تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و ششم لیگ برتر در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر رفتند که با برتری سپاهان همراه بود.
کد خبر: ۸۷۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ 24 July 2020

از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال تیم سپاهان اصفهان از ساعت 20:45 و در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف صنعت نفت آبادان رفت.

بازی را بازیکنان سپاهان بهتر شروع کردند و در همان دقایق ابتدایی شانس رسیدن به گل را داشتند اما محبی ضربه پنالتی را از دست داد؛ در ادامه نیز این سپاهان بود که سوار بر بازی بود و موفق شد از صنعت نفت آبادان پیش بیفتد.

بازیکنان صنعت نفت که بیشتر به دنبال گل نخوردن بودند، برای گلزنی چشم به ضدحملات بسته بودند؛ در مقابل طلایی‌پوشان بازی هجومی‌تری ارائه کردند و نیمه اول در نهایت با برتری یک بر صفر سپاهان همراه شد.

نیمه دوم را بازیکنان صنعت نفت بهتر شروع شدند و برای جبران گل خورده جلو کشیدند اما در مقابل شاگردان قلعه‌نویی که دوست نداشتن پیروزی را از دست دهند، سعی می‌کردند با حفظ توپ زمان بازی را بگذرانند.

در ادامه نیز فشار حملات صنعت نفت برای زدن گل تساوی بیشتر شد اما سپاهان با دفاع منسجم از تک گل خود دفاع کرد؛ به این ترتیب این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید.

داور: سیدمهدی سیدعلی

کمک‌داوران: محمد عطایی و حمید نادری و محمدرضا تارخ

کارت زرد: رضا میرزایی دقیقه 54 و محمد کریمی دقیقه 87 از سپاهان - مسلم مجدمی دقیقه 74 و عقیل کعبی دقیقه 78 از صنعت نفت

کارت قرمز: سروش رفیعی دقیقه 45+3 از سپاهان

گل: محمدرضا مهدی‌زاده دقیقه 15

ترکیب سپاهان اصفهان:

پیام نیازمند، مرتضی منصوری، شایان مصلح، محمدرضا مهدی‌زاده، مهدی ترکمان، مهدی کیانی، امیدنورافکن (محمد کریمی)، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی (محمد طیبی)، محمدمحبی و محسن الغسانی (رضا میرزایی (استنلی))

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب صنعت نفت آبادان:

ناصر سالاری، سیدمحمد قریشی، محمد اهل‌شاخه، حسین ساکی، عقیل کعبی، امید حامدی‌فر (مهدی حنفی (محمدرضا قبیشاوی))، مسلم مجدمی، جعفر سلمانی، طالب ریکانی، میلاد جهانی (عبدالله ناصری) و رضا جبیره (مهدی مؤمنی)

سرمربی: بهنام سراج

اتفاقات مهم بازی:

- دقیقه 7

روی حرکت انفرادی محمد محبی در محوطه جریمه صنعت نفت پنالتی به سود سپاهان اعلام شد؛ محبی خودش پشت توپ ایستاد اما ضربه این بازیکن را دروازه‌بان صنعت نفت به خوبی مهار کرد.

- دقیقه 15

ارسال کرنر را محمد محبی با ضربه سر قطع کرد و در ادامه توپ به محمدرضا مهدی‌زاده رسید که این بازیکن با یک ضربه سر راحت نخستین گل سپاهان در این دیدار را به ثمر رساند.

- دقیقه 24

سروش رفیعی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه زمینی و خطرناک رفیعی را دروازه‌بان صنعت نفت با یک مهار عالی راهی کرنر کرد.

- دقیقه 35

در میانه زمین و در حالی که مهدی کیانی برای دریافت توپ تکل زده بود با خطای شدید بازیکن صنعت نفت  مواجه شد، در ادامه نیز درگیری بین بازیکنان هر 2 تیم رخ داد که با دخالت داور مسابقه خاتمه پیدا کرد.

- دقیقه 43

جعفر سلمانی در موقعیت ارسال قرار گرفت که پاس در عرض این بازیکن به شکل خطرناکی از مقابل دروازه سپاهان رد شد و بازیکنی از صنعت نفت برای ضربه زدن حضور نداشت.

- دقیقه 45+3

سروش رفیعی با یک تکل خطرناک روی پای بازیکن صنعت نفت آبادان رفت که داور با اعلام خطا، رفیعی را کارت قرمز جریمه کرد تا سپاهان در پایان نیمه اول 10 نفره شود.

- دقیقه 53

رضا جبیره با حرکت فردی وارد محوطه جریمه شد و ضربه پرقدرتی را به سمت دورازه سپاهان زد که دروازه‌بان سپاهان ضربه را مشت کرد.

- دقیقه 64

شایان مصلح با حمل توپ از زمین سپاهان و با عبور از چند بازیکن صنعت نفت به محوطه جریمه رسید اما ضربه این بازیکن به تور کنار دروازه صنعت نفت برخورد کرد.

- دقیقه 71

خطا پشت محوطه جریمه سپاهان به سود صنعت نفت اعلام شد اما ضربه بازیکن نفت به دیوار دفاعی سپاهان برخورد کرد و راهی به دروازه پیدا نکرد.

- دقیقه 88

پرتاب اوت دستی برای صنعت نفت را بازیکن این تیم به صورت بلند به محوطه جریمه سپاهان فرستاد اما مدافعان سپاهان به خوبی توپ را دور کردند.

* امیر قلعه‌نویی برای این بازی تصمیم گرفت از محسن الغسانی مهاجم جوان و عمانی در ترکیب ثابت تیمش استفاده کند و کی‌روش استنلی مهاجم برزیلی این تیم نیز روی نیمکت حضور دارد.

* نکته قابل توجه لیست 20 نفره سپاهان برای این دیدار نبود نام سعید آقایی، علی قربانی و سجاد شهباززاده در بین نفرات انتخابی سرمربی سپاهان برای بازی بود؛ ضمن این‌که محد طیبی نیز بین نفرات ذخیره سپاهان حضور داشت، همچنین محسن مسلمان نیز به دلیل مصدومیت در این لیست قرار نداشت.

  • دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای تماشای این مسابقه در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان حضور پیدا کرد.
  • * بازی با یک دقیقه سکوت به احترام فوت محمد پاکروان، پیش‌کسوت رسانه و ورزش اصفهان شروع شد.

    * بازیکنان و کادر فنی صنعت نفت نسبت به اعلام پنالتی به سود سپاهان به شدت به داور معترض بودند.

    * بعد از گل نشدن پنالتی سپاهان، محمد محبی زننده این ضربه به نشانه پشیمانی سر خود را پایین گرفت که برخی بازیکنان سپاهان به وی روحیه دادند.

    * بعد از این‌که داور به سروش رفیعی از سپاهان کارت قرمز نشان داد، امیر قلعه‌نویی به شدت به داور اعتراض کرد که با تذکر سیدعلی همراه بود.

    * در نیمه دوم بازی برخی بازیکنان سپاهان به دلیل مصدومیت روی زمین افتادند که با اعتراض نفی‌ها همراه بود.

    * پس از این‌که داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد بازیکنان سپاهان که یک نیمه 10 نفره بازی کرده بودند از خستگی روی زمین افتادند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار