به گزارش ندای گیلان،معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با بیان اینکه تعداد مشترکین از میزان منابع آبی ما بسیار بیشتر است، اظهار کرد: سایت آب خوش‌سیرت در خط انتقال با مشکلاتی مواجه بود و نیروهای آب و فاضلاب به‌طور شبانه‌روزی تلاش کرده و تمامی شکستگی‌ها درراه انتقال برطرف شد.

مازیار غلام پور با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در ایام کرونا گفت: در دوران اوج کرونا و به‌منظور رعایت نکات بهداشتی مصرف آب در استان گیلان ۳۰ درصد با افزایش مواجه شده و میزان ذخیره آب جوابگوی نیاز استان نبود ولی با تلاش مسؤولان این نیاز برطرف شد.

وی با اذعان به اینکه طرح آب‌رسانی در روستاهای این شهرستان نیاز به بازنگری دارد، تصریح کرد: سایت صفرابسته به ۳۳ روستای آستانه‌اشرفیه آب‌رسانی کرده و طرح مطالعاتی بازنگری این سایت آغازشده و تقریباً آماده است لذا به‌زودی تمامی مشکلات آبی روستاهای این شهرستان برطرف می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان خبری خوش به مردمان شرق و مرکز استان گیلان داد و بیان کرد: تصفیه‌خانه بزرگ گیلان تقریباً برای آب‌گیری آماده است و تا نیمه مرداد وارد مدار شده و ظرفیت آب‌رسانی از سه هزار لیتر در ثانیه به ۶ هزار لیتر خواهد رسید.