مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان مصرف روزانه برق هفته گذشته به بالاترین حد خود در سال‌های گذشته رسید، گفت: سهمیه روزانه برق استان ۷۰۰ مگاوات است با این حال در روزهای گذشته رکورد مصرف روزانه برق به ۷۶۸ مگاوات رسید.
کد خبر: ۸۷۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 25 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،امیدعلی مرآتی، با بیان اینکه آغاز ساعت پیک مصرف در کرمانشاه از ساعت ۱۳ به ساعت ۱۱ آمده است، افزود: با گرم شدن هوا از اواسط تیر ماه شاهد افزایش چشم گیر مصرف برق توسط مردم در ساعات پیک مصرف هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تاکید کرد: در صورتی که مصرف مردم توسط مردم مدیریت نشود به زودی شاهد بروز خاموشی نوبت بندی شده در سطح استان خواهیم بود.

مرآتی در رابطه با قطعی برق در برخی از نقاط استان گفت: قطعی برق استان به دلیل افزایش بار مصرف است نه دلایل فنی، اگر مردم صرفه جویی و مدیریت کنند قطعی نخواهیم داشت به همین دلیل شرکت توزیع نیروی برق از قبل نمی داند مصرف برق بیش از حد بار و توان آن است یا نه تا اطلاع رسانی کند.

به گفته وی، بیشترین مصرف برق استان در حوزه مشترکان خانگی با ۶۰ درصد مصرف تاکنون به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در ادامه افزود: شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه در راستای مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی برق در استان؛ با چهار هزار و ۵۰۰ مشترک بخش کشاورزی برای خاموشی چاه های برق، واحدهای صنعتی، ارگان ها و ادارات تفاهم نامه امضا کرده که در زمان پیک مصرف برق کار خود را تعطیل کنند و در عوض در بقیه ساعات برق رایگان دریافت کنند.

مرآتی به تغییر ساعت کاری ادارات در سطح استان به منظور مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح کمک خوبی به منظور صرفه جویی در مصرف برق است.

هشدار به ادارات پرمصرف

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، با هشدار به ادارات پرمصرف اظهارداشت: در صورتی که ادارات پس از پایان ساعت اداری ۹۰ درصد مصرف برق خود را کاهش ندهند، برق آنها قطع خواهد شد.

مرآتی توضیح داد: از طریق مانیتورینگ در حال پایش این مساله هستیم و اداراتی که نسبت به خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی پس از ساعت کار بی تفاوت باشند نسبت به قطع برق اداره اقدام خواهیم کرد.

تعرفه مصرف برق مناطق گرمسیری اعمال می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه در ادامه گفت: براساس دستورالعمل وزارتخانه کاهش تعرفه مناطق گرمسیری در شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب اعمال خواهد شد و به دنبال گرفتن اعمال این تعرفه برای شهرستان ثلاث باباجانی با کمک استانداری هستیم.

مرآتی، همچنین در خصوص بخشودگی هزینه های برق مناطق زلزله زده استان در سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ گفت: هنوز از سوی وزارتخانه ابلاغیه ای بخشودگی برق مناطق زلزله زده که شامل چه بخش‌هایی از مشترکان می شود و براساس چه شاخص هایی باید باشد به شرکت توزیع نیروی برق استان ابلاغ نشده است.

وی در راستای پیشگیری از قطعی برق از شهروندان خواست برای مدیریت و صرفه جویی برق به ویژه در ساعات پیک آن از استفاده از وسایل برقی پرمصرف خودداری کنند، درجه کولرگازی در حد ۲۴ درجه و کولر آبی با دور کم استفاده کنند.

شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ۷۷۰ هزار مشترک برق دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار