جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل جلسه داده و نسبت به برگزاری مراسم‌های محرم امسال سیاست گذاری کرده است.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 26 July 2020

تابناک ارس به نقل از مهر:عبدالرضا قاسمپور بیان کرد: بر اساس آخرین مصوبه‌ای که ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا داشته است مقرر شد محدودیت‌هایی که پیش از این در استان در راستای کاهش ضریب نفوذ کرونا اتخاذ شده همچنان پایدار بوده و اعمال گردد.

وی اضافه کرد: بر اساس گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان فارس ٢٠ شهرستان با توجه به شاخصه‌هایی که وجود دارد دارای وضعیت قرمز به علت شیوع بیماری کرونا هستند ۱۱ شهرستان در فارس دارای وضعیت زرد و پنج شهرستان استان وضعیت سفید انتشار ویروس کرونا را دارند.

قاسم پور تاکید کرد: تمامی محدودیت‌هایی که پیشتر اعلام شده بود برای تمامی استان اعمال شده است و هرگونه تجمع و برگزاری مراسم در تمامی ٣۶ شهرستان استان ممنوع است.

او با تاکید بر اینکه در شهر شیراز مترو و اتوبوس تا پایان هفته تعطیل اند یادآور شد: در تمامی شهرستان‌های قرمز استان آرایشگاه‌های زنانه، باشگاه و مراسم ختم و عروسی نیز تعطیل است.

برگزاری مراسم‌های محرم با محدودیت‌های جدید

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل جلسه داده و نسبت به برگزاری مراسم‌های محرم امسال سیاست گذاری کرده است.

قاسم پور تاکید کرد: براساس مصوبه ستاد ملی زمان برگزاری مراسم‌های مذهبی در دهه محرم با توجه به شیوع کرونا کاهش یافته و باید مسئولین برگزار کننده نسبت به تهیه تجهیزات ضدعفونی کننده اقدام کنند.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: البته هنوز این مصوبه به صورت دقیق ابلاغ نشده و ممکن است در جلسات آینده تغییراتی نیز داشته باشد این در حالی است که تعداد روزهایی که مقرر شده مراسم‌های مذهبی برگزار شود هنوز معین نشده است.

ثبت نام مدارس به صورت غیر حضوری است

معاون استاندار فارس تاکید کرد: به جز پایه‌های که به عنوان بدو ورود به مدرسه شناخته می‌شوند ثبت نام سایر پایه‌های درسی به صورت غیر حضوری است.

وی ادامه داد: تنها پایه‌های اول، هفتم و دهم امکان ثبت نام حضور را دارند و سایر پایه‌ها بر اساس گفته مسئولین آموزش و پرورش باید با استفاده از تمهیدات در نظر گرفته شده نسبت به ثبت نام دانش آموزان به صورت غیر حضوری اقدام کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از هم استانیان خواست با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش فعالیت این بیماری در استان فارس در تعاملات روزانه نسبت به رعایت کردن فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اقدام کنند.

برچسب ها: کرونا ، محدودیت ، محرم ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار