کد خبر: ۸۸۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ 29 July 2020
تابناک/مدیر جهاد کشاورزی املش با اشاره به اینکه عسل‌گیری از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، گفت: عسل‌گیری در هشت هزار و ۸۶۹ کلنی زنبور توسط ۲۴۳ زنبوردار املش در حال انجام است.
برداشت عسل بهاره از ۸۸۶۹ کلنی زنبورعسل در املش

محمد صفری شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در املش با اشاره به اینکه عسل‌گیری از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: ۲۴۳ زنبوردار املش، عسل‌گیری را در سه مرحله شامل شهد گل‌های جلگه، شهد گل‌های جنگل و شهد گل‌های مراتع کوهستانی انجام داده که هم اکنون این کار در هشت هزار و ۸۶۹ کلنی زنبور در حال انجام است. 

وی، عسل‌های شهد مرکبات، شهد گل چای و شهد گیاهان دارویی ییلاقات به‌ویژه گون را از شاخص‌ترین انواع عسل‌های تولیدشده در این شهرستان دانست و گفت: در سال گذشته زنبورداران املشی ۹۵ تن عسل تولید کردند اما امسال با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و پوشش گیاهی متنوع شهدزا در حوزه مناطق کوهپایه‌ای و ییلاقی پیش‌بینی می‌شود تولید عسل و فراورده‌های جانبی آن با هشت درصد افزایش به ۱۰۴ تن و ارزش تقریبی ۱۱۰ میلیارد ریال برسد.

مدیر جهاد کشاورزی املش با بیان اینکه بسته‌بندی و فرآوری عسل‌های تولیدشده می‌تواند در افزایش ارزش‌افزوده این محصول بسیار حائز اهمیت باشد، افزود: عدم استقرار آزمایشگاه ارزیابی کیفی محصول تولیدی عسل در املش یکی از مهم‌ترین مطالبات زنبورداران این شهرستان است.

صفری با اشاره به اینکه بسیاری از زنبورداران املشی پس از برداشت عسل با کندوهای خود به مناطق شهدخیز دیگر کوچ می‌کنند تا محصول تابستانه را در این مناطق تولید کنند، تصریح کرد: برای ارتقاء سطح کمی و کیفی تولیدات زنبورعسل در این شهرستان، کلاس‌های آموزشی، همایش زنبورداری، ثبت مشخصات زنبورستان‌ها در سامانه جامع پهنه‌بندی، پروژه ارتقاء سطح تولیدات زنبورعسل و طرح ساماندهی زنبورستان‌ها اجرایی شده است.

وی با تأکید بر لزوم شرکت کردن زنبورداران املشی در سرشماری زنبورستان‌ها در اواخر شهریور و اوایل مهرماه سال جاری باهدف ساماندهی فعالیت‌های زنبورداری بیان کرد: زنبورداران مهاجر از سایر شهرها و استان‌ها قبل از کوچ کندوهای خود به شهرستان املش حتماً از مدیریت جهاد کشاورزی املش مجوز استقرار دریافت نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار