کد خبر: ۸۸۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ 27 July 2020

 

تابناک/زمان قطعی یازدهمین و دوازدهمین عرضه اولیه سال مشخص و مقرر شد ۶ و ۱۲ درصد از سهام توسعه مسیر برق گیلان و زر ماکارون چهارشنبه هفته جاری در فرابورس و بورس واگذار شود.
جزئیات 2 عرضه اولیه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه
به گزارش اخباربانک، بازار سهام این هفته علاوه بر واگذاری 6 درصد از سهام توسعه مسیر برق گیلان در فرابورس، میزبان زر ماکارون هم است که بعد از لغو عرضه در 7 خرداد و 25 تیر انجام می شود.

براساس این گزارش، درحالی عرضه اولیه " غزر" به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مبنی بر تغییر حدود 43 درصدی قیمت فروش محصول اصلی به زمان نامعلومی موکول شده بود و پس از آن نیز واگذاری سهام آن به دلیل بررسی آخرین وضعیت ترهین دارایی‌ها در 25 تیرماه لغو شد که با تصمیم مسئولان بورس، مقرر شد چهارشنبه این هفته 8 مرداد ماه، 12 درصد از سهام این شرکت بالاخره به عموم داده شود.

2j2to7bs0secxpm05rxh.jpg
این عرضه شامل 160 میلیون سهم با دامنه قیمت 3775 تا 3975 تومانی هر سهم و سهمیه 150 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که توسط کارگزاری بانک پاساگارد در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد . در روز پس از عرضه اولیه نیز 32 میلیون سهم با قیمت ثابت کشف شده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می پذیرد.

همچنین واگذاری 6 درصد سهام شرکت توسعه مسیر برق گیلان برای دومین بار به جای یک روز ، طی دو روز کاری توسط کارگزاری بانک سپه در بازار دوم معاملات فرابورس انجام خواهد شد.

به این ترتیب ، 5.8 درصد از سهام "بگیلان" معادل 249 میلیون و 400 هزار سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 80 سهم و دامنه قیمت 2200 تا 24500 تومانی هر سهم ، آماده عرضه شده اما زمان سفارش خرید این سهم به جای صبح به بعداز ظهر موکول شده که از ساعت 13 تا 17 خواهد بود.
bbujwdx7ewvywzk9o6p2.jpg

بنابراین متقاضیان خرید سهام این شرکت باید بعد از پایان معاملات ، اقدام به سفارش خرید کنند. علاوه براین تخصیص سهام "بگیلان" ، سه شنبه و شروع معاملات ثانویه از شنبه آینده تعیین شده است. 8 میلیون و 600 هزار سهم هم شنبه 11 مرداد با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه به صندوق های سرمایه تعلق می گیرد.

براساس این گزارش، طی سال جاری سهام 10 شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری پویا، سرمایه گذاری سیمان تامین، لیزینگ پارسیان، رایان هم افزا و تولید نیروگاه برق گیلان به ترتیب در 20 و 27 فروردین، 10 و 31 اردیبهشت ، 7 خرداد ، 4 ، 11 ، 18 و 25 تیر عرضه اولیه شده اند و با توجه به عرضه توسعه مسیر برق گیلان در سه شنبه ، زر مارکاون یازدهمین شرکت تازه وارد سال بشمار می رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار