کد خبر: ۸۸۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 27 July 2020

 

تابناک/به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به دنبال وقوع زلزله آبان ماه 96 در استان کرمانشاه 36 هزار واحد مسکونی در سرپل‌ذهاب تخریب شد و خسارت دید و مجتمع 504 واحدی مسکن مهر شهید شیرودی سرپل‌ذهاب از جمله واحدهای آسیب‌دیده در این زلزله بود.

تاکنون 21 بلوک از 24 بلوک این مجتمع مسکونی بازسازی و تحویل مالکان شده است اما هنوز کار بازسازی سه بلوک 72 واحدی به پایان نرسیده است.

مسکن مهر شهید شیرودی از جمله موارد پرحاشیه زلزله آبان 96 بود که بازسازی آن با تأخیر بسیار آغاز شد و در نهایت 21 واحد بازسازی و سه بلوک تخریب شد.

به طور قطع ساکنان این واحدها از اقشار ضعیف جامعه هستند و تأمین هزینه بالای اجاره‌بها آن هم در شرایط کنونی و شیوع کرونا یک دغدغه جدی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

شریفی از ساکنان مسکن مهر شهید شیرودی سرپل‌ذهاب گفت: سه بلوک این مجتمع که تخریب شده بود نیمه کاره رها شده و هیچ ارگانی جوابگوی ما نیست.

 وی عنوان کرد: مدت زیادی را به امید ساخته شدن واحدها در کانکس گذراندیم و مدتی هم اجاره‌نشین شدیم اما از اجاره‌نشینی خسته شده‌ایم.

بهرامی از دیگر ساکنان این مجتمع گفت: نزدیک به سه سال از زلزله می‌گذرد اما هنوز این واحدها تکمیل نشده‌اند و از طرف دیگر ما توان پرداخت اجاره بهای سنگین را نداریم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان هیچ توجهی به این موضوع ندارند افزود: انتظار می‌رود حداقل دلیل قانع‌کننده‌ای برای توقف ساخت و ساز این واحدها بیاورند که تکلیف ما مشخص شود.

اتمام بازسازی واحد‌های مسکن مهر سرپل‌ذهاب تا پایان امسال

محبت جمالی‌نیا فرماندار سرپل‌ذهاب در این رابطه اظهار داشت: بیش از 21 بلوک از مسکن مهر شهید شیرودی بازسازی و به بهره‌برداری رسیده و تحویل مالکان شده است.

وی عنوان کرد: سه بلوک این مجتمع که به طور کامل تخریب شدند و بازسازی آن‌ها از صفر شروع شد اکنون بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

جمالی‌نیا گفت: سازه ها، ستون‌ها و سقف اجاره شده و روند سفت‌کاری بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی بیان کرد: اعتبارات مناسبی از محل ماده 12 برای تکمیل این سه بلوک که شامل 72 واحد است دریافت شده و به صورت اوراق است و راه و شهرسازی در حال انجام تشریفات واگذاری مناقصه به پیمانکار است و امید داریم تا پایان سال 99 ساخت این سه بلوک به اتمام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار