امام جمعه فردیس خواستار ورود دستگاه قضایی بعنوان مدعی العموم به پرونده برخی اعضای شورای شهر فردیس شد.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ 25 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» امام جمعه فردیس در سالروز ورود پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به مکه در سفر حجة الوداع در یازدهمین خطبه مکتوب گفت:امیدوارم در شرایطی که وضعیت استان به خاطر موج دوم بیماری کووید ۱۹ قرمز است بخشی از وظیفه و مسئولیتی که تریبون نماز جمعه در جهت آگاهی بخشی و موضع گیری انقلابی در رابطه با مسائل سیاسی و اجتماعی بر عهده دارد.با یادداشت مختصری که تقدیم شما عزیزان می شود انجام پذیرد.

روز یکشنبه آینده، ۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی است که به امامت ابوذر زمان مرحوم آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد. ضمن گرامیداشت این روز یاد آور می شوم که نماز جمعه شهرستان فردیس، ماه آینده وارد بیستمین سال برگزاری خود خواهد شد و امیدوارم در ۱۹ سال گذشته این نهاد رحمانی به تعبیر مقام معظم رهبری کارکرد قابل قبولی از منظر مردم و نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

نهاد نماز جمعه دارای سه ویژگی مردمی بودن، انقلابی بودن و جهادی بودن است. از این رو باید مردم از تریبون نماز جمعه صدای خود را بشنوند و خطبه های نماز جمعه بیش از آنکه خطبه ای سیاسی به معنای رایج امروزی آن باشد باید به تمام معنا انقلابی باشد و امام جمعه انسان مجاهد و انقلابی، که جان خویش را بر سر دست گیرد و در راه آرمان های انقلابی نثار کند و زندگی خویش را در ترسیمی که از حیات در کلام سید الشهدا وجود دارد که ” انّ الحیوه عقیده و جهاد” زندگی جز داشتن آرمان های متعالی و تلاش در راه این آرمان ها نیست خلاصه کند و محبت دنیا را از دل خویش بیرون کند تا بتواند به آسانی مال و جان و حیثیت خود را در راه آرمان های انقلابی به مسلخ برد و امیدوارم ما خطیبان جمعه چنین باشیم.

سه شنبه آینده سالروز شهادت امام باقر علیه السلام است که پیشاپیش عرض تسلیت دارم و امیدوارم همانگونه که امام باقر علیه السلام از فرصت فراهم آمده بعد از مرگ عبدالملک بن مروان خلیفه مقتدر و سفاک بنی مروان و سرگرمی حاکمان پس از او به قدرت و خوش گذرانی ها استفاده کرد و کرسی درس و بحث نهاد و به تربیت شاگردان پرداخت و در زمینه اعتقادات و احکام و اخلاق و تفسیر قرآن شیعیان را بیمه کرد، جوانان ما از فرصتی که جمهوری اسلامی فراهم آورده به دنبال تحصیل علم و تربیت و تهذیب باشند و این ابزار تفوّق غرب یعنی برتری علمی و تکنولوژیکی او را از انحصار ش خارج کنند و تمدن نوین اسلامی را رقم بزنند.

پنج شنبه آینده روز عرفه و سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام است گرچه ما از اجتماعات دعا و نیایش سال‌های قبل محرومیم ولی نباید فرصت بی‌بدیل روز عرفه که بهترین روزها برای مناجات است را از دست بدهیم و با زمزمه دعای عرفه امام حسین علیه السلام در روز عرفه خانه و کاشانه خویش را معطر سازیم و قلب و روح خویش را جلا دهیم.

یکی از موضوعات مهم امروز نزدیک شدن دو فروند هواپیمای جنگی آمریکایی به هواپیمای مسافربری ما در آسمان سوریه است که آمریکایی‌ها با این اقدام خود میخواهند شرایطی را ایجاد کنند که ایران مردم بی دفاع سوریه را به حال خود رها کند و از ادامه حضورش در سوریه نگران باشد ولی قطعاً در این مسئله ناکام خواهند ماند.

از موضوعات داغ این هفته شهر فردیس دست به دست هم دادن تعدادی از مسئولین اجرایی استانی و شهرستانی و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر برای ممانعت از به کرسی شهرداری نشستن یک فرزند شهید در شهر فاطمی شهدای اقتدار بود.

برخی از اعضای شورا در شرایطی که شهرداری با سرپرست اداره می‌شود و زمان پیمان برخی از پیمانکاران شهرداری رو به اتمام است و باید برای ادامه فعالیت آنها تعیین تکلیف شود و چندین لایحه در نوبت طرح در صحن شورا است، تا ۱۵ مردادماه جاری به مرخصی رفته اند و این اقدام شان با مصاحبه ای که برخی مسئولین اجرایی انجام داده اند و گفته اند مرخصی حق قانونی آنهاست مورد تایید واقع شده و شهروندان متحیرند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است که تا چند هفته قبل فرزند شهیدی را با ۹ رای سرپرست شهرداری قرار میدهند و هنوز یک ماه سپری نشده تعدادی از اعضا حتی برای رسمیت یافتن جلسه شورای شهر حضور پیدا نمی کنند و نگرانند مبادا جلسه تشکیل شود و ۵ نفر از اعضا بر عهد قبلی خود پایبند باشند و با رأی آنها شهردار انتخاب شود و شهرداری از بلاتکلیفی خارج گردد !

و تحلیل ما از رفتار شورای شهر در سه سال گذشته این است که اگر دخالت های بی مورد برخی از مقامات اجرایی استانی و شهرستان و تذبذب و تاثیر پذیری برخی از اعضای شورای شهر نبود ما شاهد این وضعیت نبودیم.

در اینجا لازم است بنده از ثبات قدم برخی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر در طی سه سال گذشته و خون دل خوردن ها و تحمل این شرایط دشوار قدردانی کنم و نصیحت برادرانه ای به مسئولین اجرائی استان و شهرستان داشته باشم که نسبت به حقوق و مصالح شهروندان شهرستان فردیس حساسیت بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند مصالح و منافع عمومی قربانی منافع شخصی کسانی واقع شود که نسبت به برخی امور توجه لازم را ندارند و از ریاست محترم دادگستری استان و دادستان عزیز شهرستان تقاضا دارم بعنوان مدعی العموم به مساله ورود کنند و شهر را از بلاتکلیفی نجات دهند و اگر کسانی زیاده خواهی میکنند سر جایشان بنشانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار