سفیر سوئد در کره شمالی در مواقع سخت مانند قطع برق، کمبود آب، ارتباط های محدود و تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به یوگا پناه برده است.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 25 July 2020

تمرین یوگای سفیر سوئد در اوج قرنطینه کرونا در کره شمالی، توجه ها را به خود جلب کرده است.

به گزارش تابناک ایلام، رویترز نوشت: سفیر سوئد با موهای بلوند، بدون کفش و با شلوارک ورزشی در خیابان‌های "پیونگ‌یانگ" و در نزدیکی مراکز معروف پایتخت کره شمالی یوگا می‌کند.

 "یواخیم برگ‌استورم" یکی از معدود دیپلمات‌هایی است که پس از شیوع کرونا و شروع محدودیت‌های ناشی از این ویروس، کره شمالی را ترک نکرد. او برای تحمل سختی‌های ناشی از تعطیلی و قرنطینه در کره شمالی به یوگا پناه برد.

"یواخیم برگ‌استورم" سفیر سوئد در حال تمرین یوگا در کنار رودخانه "تائدونگ" در پیونگ‌یانگ در کره شمالی- جولای 2020- عکس: رویترز

بالانس در خیابان‌های کره شمالی: یوگای سفیر سوئد در پیونگ‌یانگ تعطیل (+عکس)

او از سپتامبر سال 2019 به عنوان سفیر در کره شمالی حضور دارد و با تمرینات خوب و مداوم و رژیم غذایی راه سلامتی را برای خود در کشوری انتخاب کرده که خارجیان در آن به صورت مداوم تحت کنترل هستند و محدودیت‌های فراوان دارند.

با این حال، حس انزوای این سفیر در ماه ژانویه و پس از شیوع شدید ویروس کرونا در چین عمیق‌تر شد. در آن زمان کره شمالی مرزهای خود را بست، بیشتر پروازها و سرویس‌های قطار را لغو و بیشتر خارجیان را بیش از یک ماه به قرنطینه فرستاد.

کره شمالی می‌گوید تا کنون هیچ مبتلا به ویروس کرونا را در این کشور شناسایی نکرده است اما این کشور اقدامات قابل ملاحظه‌ای را برای جلوگیری از شیوع بیماری را انجام می‌دهد.

سفیر سوئد در حال تمرین یوگا در مقابل کاخ  "تاک وندو" در پیونگ‌یانگ در اوایل جولای 2020/ عکس:رویترز

‌یوگای سفیر سوئد در خیابان‌های پیونگ یانگ

در ابتدای  شیوع کرونا مقدمات خروج موقتی برای برخی از هیات‌های خارجی مانند مقامات آلمان، فرانسه و بریتانیا فراهم شد اما برخی از سفرا و مقاهای سفارتی نیز به دلیل بسته شدن ناگهانی مرزها درون کره شمالی گیر افتادند.

برگ‌استورم یکی از این افراد است که همچنان در کره شمالی به سر می‌برد و گهگاه به تعداد معدودی از دیپلمات‌ها و کارکنان امدادی بین‌المللی یوگا درس می‌دهد.

این سفیر سوئدی در این باره گفت که در اوایل ماه مارس مقامات کره شمالی به خارجی‌های مقیم کشورشان اجازه دادند تا اقامت‌گاه‌های خود را ترک کنند اما همچنان این افراد برای رفت‌و‌آمد در اطراف شهر محدودیت‌هایی دارند.

برگ‌استورم در این باره می‌گوید که گاهی دوچرخه‌سواری کرده و برای یوگا به پارک یا دیگر مراکز عمومی پیونگ‌یانگ می‌رود و با لبخند و نگاه‌های خیره مردم کره شمالی مواجه می‌شود که معمولا کنجکاو و صمیمی هستند.

سفیر سوئد در حال تمرین یوگا در مقابل "طاق پیروزی" (Arch of Triumph) در پیونگ‌یانگ کره شمالی در اوایل جولای 2020/ عکس: رویترز

بالانس سفیر سوئد درپیونگ یانگ

او با اپلیکیشن پیام‌رسانی از پیونگ‌یانگ به رویترز گفت: گاهی اوقات مردم کره شمالی از دیدن من که در خیابان بالانس زده‌ام یا روی سرم ایستاده‌ام، مبهوت می‌شوند. این ارتباط حتی از طریق محیطی، لبخند مردم و گفت‌و‌گوهایبین خودشان در مورد تمرین یوگا، برام جذاب است و مانند یک تشویق و پاداش معنوی می‌ماند.

او تصاویر خود را در رسانه‌های اجتماعی در برخی از نقاط مهم و مراکز عمومی پیونگ‌یانگ مانند برج "جوشه" (جوتشی) (Juche Tower)، هتل ناتمام "ریونگ‌یونگ" و "طاق پیروزی" (Arch of Triumph) با برخی از ژست‌های جالب یوگا منتشر کرده است.

برج جوشه، یکی دیگر از بناهای یادبود در شهر پیونگ‌یانگ است که اگر به بالای آن بروید، نمای بسیار زیبایی از شهر را خواهید دید.

طاق پیروزی نیز در شهر پیونگ‌یانگ  به خاطر احترام به مقاوت کره‌ای‌ها در مقابل ژاپن ساخته شده است. این قوس، بزرگ‌ترین نمونه در نوع خود است که ارتفاعش به شصت متر می‌رسد.

"یواخیم برگ‌استورم" سفیر سوئد در حال تمرین یوگا در نزدیکی "برج جوشه" (Juche Tower) در پیونگ‌یانگ پایتخت کره شمالی در ژوئن 2020- عکس: رویترز

 

یوگای سفیر سوئد در کره شمالی

فراتر از تمام این موضوعات، این سفیر سوئدی آموخته است که در مواقع سخت مانند قطع برق، کمبود آب، ارتباط های محدود و تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به یوگا پناه ببرد.

برگ‌استورم در این باره گفت: تمرین فیزیکی و ورزش در این مکان و ورای تمام مشکلات، شگفت‌انگیز است. برایم مهم نیست در اطراف من چه اتفاقی می‌افتد، من می توانم کار خودم را انجام دهم.

"یواخیم برگ‌استورم" سفیر سوئد در حال تمرین یوگا در نزدیکی هتل ناتمام "ریونگ‌یونگ" در پیونگ‌یانگ کره شمالی در 9 می 2020- عکس: رویترز

یوگای سفیر سوئد در کره شمالی

 /ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار