبیر تلاش کنیم تا زمان اجرای طرح های عمرانی فشرده تر شود چراکه اجرای به موقع طرح ها، اثراث مثبتی در شهر خواهد داشت.
شهردار اصفهان از برگزاری جلسات هم اندیشی با مدیران شهری با محوریت سازمان نوسازی و بهسازی برای اجرای 30 طرح شهری خبر داد و گفت: همچنین براساس تصمیمی که از قبل گرفته شد، 10 ایستگاه به تعداد ایستگاه های اتوبوس در هر منطقه شهری اصفهان اضافه می شود به طوریکه در مجموع 150 ایستگاه به شهر افزوده خواهد شد.
وی با بیان اینکه هر منطقه شهری هم باید یک مسیر ویژه دوچرخه سواری داشته باشد تا طرح شبکه یکپارچه دوچرخه سواری در اصفهان محقق شود، افزود: به زودی در شهر تحول چشمگیری را شاهد خواهیم بود.
نوروزی در مورد بررسی پروژه های عمرانی منطقه چهار در این جلسه هم اظهار کرد: یکی از شعارهای ما در این دوره سنجش پذیری برنامه ها بود که برگزاری جلسات نشست های عمرانی هم در این راستاست تا میزان پیشرفت پروژه ها به طور مرتب سنجش و بررسی شود.
وی با اشاره به اینکه منطقه روشن دشت در سال های اخیر در حریم شهر اصفهان قرار داشت و جزء شهر نبود که اکنون با واقع شدن این طرح در شهر باید روی پروژه سه راه پینارت متمرکز باشیم، گفت: باید توافقات برای اجرای پروژه میدان شهدای هسته ای به صورت ویژه در دستور کار شهردار منطقه چهار قرار گیرد و هر دو ماه یکبار هم گزارش کار اعلام شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از طرح های مهم منطقه چهار ایجاد مسیر دسترسی به نمایشگاه بین المللی اصفهان است؛ برای دسترسی به این پروژه مقرر شد تا بخشی از رینگ چهارم از سمت روشن دشت که به نمایشگاه متصل می شود، تکمیل و اجرا شود.
وی در مورد آزادسازی پروژه میدان شهدای هسته ای از سمت ارغوانیه اظهار کرد: با روند آزادسازی این طرح که در این مدت از سوی شهرداری منطقه چهار پیگیری می شود تا شش ماه دیگر شاهد آغاز عملیات اجرایی خیابان ارغوانیه و گردنه زینل خواهیم بود.
اجرای 30 طرح شهری با محوریت سازمان نوسازی
همچنین در ادامه این جلسه، علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای شهر اصفهان تاکید کرد: در ارتباطی که با چندین کلانشهر از جمله شیراز، تهران و مشهد داشتم، متوجه وضعیت مناسب تر اصفهان از لحاظ عمرانی و ... شدم که در این ارتباط از شهردار اصفهان، مدیران شهری و پیمانکاران شهر قدردانی می کنم.
وی ادامه داد: از همکاری کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان که نهایت همکاری را برای تحقق اهداف شهری داشته اند قدردانی می کنم.
رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: اتفاقات خوبی در شهر اصفهان در جریان است و فراوانی طرح ها این نوید را به مردم داده است که آبادانی در شهر محقق می شود.
وی از تبلیغات شهری و مجموعه اقدامات اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در این زمینه تشکر کرد و در ادامه افزود: 30 طرح شهری که متولی اجرای آن سازمان نوسازی و بهسازی است نیز باید در شهر اجرا شود چراکه این پروژه ها جزء طرح های مقیاس متوسط و رو به پایین است.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی زیباسازی شهر برای نوروز سال آینده هم از حالا باید در دستور کار قرار گیرد تا در پایان سال شاهد تحول در شهر اصفهان باشیم.
وی تاکید شهردار اصفهان بر کوتاه کردن زمان اجرای طرح های عمرانی شهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: می توان با کار شبانه روزی به بهره برداری از اکثر طرح ها امیدوار بود.
پروژه شهید سلیمانی منطبق با برنامه زمان بندی پیش می رود
ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهردار اصفهان هم در این جلسه در مورد پیشرفت مجموعه پل های شهید سردار سلیمانی با اشاره به اینکه تاکنون 35 درصد از پروژه آسفالت این پروژه نهایی شده است، اظهار کرد: از هزار و 100 متر طول پل سازی این پروژه، حدود 400 متر بتن ریزی شده است.
وی ادامه داد: در عملیات راهسازی این طرح جلوتر از برنامه هستیم و به 53.5 درصد پیشرفت دست پیدا کرده ایم.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در بخش پل سازی هم به برنامه نزدیک شده ایم و 67 درصد پیشرفت حاصل شده است.
وی پیشرفت ریالی پروژه شهید سلیمانی را 73 میلیارد تومان از کل 98 میلیارد تومان برآورد پروژه عنوان و اظهار کرد: پیشرفت زمانی طرح هم تاکنون 74.7 درصد بوده است. به طور کلی پیشرفت واقعی طرح 65.5 درصد است.
مظفر با اشاره به اینکه در کل محوطه پروژه و در تمامی قسمت ها اجرای پروژه فعال است، گفت: همچنین شیب پیشرفت افزایش قابل توجهی داشته است. قرار بود در تیرماه به پیشرفت 4.88 برسیم که اکنون به عدد 4.19 دست پیدا کرده ایم و نزدیکی زیادی با برنامه دارد.
عملیات عمرانی احداث دو پل دیگر از مجموعه پل های شهید سلیمانی آغاز شد
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان افزود: علی رغم مشکلات سرعت پیشرفت به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته به طوریکه با افزایش حجم کار طی دو هفته اخیر، تعداد اکیپ ها را دو برابر کردیم.
وی بیان کرد: با وجود گرانی میلگرد و شرایط اقتصادی اجازه ندادیم پروژه عقب بماند؛ اجرای پروژه در ادامه مسیر پروژه شهید سلیمانی از تقاطع آفتاب یعنی کیلومتر چهار پروژه تا تقاطع شهید سلیمانی آغاز شده است.
مظفر افزود: مجموعا دو پل بزرگ در این مسیر واقع می شود. یکی پل زیرگذر قهجاورستان که عملیات اجرایی آن را آغاز کردیم و دیگری پل روی کانال است که مجموعا چهار هزار متر پل سازی این مسیر است.
وی ادامه داد: این بخش از پروژه از نیمه تیرماه سال جاری آغاز شده و ظرف 10 ماه انجام می شود.
اجرای 5 پروژه شاخص در منطقه 4 بعد از 14 سال
رضا اخوان، مدیر منطقه چهار اصفهان نیز با اشاره به اینکه طی 14 سال گذشته هیچ پروژه شاخصی در این منطقه اجرا نشده است، اظهار کرد: همچنین بودجه این منطقه در طول 12 سال گذشته محقق نشده و تنها در سال 90 که وضعیت شهرداری ها مطلوب بود این بودجه محقق شده است.
وی ادامه داد: با این حال در این دوره، هم پروژه های بزرگ برای منطقه تعریف شده و آغاز شد و هم تحقق بودجه از 92 درصد در سال 97 به 104 درصد در سال 98 افزایش یافت.
مدیر منطقه چهار شهر اصفهان تصریح کرد: مردم پینارت انتظار 40 ساله برای اجرای پروژه میدان شهدای هسته ای دارند که برای تکمیل این طرح به منظور آزادسازی روشن دشت 56 میلیارد و برای آزادسازی ارغوانیه 90 میلیارد تومان هزینه نیاز داریم.
وی افزود: مقدمات اجرای ماده 9 برای آزادسازی ارغوانیه انجام شده است و در صورت تصویب لایحه در شورای شهر، ظرف چهار ماه آینده مشکل آزادسازی ارغوانیه حل می شود. در مورد پینارت با توجه به اینکه اراضی در مسیر اجرای طرح، محل امرار معاش مردم است آزادسازی ها دشواری زیادی دارد که پیش بینی می شود این بخش هم ظرف شش ماه آینده انجام شود.
اخوان با اشاره به 5 پروژه شاخص منطقه 4 گفت: این پروژه ها شامل خیابان ارغوانیه، خیابان روشن دشت، میدان شهدای هسته ای، خیابان سلمان فارسی و احداث کندرو برای دسترسی به نمایشگاه بین المللی اصفهان است.
وی از پیشرفت مجموع پروژه میدان شهدای هسته ای به میزان 71 درصد خبر داد و گفت: اعتبار سال 99 برای احداث میدان شهدای هسته ای و سلمان فارسی 20 میلیارد ریال است. همچنین امسال برای احداث خیابان روشن دشت 30 میلیارد ریال اعتبار لحاظ شده است.
مدیر منطقه چهار شهر اصفهان تصریح کرد: در بودجه امسال برای تکمیل اجرای خیابان سلمان فارسی 20 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. همچنین بودجه امسال منطقه برای تملک ادامه بلوار ارغوانیه از سه راهی پینارت تا تقاطع دکتر حسابی 70 میلیارد ریال است.
وی همچنین تکمیل تملک ادامه خیابان سلمان فارسی حدفاصل کانال جی شیر تا میدان شهدای هسته ای را از دیگر پروژه های شاخص امسال منطقه 4 عنوان و اظهار کرد: برای این طرح هم در بودجه امسال 10 میلیارد ریال لحاظ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار